Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Net getest en het werkt precies zoals ik had verwacht, start om 18.00 en auto ingeplugd om 17.45. Die kreeg op dat moment geen stroom omdat dit buiten de 'openingstijden' valt. Om 18.00 ging ie laden.
Mbt je eerdere post, jep laatste update 4.25.1 is geïnstalleerd. Dank voor het testen, ga het zsm ook testen. Wellicht heeft het met de .1 update te maken dat hij het wel doet. Laat het je weten 👍🏻
 
Kan je meerdere Timer taken ingeven?

Ik heb voor mijn TMC een HomeWizard Energy socket zitten die ik op meerdere tijdstippen kan programmeren.
Zo kan ik met mijn dynamisch energiecontract de meest goedkope momenten programmeren en zo mijn extra bijdrage aan het milieu leveren, want goedkope momenten zijn er enkel als er energie op overschot is...

Maar dat zou dan ook met een TWC Gen3 kunnen als meerdere timertaken kunnen ingegeven worden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Kan je meerdere Timer taken ingeven?

Ik heb voor mijn TMC een HomeWizard Energy socket zitten die ik op meerdere tijdstippen kan programmeren.
Zo kan ik met mijn dynamisch energiecontract de meest goedkope momenten programmeren en zo mijn extra bijdrage aan het milieu leveren, want goedkope momenten zijn er enkel als er energie op overschot is...

Maar dat zou dan ook met een TWC Gen3 kunnen als meerdere timertaken kunnen ingegeven worden.
En werkt dat met je HomeWizard socket?

Als het laden een paar keer gestopt wordt, stopt je Tesla zelf met laden en gaat ie pas terug laden nadat je de stekker uit de auto haalt en er terug in steekt.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Net getest en het werkt precies zoals ik had verwacht, start om 18.00 en auto ingeplugd om 17.45. Die kreeg op dat moment geen stroom omdat dit buiten de 'openingstijden' valt. Om 18.00 ging ie laden.
Heb het getest. En het werkt, zoals je aangeeft, echter als je op stop opladen drukt als je net bent in geplugd. Dus de auto begint met laden, en je drukt op stop opladen. En vervolgens je TWC planning actief zet (die dus nog niet actief was), op bv start 01:00, stop 04:00, laad ie niet op. Dus dan moet je eerst handmatig laden starten en dan je planning in de TWC actief zetten.

Had gehoopt met de TWC integratie, dat je simpel een start en stop tijd kon invoeren. Das handig met een dynamisch contract. Hou het nu wel bij de shortcuts app icm specifieke wekkers als trigger voor het starten en stoppen. Werkt, al zeg ik het zelf uitermate goed.
 
Kan je meerdere Timer taken ingeven?

Ik heb voor mijn TMC een HomeWizard Energy socket zitten die ik op meerdere tijdstippen kan programmeren.
Zo kan ik met mijn dynamisch energiecontract de meest goedkope momenten programmeren en zo mijn extra bijdrage aan het milieu leveren, want goedkope momenten zijn er enkel als er energie op overschot is...

Maar dat zou dan ook met een TWC Gen3 kunnen als meerdere timertaken kunnen ingegeven worden.
Welke socket heb je dan? De energy socket (aan/uit) van homewizard op hun site is max 3600w maar die past niet op de TWC gen3, toch? Het zal wel werken op de TMC, als je de socket op tijd laat inschakelen/afschakelen.
 
Welke socket heb je dan? De energy socket (aan/uit) van homewizard op hun site is max 3600w maar die past niet op de TWC gen3, toch? Het zal wel werken op de TMC, als je de socket op tijd laat inschakelen/afschakelen.
Zoals ik schreef, ik gebruik de Homewizard energy socket op een TMC. Dus, op max 13A of 3kW, en dat werkt perfect voor de afstanden die ik dagelijks te rijden heb...
ook het (belgisch) capaciteitstarief wordt op deze manier perfect gecounterd ;-)
 
En werkt dat met je HomeWizard socket?

Als het laden een paar keer gestopt wordt, stopt je Tesla zelf met laden en gaat ie pas terug laden nadat je de stekker uit de auto haalt en er terug in steekt.

Tot hiertoe (en bijna 3 maanden in gebruik) heb ik nog geen onderbrekingen gehad.
Het is ook niet dat ik tientallen timers programmeer, hooguit 2 of 3 op een tijdspanne van 12 uur.
Met het dynamisch contract van Engie dat ik heb, zijn de prijzen altijd uurprijzen (https://www.engie.be/api/engie/be/m...SC_DYNAMIC_R_N_WEB202302&segment=R&language=N) .
Een timertaak is dan ook altijd minstens één uur maar meestal langer omdat de goedkope/ gratis/ ik verdien uren elkaar meestal opvolgen in blokken van 4 à 5 uur.
Met een SR+ heb je op 5 uur toch weer meer dan 30% geladen...
Heb ik snel meer nodig, dan is er nog steeds de SuC van Heusden-Zolder op "wandel"afstand 😀
 
Gisteren overgestapt naar Android 14 (Pixel 6 pro). De combinatie met de widget van de Tesla App is tot nu toe geen gelukkige.

