Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla friendly garages (lekker breed, liefst met laadpunt) in Europa.

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, beetje in dubio. Rotterdam parkeergarage Kruisplein. Onderste laag (-5) 6x dubbele 11kW laadstations van Rotterdam Elektrisch. 4 waren gisteren wel buiten gebruik echter dat zal meer met een capaciteitsuitbreiding te maken hebben. Erg ruime, lichte garage met brede plaatsen. Er is alleen 1 maar..... De in en de uitrit luisteren erg nauw in combinatie met de brede S. Goed opletten, randje en paaltjes. De parkeergarage is onder het Weena en je bent in hartje stad. Ook valt het tarief erg mee. 1 euro per 22 minuten. Nog geen 3 euro per uur. Wel nog een ding. Je volgt de borden waar een groene stekker op staat, echter het laatste bord is een pijl rechtdoor met een pijl naar links. Het logo van de oplaadpunten staat bij de pijl naar links, maar je moet dus nog rechtdoor....

Kosten bedragen maar 0,30 per kW zonder start tarief.

812f129f3813958486a6d4132b646109.jpg
 
Last edited:
De parkeergarage beviel prima, is voor de touringcars, moet je ff speciaal naar vragen. Was bij Ibis Porte de Clichy http://www.accorhotels.com/nl/hotel-2189-ibis-parijs-berthier-porte-de-clichy/index.shtml.

De gewone parkeergarage is ook ruim en had een aantal blauwe 1 fase stopcontacten wat ook prima geweest was. Ik heb deze eerst geprobeerd maar kreeg ze niet aan de gang. Kan ook nog aan mijn verloopstuk liggen. Men bood direct aan om de auto in de garage bij de touringcars te parkeren. De rode stekker ontdekte ik zelf. Omdat de auto vol was bij vertrek kon ik Senlis overslaan en direct doorrijden naar Gent.

Parijs Ibis 1.jpg
Parijs Ibis 2.jpg
Parijs Ibis 3.jpg
 
De parkeergarage beviel prima, is voor de touringcars, moet je ff speciaal naar vragen. Was bij Ibis Porte de Clichy http://www.accorhotels.com/nl/hotel-2189-ibis-parijs-berthier-porte-de-clichy/index.shtml.

De gewone parkeergarage is ook ruim en had een aantal blauwe 1 fase stopcontacten wat ook prima geweest was. Ik heb deze eerst geprobeerd maar kreeg ze niet aan de gang. Kan ook nog aan mijn verloopstuk liggen. Men bood direct aan om de auto in de garage bij de touringcars te parkeren. De rode stekker ontdekte ik zelf. Omdat de auto vol was bij vertrek kon ik Senlis overslaan en direct doorrijden naar Gent.

View attachment 83053View attachment 83054View attachment 83055

Goed zeg, wat een service. Ik ga morgen even contact opnemen. Dank voor de info!
 
We kennen natuurlijk al de Groenplaats in Antwerpen met enkele laadpunten. Gisteren heb ik interparking de keyser (bij het station) geprobeerd. Ingang is wat krap (niet gevaarlijk voor de velgen, wel voor de lak) maar daarna direct twee heerlijk brede laadplekken waar je gratis op 11kw kunt laden. En nette toiletten. Aanrader (kost geloof ik zo'n 2.40 euro per uur. Minder dan je normaal alleen al aan laadkosten kwijt bent)
ImageUploadedByTapatalk1437820201.134587.jpg
 
Alvorens wij een Tesla bestelden hebben wij ook proefgereden met een Bmw I3. Handig was dat bij deze wagen alle oplaadpunten zichtbaar zijn op de gps, beter nog, je kan zelfs zien of deze nog vrij is. Ik heb dit reeds aangekaart bij Tesla Aartselaar, doch voor mij alleen zullen ze dat niet realiseren, doch als de vraag van meerderen komt maakt men er misschien toch werk van ... Dus bij deze de vraag aan hen die dit ook een goed idee zouden vinden ...
 
Alvorens wij een Tesla bestelden hebben wij ook proefgereden met een Bmw I3. Handig was dat bij deze wagen alle oplaadpunten zichtbaar zijn op de gps, beter nog, je kan zelfs zien of deze nog vrij is. Ik heb dit reeds aangekaart bij Tesla Aartselaar, doch voor mij alleen zullen ze dat niet realiseren, doch als de vraag van meerderen komt maakt men er misschien toch werk van ... Dus bij deze de vraag aan hen die dit ook een goed idee zouden vinden ...

Ik heb begrepen dat Tesla daar niet aan wil beginnen omdat het een rommeltje is. Veel verschillende operators, pasjes, apps en bovendien niet altijd bedrijfszekerheid.

Men toont de Superchargers, de destination-chargers (waar wij nu op wachten) en de chargers die jezelf al eens succesvol hebt gebruikt.

Op zich kan ik me dat wel voorstellen. Die hoogst enkele keer dat ik een laadpaal zou zoeken kijk ik wel op één van de apps en ik wil ze niet allemaal op het scherm.
 
Ik heb begrepen dat Tesla daar niet aan wil beginnen omdat het een rommeltje is. Veel verschillende operators, pasjes, apps en bovendien niet altijd bedrijfszekerheid.

Men toont de Superchargers, de destination-chargers (waar wij nu op wachten) en de chargers die jezelf al eens succesvol hebt gebruikt.

Op zich kan ik me dat wel voorstellen. Die hoogst enkele keer dat ik een laadpaal zou zoeken kijk ik wel op één van de apps en ik wil ze niet allemaal op het scherm.

Hier zou dus een mooie extra functie voor kunnen komen:
Aangeven per laadpunt of je deze wilt sharen met andere Tesla rijders. En in de naviagtie krijg je dan een optie erbij of je ook 'gesharede' laadpalen van andere Tesla rijders wilt weergeven.
 
Hier zou dus een mooie extra functie voor kunnen komen:
Aangeven per laadpunt of je deze wilt sharen met andere Tesla rijders. En in de naviagtie krijg je dan een optie erbij of je ook 'gesharede' laadpalen van andere Tesla rijders wilt weergeven.

Er bestaat al zoiets voor Tesla rijders onder Thead Relevante lijstjes.
Heb mij lader daar ook onder aangemeld en is een private Zeemaps kaart.
 
Toch is die er maar heb net geprobeerd in te loggen met het mij bekende wachtwoord.
Lukte me niet dus heb een PM gestuurd on er achter te komen of deze nog actief is.
Ik laat nog iets weten! PM Gestuurd naar FVO
 
Last edited: