Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telefoon slecht herkend

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds kort (een week of zo) heeft mijn vrouw moeite onze Model 3 te "starten" omdat haar GSM niet wordt herkend als ze in de auto zit. Ze kan wel probleemloos de auto open doen, dus buiten de auto werkt de herkenning wel, maar eens ze in de stoel zit, vraagt de auto om een sleutelkaart.

Ik heb het zelf ook 1 keer gehad deze week, maar na enkele seconden had hij hem toch herkend en kon ik gewoon vertrekken.

Mijn vrouw heeft een iPhone 8, ikzelf een iPhone 10 pro.

Iemand enig idee wat het probleem en een eventuele oplossing zou kunnen zijn?

Bedankt!

Michel
 
Sinds kort (een week of zo) heeft mijn vrouw moeite onze Model 3 te "starten" omdat haar GSM niet wordt herkend als ze in de auto zit. Ze kan wel probleemloos de auto open doen, dus buiten de auto werkt de herkenning wel, maar eens ze in de stoel zit, vraagt de auto om een sleutelkaart.

Ik heb het zelf ook 1 keer gehad deze week, maar na enkele seconden had hij hem toch herkend en kon ik gewoon vertrekken.

Mijn vrouw heeft een iPhone 8, ikzelf een iPhone 10 pro.

Iemand enig idee wat het probleem en een eventuele oplossing zou kunnen zijn?

Bedankt!

Michel
Nieuwe versie van Android of iOS? Update van Tesla ontvangen?

Dat kan soms de bluetooth verbinding beïnvloeden.

Bluetooth pairing verwijderen en opnieuw aanmaken.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Mysterie opgelost. We begrepen niet waarom mijn vrouw met haar telefoon op zak de auto wel gewoon kon open doen zonder de sleutelkaart, terwijl de auto vervolgens de telefoon niet herkende om te starten. De reden: hij herkende de telefoon gewoon helemaal nooit, ook niet voor de vergrendeling. De auto was namelijk nooit op slot geweest, want mijn vrouw was zo gewend dat dat automatisch gebeurde dat ze er niet aan gedacht had hem ook met de sleutelkaart op slot te doen. De auto heeft dus enkele weken op allerlei plaatsen gewoon open gestaan...

Intussen de pairing verwijderd en terug ingesteld, alles werkt terug naar behoren.