Schrok me kapot toen ik vanochtend mijn telefoon opende en het volgende op de widget zag:
- rood batterijtje
- deur niet op slot
Snel de app geopend (via widget) en het was vals alarm. Batterij stond keurig nog op wat het gisteren was (33 %) en de deur was gewoon op slot. Weer uit de app en nu gaf widget wel de goede informatie.

Uurtje later mn telefoon weer gepakt, precies hetzelfde euvel: rood batterijtje en de deur van het slot. App openen, geen probleem.
Als een echte IT'er mijn telefoon herstart.

Het is echter een hardnekkig probleem. Zodra de telefoon een tijdje (+/- 15 minuten of langer) gelocked is, geeft de widget verkeerde informatie bij het unlocken van het telefoonscherm.

Herkennen meer mensen dit?
Iemand een oplossing?

Voor de volledigheid twee schermprintjes.
 

Attachments

  • Screenshot_20231017-084638.png
    Screenshot_20231017-084638.png
    348.7 KB · Views: 50
  • Screenshot_20231017-091534.png
    Screenshot_20231017-091534.png
    308.6 KB · Views: 34
Gisteren overgestapt naar Android 14 (Pixel 6 pro). De combinatie met de widget van de Tesla App is tot nu toe geen gelukkige.

Schrok me kapot toen ik vanochtend mijn telefoon opende en het volgende op de widget zag:
- rood batterijtje
- deur niet op slot
Snel de app geopend (via widget) en het was vals alarm. Batterij stond keurig nog op wat het gisteren was (33 %) en de deur was gewoon op slot. Weer uit de app en nu gaf widget wel de goede informatie.

Uurtje later mn telefoon weer gepakt, precies hetzelfde euvel: rood batterijtje en de deur van het slot. App openen, geen probleem.
Als een echte IT'er mijn telefoon herstart.

Het is echter een hardnekkig probleem. Zodra de telefoon een tijdje (+/- 15 minuten of langer) gelocked is, geeft de widget verkeerde informatie bij het unlocken van het telefoonscherm.

Herkennen meer mensen dit?
Iemand een oplossing?

Voor de volledigheid twee schermprintjes.
Probleem lijkt nu verholpen te zijn.
Mijn vrouw is op pad geweest met de auto en sindsdien doet de widget het ook weer prima (lijkt het).
 
Schrok me kapot toen ik vanochtend mijn telefoon opende en het volgende op de widget zag:
- rood batterijtje
- deur niet op slot
Snel de app geopend (via widget) en het was vals alarm. Batterij stond keurig nog op wat het gisteren was (33 %) en de deur was gewoon op slot. Weer uit de app en nu gaf widget wel de goede informatie.
Ik heb vaak dat de widget oude informatie laat zien. Maar dan ook wel netjes erbij 24:13:45 geleden (ja, zo lang kan dat best zijn). En daardoor ook de foute status weergeeft, unlocked terwijl de auto locked is.
Dat met dat rood batterijtje (klein rood stukje aan de linkerkant) had ik vanmorgen ook: geparkeerd op het werk, ik zat binnen, keek op mijn telefoon en dan dat. Ik schrok me ook wezenloos. App geopend en die liet netjes 50% zien.
Dat was de eerste keer dat ik dat had.
 
Gisteren overgestapt naar Android 14 (Pixel 6 pro). De combinatie met de widget van de Tesla App is tot nu toe geen gelukkige.

Schrok me kapot toen ik vanochtend mijn telefoon opende en het volgende op de widget zag:
- rood batterijtje
- deur niet op slot
Snel de app geopend (via widget) en het was vals alarm. Batterij stond keurig nog op wat het gisteren was (33 %) en de deur was gewoon op slot. Weer uit de app en nu gaf widget wel de goede informatie.

Uurtje later mn telefoon weer gepakt, precies hetzelfde euvel: rood batterijtje en de deur van het slot. App openen, geen probleem.
Als een echte IT'er mijn telefoon herstart.

Het is echter een hardnekkig probleem. Zodra de telefoon een tijdje (+/- 15 minuten of langer) gelocked is, geeft de widget verkeerde informatie bij het unlocken van het telefoonscherm.

Herkennen meer mensen dit?
Iemand een oplossing?

Voor de volledigheid twee schermprintjes.
Ik had deze ochtend het hetzelfde, 66% batterij, maar wel rood batterijstreepje. Niet gekeken naar het symbool voor het slot. Mensen mogen gerust android bashen, maar dit lijkt wel duidelijk een (kleine) bug in de Tesla-app waarbij het foute symbool wordt weergegeven terwijl de app wel de correcte waarde kent.

Ik zit nog op android 13, app zou 2 oktober al de laatste update hebben gekregen, maar vandaag zag ik dit voor het eerst.