Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tech note: Model S Annual Service

This site may earn commission on affiliate links.
Recentelijk eerste onderhoud gehad. Ter info de door Tesla gehanteerde checklist.
Gescande afbeelding-3.jpg
Gescande afbeelding-1-2.jpg
 
Ik zie daar ook staan: tire rotation om de 8000 km.
Weet je of dat binnen het standaard onderhoudscontract valt? Kun je daar gewoon voor langsgaan?
Hij de checklist blijkt dat er inderdaad maar betrekkelijk weinig werkzaamheden verricht worden. Een aantal daarvan doe je regelmatig al zelf.
 
Bedankt voor het delen !
Nog met een papieren formulier. Wel een groot scherm in de auto, maar nog niet in de werkplaats . . .
Eigenlijk zie ik weinig reden voor zulke korte intervallen. Kan 3 redenen bedenken.
1. ervaring opdoen, niemand weet nog hoeveel onderhoud echt nodig is
2. vroeg problemen ontdekken en oplossen. Een recall of laat ontdekt probleem is schadelijk voor het imago. Genoeg concurrenten die zich bedreigd voelen en graag iedere gelegenheid aangrijpen om Tesla zwart te maken.
3. hoge banden slijtage. Die sprintjes maken toch dat je weer een glimlach op je gezicht hebt als je als een klein kind mag spelen :)
 
ja, denk dat het met name het eerste punt is.. kreeg de auto 23 september en heb toen direct onderhoudscontract afgesloten - er lag zelfs nog geen NL document van wat het betekende.. wide direct alles in een doen. en ach tov de prijs van de auto... zou het nu anders doen - gewoon zonder contract en dan elke 40K terug. maar goed - geeft wel prima gevoel te weten dat de auto is nagelopen...

Bedankt voor het delen !
Nog met een papieren formulier. Wel een groot scherm in de auto, maar nog niet in de werkplaats . . .
Eigenlijk zie ik weinig reden voor zulke korte intervallen. Kan 3 redenen bedenken.
1. ervaring opdoen, niemand weet nog hoeveel onderhoud echt nodig is
2. vroeg problemen ontdekken en oplossen. Een recall of laat ontdekt probleem is schadelijk voor het imago. Genoeg concurrenten die zich bedreigd voelen en graag iedere gelegenheid aangrijpen om Tesla zwart te maken.
3. hoge banden slijtage. Die sprintjes maken toch dat je weer een glimlach op je gezicht hebt als je als een klein kind mag spelen :)