Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben twee delen van Frankrijk aangedaan, met achter onze MX een Thule Easy Base 949 (zie foto) en het laden ging probleemloos. Wel stapte er iemand uit om te zien hoever ik naar achteren kon ;-) want de sensoren deden het natuurlijk niet.
 

Attachments

  • IMG_1582.jpeg
    IMG_1582.jpeg
    721.9 KB · Views: 142
Tja, wordt met een S ook wat lastig..
Maar ik bedoel natuurlijk of je met een fietsendrager achter de X nog wel kunt superchargen ivm de kabellengte.

Ik heb deze zomer de route over Rijsel/Parijs en dan a75 langs het viaduct van Millau tot in Spanje gedaan met fietsendrager achter de X. Geen enkel probleem! Je moet wel een copiloot hebben die even uitstapt omdat de fietsen de camera belemmeren.
 
Weet iemand hoe het vordert met CSS aanpassingen aan SuC’s in Frankrijk, specifiek die bij Calais aan de A16 bij Zac Les Terasses? Eind maart - als de leveringsgoden goed gezind zijn - naar Le Touquet met M3:cool:

Zit in eenzelfde schuitje qua vraag, Kijk zelf momenteel voor m'n vakantieplanning naar de openstreetmap, Tesla Supercharger Europa - uMap , daar daar zie ik alleen aanpassingen in NL en DE so far. Het is natuurlijk crowd-sourced, dus even wachten of er meer op gaan komen komende tijd.

Ze zijn iig begonnen in Auxerre: Model 3 Owners Club on Twitter
De rest zal ook wel snel gaan.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: UlrA and eelcodb
Dank voor de informatie!

Google-spreadsheet waarin ombouw in Europa wordt bijgehouden is ook erg handig
Tracker CCS on Superchargers
Ja maar kan me niet voorstellen dat dat erg nauwkeurig en betrouwbaar bijgehouden gaat worden.
Of ergens begin Maart zijn alle SuC's voorzien van enkele duo kabels, of Tesla gaat de info opnemen in de api want in je M3 moet je natuurlijk ook kunnen zien of je er kan laden of niet (net als de navigatie). In het laatste geval kunnen we die betrouwbare informatie gaan gebruiken.
 
Ja maar kan me niet voorstellen dat dat erg nauwkeurig en betrouwbaar bijgehouden gaat worden.
Of ergens begin Maart zijn alle SuC's voorzien van enkele duo kabels, of Tesla gaat de info opnemen in de api want in je M3 moet je natuurlijk ook kunnen zien of je er kan laden of niet (net als de navigatie). In het laatste geval kunnen we die betrouwbare informatie gaan gebruiken.
Eens Robert. Erg belangrijke informatie die je van Tesla mag verwachten dan.

Gebruik spreadsheet wel om gevoel te krijgen “waar er wat gebeurt”, en nu dus de eerste in Frankrijk.
 
Ja maar kan me niet voorstellen dat dat erg nauwkeurig en betrouwbaar bijgehouden gaat worden.
Of ergens begin Maart zijn alle SuC's voorzien van enkele duo kabels, of Tesla gaat de info opnemen in de api want in je M3 moet je natuurlijk ook kunnen zien of je er kan laden of niet (net als de navigatie). In het laatste geval kunnen we die betrouwbare informatie gaan gebruiken.

Ik doe even een aanname, maar ik kan mij niet voorstellen dat Tesla je in je model 3 naar een Supercharger stuurt die niet is omgebouwd. Dat gaat een hoop problemen opleveren met mensen die met lege accu's bij Superchargers komen die ze niet kunnen gebruiken.

Tesla laat heel netjes zien wanneer een Supercharger niet volledig operationeel is, dan zullen ze niet geschikte laadpunten ook niet vermelden.

Dus zodra je de M3 hebt even het adres in frankrijk invoeren, en als hij zegt dat je er komt dan zal het goed zitten.
 
Ik doe even een aanname, maar ik kan mij niet voorstellen dat Tesla je in je model 3 naar een Supercharger stuurt die niet is omgebouwd. Dat gaat een hoop problemen opleveren met mensen die met lege accu's bij Superchargers komen die ze niet kunnen gebruiken.

Tesla laat heel netjes zien wanneer een Supercharger niet volledig operationeel is, dan zullen ze niet geschikte laadpunten ook niet vermelden.

Dus zodra je de M3 hebt even het adres in frankrijk invoeren, en als hij zegt dat je er komt dan zal het goed zitten.

Ik heb begrepen dat het navigatiescherm in een Model 3 alleen superchargers zal laten zien die al zijn omgebouwd. Het lijkt me ook wel zo logisch dat Tesla het zo aanpakt. Hopelijk zijn er het er ten tijde van de eerste uitleveringen al een hoop en volgt er in de maanden daarna een grote groei waarbij er dagelijks meer locaties zichtbaar worden.
 
  • Informative
Reactions: Steven
The SuC Charleville-Mézière, soon put into service ! 8 Stalls
It will allow the owner of Nooooord to take advantage of the future E420 axis linking Brussels to Reims, Dijon and thus avoid Luxembourg-Metz-Nancy saturation during departures to the Alps and the South of France.

Added on Maps but still under investigation their side...
https://goo.gl/maps/1udt5iU6DN8qvxFY8

Tesla fait son entrée dans les Ardennes à l’hôtel Ibis de Villers-Semeuse
B9719403736Z.1_20190428103840_000%2BG9KDFKVP6.2-0.jpg


View attachment 401457
58383511_10156199732003587_894070607430287360_n.jpg

I saw this as open in the Nav this morning, but didn’t take a photo. Can someone confirm?
@BlueShift