Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stoelen model S vervangen door nieuwere versie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een model S van 12-2014 met de 2e generatie stoelen.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is deze te vervangen door een nieuwe versie? Past dat?
 
Ik heb het gedaan met mijn vorige tesla.
Gewoon convertie kabelset kopen bij tesla zelf of de connectors over zetten. Ik heb de connectoren zelf over gezet. Maar de stoelen zijn iets breder en slepen beetje tegen de midden console. Achterbank moet je zelf een beetje aanpassen. Past niet vanzelf perfect. Maar 1 keer je ze vast hebt werkt alles perfect.
 
Ik heb het gedaan met mijn vorige tesla.
Gewoon convertie kabelset kopen bij tesla zelf of de connectors over zetten. Ik heb de connectoren zelf over gezet. Maar de stoelen zijn iets breder en slepen beetje tegen de midden console. Achterbank moet je zelf een beetje aanpassen. Past niet vanzelf perfect. Maar 1 keer je ze vast hebt werkt alles perfect.
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en op zoek naar ervaringen met retrofit van gen3/4 stoelen met verstelbare hoofdsteun in een classic model S. Die van mij is van november 2014.

Ik heb contact gehad met Tesla en zij zeggen dat de convertie set niet meer leverbaar is. Bovendien zou het aansturen van de hoofdsteun niet mogelijk zijn, omdat dit software matig gebeurd.

Heb jij stoelen met verstelbare hoofdsteunen gemonteerd en zo ja, zou jij wil delen hoe jou dat is gelukt? Alvast bedankt.
 
Ik heb de stoelen eigenlijk gedaan zonder de convertie set
Ik heb deze instructies toen gevolgd.

Nooit een probleem gehad met de hoofdsteunen

Bedankt voor je reactie.

Op de site van Teslatap retrofitten ze een NextGen (Gen2) stoel. Gen 3 heeft een verstelbare hoofdsteun en andere connectors.

Heb jij een Gen 3 stoel met verstelbare hoofdsteun erin gezet?

En heb jij dan de connectiors van je oude stoelen overgezet op de nieuwe Gen3 stoelen?