Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Swisstec paintprotection

This site may earn commission on affiliate links.

ilMonstro

Member
Oct 21, 2022
5
3
NL
Met de levering van mijn zwarte MY RWD op 2 december ben ik me aan het oriënteren op lakbescherming. Ik overweeg Swisstec Gold paintprotection. Ben benieuwd naar ervaring hiermee. Of met Paint Protection Films.

En ook met spatlappen ter voorkoming van steenslag en vlekken door spatwater.
 
Hier ook op zoek gegaan naar de opties om de lak de beschermen.
Dacht dat er al een paar lopende post zijn.

Zelf ga ik voor de PPF in iedergeval op de voorzijde en zij spiegels.
In mijn optiek een 1-malige uitgave waarbij je 10 garantie heb op de folie.
En daarmee ook de lak beschermt tegen steenslag en etc. Met alleen een polish of lak verzegeling lukt dat minder.

Uiteindelijk als de steen maar groot genoeg is zal er schade ontstaan.
Maar met een kunststof beschermlaag is de kans toch weer een stuk kleiner.

Ook voor het deuren opengooien tegen de jouwe auto zal een laag kunststof de lak beter beschermen en de klap doffer maken.

Zelf ook al een bedrijf benaderd die dit werk doet. Deze gaf aan ook zelf te kunnen aangeven welke plekken het best met PPF te doen. Zodat niet de gehele auto hoeft.

Deze video is ook interessant.

 
Upvote 0
Here also went looking for the options to protect the paint.
Thought there are already a few pending posts.

I myself go for the PPF at least on the front and side mirrors.
In my opinion a 1-time edition where you have a 10 guarantee on the foil.
And thus also protects the paint against stone chips and etc. This is less successful with only a polish or lacquer seal.

Eventually if the stone is big enough damage will occur.
But with a plastic protective layer, the chance is a lot smaller.

Also before opening the doors against your car, a layer of plastic will better protect the paint and make the blow duller.

I have already approached a company that does this work. He indicated that he could also indicate himself which places should be treated best with PPF. So that you don't need the whole car.

This video is also interesting.

Can you please give some indication of costs involved for PPF treatment? Thanks!
 
Upvote 0
Thanks Nick. PPF lijkt me ook een betere bescherming te geven. Alleen gaat de lak er niet mooier van glanzen lijkt me. Ben wel benieuwd naar een kostenindicatie.
 
Upvote 0
ik heb een full PPF en keramische coating gedaan. PPF waar mogelijk om randen heen, dus ze hebben ook van alles moeten verwijderen (trim, koplampen, etc).

Coating over PPF heen, en al het kunststof, ramen en velgen ook in coating.

zat te twijfelen tussen volledige PPF of enkel voorzijde. Maarja, achterdeuren wil je ook ivm steenslag (daar heb je de meeste kans op steenslag). Aangezien ik van plan ben de auto lang te houden, heb ik de keus voor volledige PPF gemaakt.

Kosten waren erg hoog. Als je kwaliteit wil, dan betaal je daar voor. Is erg arbeidsintensief werk, ook met voorbereiding. Als je goedkoop zoekt, dan worden er keuzes gemaakt (minder voorbereiding, niet om randen, geen coating nadien, garantie, etc.).

Ik had ook prijzen vergeleken, en die ontliepen elkaar niet veel. Bij Ride&Shine en bij Pole Position. Die kwamen op een paar honderd euro van elkaar.

Gangbare prijzen zijn boven de 6000 euro voor volledig PPF + coating.
 
Upvote 0
Of na 5jaar spuit je de voorbumper als de steenslag echt te erg word of tegen die tijd een bumper van de sloop... En houd je alsnog geld in je zak:)

Het is een gebruiksvoorwerp, je kan doen wat je wil maar op dag 1 kan er al een jan l*l naast je staan die zo zn deur tegen de jouwe aan fl***rt.

Nu na 62k in iets meer dan een jaar heb ik nog nergens last van lakschade ofzo, en ik heb geen ppf of een coating :) bespaar je de kosten en neem je vrouw mee op een leuke vakantie, heb je stuk meer aan.
 
  • Funny
Reactions: ilMonstro
Upvote 0
Of na 5jaar spuit je de voorbumper als de steenslag echt te erg word of tegen die tijd een bumper van de sloop... En houd je alsnog geld in je zak:)

Het is een gebruiksvoorwerp, je kan doen wat je wil maar op dag 1 kan er al een jan l*l naast je staan die zo zn deur tegen de jouwe aan fl***rt.

Nu na 62k in iets meer dan een jaar heb ik nog nergens last van lakschade ofzo, en ik heb geen ppf of een coating :) bespaar je de kosten en neem je vrouw mee op een leuke vakantie, heb je stuk meer aan.
Of na 8 jaar ga je zelf lakschade herstellen, polijsten en waxen en is de lak weer als een babyhuidje en ben je een weekend van je leven kwijt aan de auto. ;)
 
Upvote 0