Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Met app update 4.25.0 heb je nu de mogelijkheid om je wall connector toe te voegen
IMG_3305.jpeg
 
Wat is er mogelijk met de Gen 3 in de instelling in de app.
Net de update en koppeling gedaan, mogelijkheden zijn:
- planning Wall Connector (opladen toestaan van .. tot ..)
- Wifi wijzigen
- Toegang beheren (5 gebruikers toestaan tot je Tesla-energiesysteem)

Je ziet ook de versie van je firmware (die werd direct aangepast via de app naar de laatste versie).
Maximale stroom zie je, maar kan je niet wijzigen.
 
  • Informative
Reactions: Niek
Net de update en koppeling gedaan, mogelijkheden zijn:
- planning Wall Connector (opladen toestaan van .. tot ..)
- Wifi wijzigen
- Toegang beheren (5 gebruikers toestaan tot je Tesla-energiesysteem)

Je ziet ook de versie van je firmware (die werd direct aangepast via de app naar de laatste versie).
Maximale stroom zie je, maar kan je niet wijzigen.
Je kan inderdaad minder dan ik had gehoopt (al weet ik niet zeker waar ik op had gehoopt), je kan ook nog het verbruik zien trouwens.
 
Net de update en koppeling gedaan, mogelijkheden zijn:
- planning Wall Connector (opladen toestaan van .. tot ..)
- Wifi wijzigen
- Toegang beheren (5 gebruikers toestaan tot je Tesla-energiesysteem)

Je ziet ook de versie van je firmware (die werd direct aangepast via de app naar de laatste versie).
Maximale stroom zie je, maar kan je niet wijzigen.
Heb je het al voor elkaar gekregen om de planning van de wall connector te gebruiken? Heb het gisteren nacht aangezet van 01:00 tot 06:00. Maar niks geladen. Vandaag nog een paar andere testjes gedaan maar ook geen resultaat.
 
Heb je het al voor elkaar gekregen om de planning van de wall connector te gebruiken? Heb het gisteren nacht aangezet van 01:00 tot 06:00. Maar niks geladen. Vandaag nog een paar andere testjes gedaan maar ook geen resultaat.
Ik denk dat je nog steeds de planning van de wagen moet gebruiken.
Met de planning van de laadpaal kan je ze gewoon uitschakelen op bepaalde tijdstippen.
Lijkt me vooral handig voor de gratis laadpalen aan winkels/bedrijven/...
Deze kan je dan enkel laten werken tijdens de kantooruren.
 
Dat aan/uit doet ie dus niet. Wat bedoel je met laadschema? Volgens mij regelt de planning van de TWC toch het opladen, als je “vertrek” en “laad op” in de auto settings (plannen) uitstaat?
In de app heb ik bijvoorbeeld mijn laadpercentage en ik wil dat ie om 01.00 begint met laden. De planning in de TWC is alleen maar om ervoor te zorgen dat je in dat tijdvak stroom krijgt van de TWC, maar de auto is de baas, als die niet mag of hoeft te laden, dan wordt er niet geladen.
 
In de app heb ik bijvoorbeeld mijn laadpercentage en ik wil dat ie om 01.00 begint met laden. De planning in de TWC is alleen maar om ervoor te zorgen dat je in dat tijdvak stroom krijgt van de TWC, maar de auto is de baas, als die niet mag of hoeft te laden, dan wordt er niet geladen.
Oké, dus als ik je goed begrijp in dit voorbeeld. Stel je in de TWC planning je start en stop tijd in, en in de planning (laad op) van de auto de “trigger” om daadwerkelijk te starten? Kortom, laad op instellen op 01:00 en de planning in de TWC zorgt er dan voor dat het opladen stopt zoals je in de TWC planning hebt opgegeven?
 
Oké, dus als ik je goed begrijp in dit voorbeeld. Stel je in de TWC planning je start en stop tijd in, en in de planning (laad op) van de auto de “trigger” om daadwerkelijk te starten? Kortom, laad op instellen op 01:00 en de planning in de TWC zorgt er dan voor dat het opladen stopt zoals je in de TWC planning hebt opgegeven?
Dat zou moeten werken idd. Als de twc om 06.00 stopt levert ie geen stroom meer, ook al is je auto nog niet vol
 
Bedankt! Even als check, zoals je eea hebt omschreven functioneert het dus bij jouw?
Niet getest, maar zo staat het letterlijk in de app; beperkt het opladen tot een ingesteld tijdsbestek............dit kan een conflict veroorzaken met de instellingen van uw auto.

Je TWC heeft als het ware gewoon openingstijden met die instellingen.
 
Niet getest, maar zo staat het letterlijk in de app; beperkt het opladen tot een ingesteld tijdsbestek............dit kan een conflict veroorzaken met de instellingen van uw auto.

Je TWC heeft als het ware gewoon openingstijden met die instellingen.
Ja precies, laat maar weten als je het getest hebt (als je wilt uiteraard). Wat het beperkt het opladen, heeft ook in die zelfde planning een start (toestaan) en een stop tijd. En als hij niet start (toestaan) bij die opgegeven tijd, zal hij ook niet stoppen. Thans dat vertrouwen hebt ik niet omdat ik het getest hebt. In de tussentijd service al gesproken maar die wisten niks van deze “nieuwe” functie. Gingen het uitzoeken.
IMG_3306.png
 
Ja precies, laat maar weten als je het getest hebt (als je wilt uiteraard). Wat het beperkt het opladen, heeft ook in die zelfde planning een start (toestaan) en een stop tijd. En als hij niet start (toestaan) bij die opgegeven tijd, zal hij ook niet stoppen. Thans dat vertrouwen hebt ik niet omdat ik het getest hebt. In de tussentijd service al gesproken maar die wisten niks van deze “nieuwe” functie. Gingen het uitzoeken.
Ah ok, ik ga het testen voor je, dat zou best kunnen dat je startmoment wel binnen de openingstijden moet vallen, vandaar het zinnetje over een mogelijk conflict met de auto denk ik.

Heb je wel de laatste update, er is net weer een nieuwe namelijk, 4.25.1
 
Last edited:
Het enige handige, naast gepland op een exacte tijd stoppen, is dat je als je op vakantie bent vergeten om de stroom eraf te halen en de kabel in de buurt van de weg hangt, je 'm dan vanaf je vakantieadres uit kan zetten. Alle verdere tijdklokfunctionaliteit zit al in je tesla. Oh ja en als je niet-Tesla's wilt laden, dan kun je dit probleem tackelen.
Uitzetten door een tijdsbestek van 1 min te doen is de meest radicale oplossing dan ;)