TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tesla friendly garages (lekker breed, liefst met laadpunt) in Europa.

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by rickert, Jul 14, 2014.

1. rickert

rickert Member

Ha!

Over een aantal maanden wil ik gaan rijden naar Zuid Frankrijk (in de buurt van Nice). Wie weet waar ik info kan vinden over (hotel)-garages die een beetje Tesla friendly zijn? Dus waar je niet bang hoeft te zijn dat je je velgen raakt.

2. redevries

redevries René de Vries

Ik zou deze vraag in het Franse forum plaatsen. Een van de actieve leden daar, ik meen Nic, woont in Nice.

3. rickert

rickert Member

Dank René! Ik ga daar even kijken.

4. Steven

Steven Member

Ik weet in ieder geval een garage die NIET Tesla Friendly is: aan de Nieuwe Parklaan in Scheveningen. Gisteren geparkeerd direct naast het Circustheater. Ideale locatie, maar een killer voor je velgen. Hele smalle doorgangen waar ook nog een behoorlijk grote draai nodig is om de bochten te kunnen maken, zeker lastig als de garage ook nog eens vol staat. Ik stond op de 10e (!) verdieping dus heb aardig wat bochtjes gemaakt. Bij het inrijden al peentjes gezweet en de velgen heel kunnen houden. Na de voorstelling eerst maar ergens wat gaan drinken om de grote meute voor te laten gaan. Was een goede keuze want na een klein uurtje was de garage zo goed als leeg en kon ik aan mijn tocht van 10 verdiepingen naar beneden beginnen. Stand op "high" voor de zekerheid. Ging allemaal net goed maar de parkeersensoren hadden het er maar druk mee.
    Ik was blij dat ik na een geconcentreerde afdaling zonder schade de garage uit kon rijden. Maar ik heb 19" en betwijfel of me dat met de 21" ook was gelukt :scared:.

Dus een absolute afrader voor onze MS helaas.

5. Rprp

Rprp Member

6. HWS

HWS Speedjunkie

Weet iemand of de parkeergarage onder de Vrijthof, Maastricht schadevrij te gebruiken is? Overweeg ik zaterdag gebruiken.

7. martinve

martinve Active Member

Ja deze is goed te doen.
    Heb ik meerdere keren zonder enig probleem geparkeerd. De in- en uitritten zijn niet super breed, maar zeker geen probleem voor de MS.

8. HWS

HWS Speedjunkie

Top! Bedankt voor de reactie, mijn velgen zijn nog schade vrij en dat is zeldzaam heb ik gezien:smile:

9. ErikR

ErikR Member

De enige in Groningen die ik nu zou mijden is P-Centrum (Pelsterstraat). Dat ding was zelfs met mijn ICE een avontuur om schadevrij door te komen. De nieuwere garages (Damsterdiep, Radermarkt, Ossemarkt) zijn volgens mij allemaal wel ruim zat (ga het morgen meemaken...)

10. pvh

pvh Active Member

Je hebt in Nice een gratis 43kW lader bij een shopping mall.... Als je dagje Monaco doet, ook 2x 43kW gratis

11. HWS

HWS Speedjunkie

Iemand een suggestie voor een Tesla friendly parkeerplek in Parijs, bij voorkeur in het centrum met laadfaciliteit en een leuk hotel in de buurt.

12. pvh

pvh Active Member

Ik heb gratis kunnen laden (type 2) bij Renault rent. 23kW, 4 laders erg grote garage qua plek. Denk dat waar de 4 laders staan het 10 parkeerplekken bij elkaar breed is, ik denk omdat het een plek is waar je ook kunt draaien. De garage is nog geen 15 minuten lopen van champs Elysee. Je kan hem s'nacht binnen laten staan maar dan kan je er niet bij. Is een garage met bewaker. Dacht dat ze tot van 07.00 tot 20.00 uur open zijn iedere dag. Is bij een mooi park en hotels plenty. Maar je kan ook even paar uurtjes laten laden, en dan zit je vol. Is dichter bij jet centrum dan het Tesla SC. Ik heb op de zaak een kaartje van de hoofd verkoop. Als je wilt kan ik je de gegeven via PM sturen. De autolib plaatsen adviseer ik niet. Erg krap en die auto's zitten vol met deuken, dus kans op beschadiging is erg groot.

13. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Dit is geen publieke garage ?
    if so - heb je het adres ?

14. pvh

pvh Active Member

Nee, niet publiek. Je moet bij de portier opgeven dat je mag komen laden. Beste is om even van te voren aan Renault door te geven dat je komt. Ok heb adres en contact gegevens op de zaak, PM ze wel even morgen en zal de gegevens op zeemaps plaatsen.

15. HWS

HWS Speedjunkie

Hoi Paul, zou graag het adres en de gegevens vd parkeergarage hebben. Kan ik m na t laden daar ook op een niet laadplek laten staan voor t weekend. Gebruik in Parijs meestal de metro of gewoon te voet.

16. thimo

thimo Model S driver

We gaan over een paar weken een nacht naar Parijs en ben ook erg geïnteresseerd!

17. HWS

HWS Speedjunkie

Hoi Paul, al op de zaak geweest? Ben nog geïnteresseerd in adres. Kan ik een hotel in de buurt gaan zoeken.

18. pvh

pvh Active Member

Sorry, ben iedere dag op de zaak, kaartje wel opgezocht maar vergeten te sturen naar jullie...... First thing in the morning!

19. HWS

HWS Speedjunkie

Thnx Paul, inmiddels heb ik een hotel aan de NO-rand van parijs geboekt met ruime parkeergelegenheid en nog geen 50km van de SuC Senlis af.

Zie dat je ook steeds mooier gaat zingen:biggrin:.

20. pvh

pvh Active Member

Zal zo per pm sturen, en idd, ik blijf oefenen ;)

Share This Page