Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
hmmmm apart. M'n buurman daar zat ook op dik 500 km/h. Ik plugde in met 200 km typical range en eerst bleef hij hangen rond 136 kmh. Daarna langzaam naar 176. Da's niet fijn als je op doorreis bent en je wilt in 1 dag naar Spanje rijden...

Je deelde dan waarschijnlijk toch een Supercharger met een ander. Als er al een paar auto's staan loont het de moeite om even naar de nummering te kijken en de laadpaal (A) te kiezen waarvan het zusje (B) nog leeg is. Uiteraard heb je daar niet veel meer aan als iemand anders vervolgens bij het zusje gaat laden.

Ik denk overigens dat het op dit moment zo druk is omdat iedereen toch even de supercharge-ervaring wil uittesten, vooral in het weekend (Mac-time). Binnenkort zal het wel wat rustiger worden, zeker doordeweeks.
 
Had overigens wel 2 of 3x dat hij stopte met laden en weer overnieuw begon en snelheid moest opbouwen.

Ik denk dat dit komt doordat als iemand de charge port opent met de knop op de kabel, het laadprocess tijdelijk stopt.

Heb hetzelfde effect geconstateerd bij de open charge port zender.

ik heb het ook gehad, en was helemaal alleen, 's nachts. En ik heb geen grapjas gezien met Fuzzy's sublieme charge-port-opener.
 
Drie dingen vallen mij op:
- De fotograaf heeft een duidelijke voorkeur voor een bepaalde kleur....:wink:
- Dat Shell prijzenbord zorgt voor een prachtig contrast oud-nieuw
- Hadden ze dat zand niet een beetje kunnen wegvegen

En mij viel ook die telefoonnerd met diarreekleurige broek op foto 4 op. Dat zand was niet fijn! Gisteren net auto gestofgezogen :-(
 
Drie dingen vallen mij op:
- De fotograaf heeft een duidelijke voorkeur voor een bepaalde kleur....:wink:
- Dat Shell prijzenbord zorgt voor een prachtig contrast oud-nieuw
- Hadden ze dat zand niet een beetje kunnen wegvegen
Goede smaak. :smile:. Dat zand ligt er om nog tussen de voegen te spoelen. Maar inderdaad niet fijn, zeker niet met dit natte weer. Ben blij met de rubberen matten in de auto..
 
In de US zoeken ze voor de installatie van Superchargers expliciet voor naar iemand die de locatie ter beschikking stelt, gebruiksrecht dus. Het argument is dat ze in ruil traffic leveren en gezien bovenstaande ervaringen klopt dat wel.

De apparatuur zal wel een paar cent kosten, maar die schrijf je af over een aantal jaren. Als de vastrechtkosten inderdaad zijn zoals hierboven genoemd, dan is dit op de omzet van een bedrijf als Tesla verwaarloosbaar. Je kunt dit bijna als marketingkosten beschouwen. Het is toch een prachtig verhaal dat je tegen eind 2014 heel Europa gratis kunt doorrijden?

René
Zo werkt het blijkbaar in Nederland ook, getuige deze tekst op de website van TNM:

Web site TNM said:
Met deze nieuwe locaties biedt Autogrill Nederland de mogelijkheid om bij 15 van de 18 vestigingen elektrische auto’s op te laden. Tesla vond in Autogrill de perfecte partner: de auto laadt op tijdens uw meeting of terwijl Model S-klanten genieten van een lunch of diner. Zowel Tulip Inn Oosterhout als AC Restaurant Zevenaar beschikken over 8 Tesla snelladers.

- - - Updated - - -

Yes, this time it was me!

tesla-motors-model-s-c369408122013170021_6.jpg
 
Last edited: