Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
432DFAC0-9102-4258-9F0E-012EE45FC4AF.jpeg
Ik ben er klaar voor om mijn eerste keer te laden vanaf 125A 400V ;-)

Superchargen is voor watjes
 
wij gaan 27 juli 2018 starten aan een rond rit door frankrijk, het is een spannende rit (alles goed voorbereid).
Maar de laad angst slaat nu toch wel een beetje toe....
Met onze model 100d model x, is een chademo koppeling allicht toch een gewenst attribute om mee te nemen.

Is er iemand waar ik hem van kan lenen of huren?

mvg
Steffen
 
deze adaptor voor je Tesla-UMC kopen bij Tesla ?
Dat zal je Tesla wel laden aan 1*32A - met een blauwe-32A stekker op je UMC; zelfs met een monolader (max 11kw)


EU_Universal_Mobile_Connector_Blue_1.jpg




ik zit me een ongeluk te zoeken op de tesla site maar kan deze blauwe adaptor nergens vinden.........
kan iemand mij svp helpen? ik zou er goed meegeholpen zijn aangezien ik over twee weken op vakantie ga.
Ik wil er graag een kopen via tesla maar kan het dus niet vinden, een link zou ook fantastisch zijn!!!
 
Ook wij gaan binnenkort met onze X op roadtrip. Antwerpen, Montreux, rondje Noord-Italië, en via Zwitserland weer naar huis.

Gaat mee in de frunk

Rolletje van 40 m 2,5 mm².
Verlengsnoer 50 m 5x2,5 mm² met 16 A stekkers.
Verlengsnoer 25 m zoals hierboven.
Laadkabels Schuko, 3 fase 400 v, type 2.
RFID pasje van Plugsurfing.

Is een Chademo echt nodig?

Wie kan me eventueel aan een kabel helpen in de omgeving van Antwerpen.

Bedankt op voorhand.
 
ok......

dan heb ik er toch niks aan.....wou hem gebruiken op de camping om zo min mogelijk koppelingen te hoeven gebruiken.
Dan heeft dit idd geen zin...

dank voor de snelle reactie!

ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden op de vakantie
Ik had hetzelfde probleem, en na wat zoeken kwam ik erachter dat ik (en jij ook denk ik) voor op de camping deze kabel nodig heb:
Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female

Maar.. ik ga maandag met vakantie en deze is niet op voorraad bij laadkabelwinkel. Na wat rondbellen heb ik de eigenaar van JSK Handelsonderneming te pakken gekregen. Die had bovenstaand product alleen in een 32A uitvoering, maar snapte mijn wens, kon de verloopkabel maken en heeft 'm direct toegevoegd aan zijn shop! Vandaag besteld, morgen in huis :)

Kortom: deze moet je hebben, denk ik! Verkoop :: Elektra :: Verloopkabels - Verloopsnoeren :: Verloopkabel CEE 3-polig 16 Amp. naar CEE 5-polig 16 Amp. - CS163165 - JSK handelsonderneming

Zelf heb ik ook deze erbij besteld: Verkoop :: Elektra :: Verloopkabels - Verloopsnoeren :: Verloopadapter CEE 5p 32A naar CEE 5p 16A - CS325165 - JSK handelsonderneming voor ik het geval dat ze alleen een rode 32A beschikbaar hebben voor laden..
 
ik heb een vraag over: adapter cee 16a blauw male naar cee 16a rood female, zoals deze is te krijgen op laadkabelwinkel.

Betekend dit dat de kabels intern de rode stekker zijn doorgelust? ik snap dit niet, allicht dom om te vragen maar wil het graag begrijpen en snappen. Kom je dan niet in de problemen met de eventuele fasendraaing?

cee32b-cee16r.jpg
 
ik heb een vraag over: adapter cee 16a blauw male naar cee 16a rood female, zoals deze is te krijgen op laadkabelwinkel.

Betekend dit dat de kabels intern de rode stekker zijn doorgelust? ik snap dit niet, allicht dom om te vragen maar wil het graag begrijpen en snappen. Kom je dan niet in de problemen met de eventuele fasendraaing?

cee32b-cee16r.jpg
Als de aders intern zijn door gelust in de rode steker, krijg je wel gegarandeerd vuurwerk!
Er wordt maar 1 fase gebruikt in dit geval.