Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb er ooit zelf eentje gemaakt van CEE rood(die van de UMC) naar klein blauw. Is eigenlijk best makkelijk. Gewoon de L2 en L3 niet aansluiten Wel aderhulzen gebruiken natuurlijk bij flexibele draad.
Ik heb hem vorig jaar veel gebruikt op de camping. (7 ampere was de max)
Ik doe iets juridies/financieel/fiscaals he o_O

Maar, klinkt als Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female ?
 
GEVRAAGD: Tesla Chademo adapter voor Juli

Hi, top idee dit forum - zoek een Chademo adapter voor een surf roadtrip met de kids in de Tesla naar Spanje en Portugal 8-31 juli:)

Zou fantastisch zijn als iemand mij hiermee kan helpen in ruil voor een lekkere fles Porto?

Ben woonachtig in Den Haag en commute dagelijks naar Amsterdam maar bereid on hem op te halen op andere locaties.

Dank alvast!

Francois
 
Ik rol hier een volledig nieuwe wereld voor mijzelf binnen. Dankzij het vakkundige commentaar van forumleden inmiddels de aansluitingen thuis kunnen regelen. De auto moet nog komen (binnen twee weken) en dan 18 juli voor twee weken naar Frankrijk. Begrijp ik het goed dat ik daar weer een andere stekker voor nodig heb? Ik heb vlak bij de vakantiebestemming een Supercharger en hoef dus hopelijk alleen bij Superchargers te later.

Inmiddels leer ik de afkortingen ook een beetje; kan ik mijn MS aan SuC in Frankrijk laden met de standaard meegeleverde kabels?
 
Ik rol hier een volledig nieuwe wereld voor mijzelf binnen. Dankzij het vakkundige commentaar van forumleden inmiddels de aansluitingen thuis kunnen regelen. De auto moet nog komen (binnen twee weken) en dan 18 juli voor twee weken naar Frankrijk. Begrijp ik het goed dat ik daar weer een andere stekker voor nodig heb? Ik heb vlak bij de vakantiebestemming een Supercharger en hoef dus hopelijk alleen bij Superchargers te later.

Inmiddels leer ik de afkortingen ook een beetje; kan ik mijn MS aan SuC in Frankrijk laden met de standaard meegeleverde kabels?

Voor een SuC heb je geen eigen kabel nodig. Bij een SuC hangen de kabels al!
 
  • Like
Reactions: Mark1969
Voor superchargers (SUC) heb je geen kabel nodig die zit er aan vast. Op een aantal plaatsen in Frankrijk heb je type3 aansluitingen. Maar als je een suc in de buurt hebt zou ik daar niet mee gaan tobben. Verder kijken of je bij je verblijfplaats je UMC kan aansluiten. Dat is in Frankrijk een normale stekker zoals bij de UMC geleverd word.

<edit> zo genoeg hulp in ieder geval :) </edit>
 
De UMC in Frankrijk werkt op zich prima, al heb ik een keer gehad dat het ene stopcontact in dezelfde B&B niet werkt en een ander op een meter er vandaan wel. Of dat het werkt en dan na een uurtje of wat alsnog stopt. Maar als je bij een SuC in de buurt zit die gewoon gebruiken.
 
Duidelijke antwoorden. Dank!

Ik deed weliswaar Popie Jopie met afkortingen, maar UMC is afkorting voor ???

De UMC kan je aansluiten op een gewoon stopcontact. Puntje om te weten is het volgende..De geaarde stopcontacten in Frankrijk hebben de aarde middels een pin. zie hier de toelichting (overigens zeer nuttige info van The New Motion). Jouw stekker moet dus een "gat" voor de pin hebben. Allemaal tot daar aan toe... maar soms moet je de + en - omdraaien (stekker omdraaien dus) omdat anders de UMC niet wil laden. (je krijgt een rode lamp te zien, ipv een groene) . Dat gaat een beetje moeilijk met zo'n pin aan één kant de de stekker. De makkelijkste oplossing is een verlengsnoer meenemen - dan kan je de stekker aan de UMC-aansluiting omdraaien. Heb je direct een verlengsnoer wat bij vakantiehuizen best wel van pas kan komen. Let er op dat je een 3x2,5 mm kabel koopt (wat dikker dan huis, tuin en keuken verlengsnoer). 25 meter lengte gaat probleemloos.
 
De UMC kan je aansluiten op een gewoon stopcontact. Puntje om te weten is het volgende..De geaarde stopcontacten in Frankrijk hebben de aarde middels een pin. zie hier de toelichting (overigens zeer nuttige info van The New Motion). Jouw stekker moet dus een "gat" voor de pin hebben. Allemaal tot daar aan toe... maar soms moet je de + en - omdraaien (stekker omdraaien dus) omdat anders de UMC niet wil laden. (je krijgt een rode lamp te zien, ipv een groene) . Dat gaat een beetje moeilijk met zo'n pin aan één kant de de stekker. De makkelijkste oplossing is een verlengsnoer meenemen - dan kan je de stekker aan de UMC-aansluiting omdraaien. Heb je direct een verlengsnoer wat bij vakantiehuizen best wel van pas kan komen. Let er op dat je een 3x2,5 mm kabel koopt (wat dikker dan huis, tuin en keuken verlengsnoer). 25 meter lengte gaat probleemloos.
En bij dit soort posts kun je kiezen uit de drie meest linkse van de rating knoppen ;)