Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Subwoofer premium audio instellen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Tesla premium audio upgrade af-fabriek in mijn model S van juni 2018.
Weet iemand of en hoe je de subwoofer kan instellen? In het menu bij instellingen van het geluid is deze namelijk niet aan of uit te zetten en ook kan je de bass weergave niet instellen. Bij mij staat deze echt veel en veel te zwaar.

Ik zie wel iets staan met "diep audio" etc. maar dit heeft alleen effect op de luidsprekers in de deuren en geen effect op de subwoofer. Ook de normale equalizer anders instellen lijkt totaal geen effect te hebben op de subwoofer. Zelfs op -8 is de bass echt veel en veel te zwaar. Ik word er letterlijk niet goed van.

Ik ben normaal gewend dat als je een sub in je auto hebt zitten, je deze ook kan instellen. Of is de enige oplossing de stekker eruit trekken?
 
Ik heb de auto bij het SuC AMS gebracht voor een check.
Ze zeggen doodleuk dat het zo hoort, het is ''Premium Audio'' eigen(schap).
Ook een geluidstest uitgevoerd en daar kwam niets uit zeiden ze.
Wel typisch, want toen ik de auto bracht bij de intake en de klacht nogmaals doornam, toen zei die beste man dat hij het ook direct hoorde en de sub naar zijn mening té goed werkte (ook in standje -8!)

Waar ik inmiddels wel achter ben gekomen is dat het voornamelijk bij DAB+ radio is, als ik bijv. iets luister via USB stick, dan klinkt de bass gewoon normaal, maar bij radio lijken de lage tonen zeer overdreven naar de sub te worden geforceerd. Het vervelende is, dat dit ook bij zeer laag volume al het geval is (stand 2 of 3), je zou zeggen dan wordt de bass ook een stuk minder, maar helaas.