Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je het filmpje bekijkt dat Xfrank hier plaatste, dan is het echt niet dat de Tesla zijn bestuurder niet heeft weten te beschermen. Ik zou het wrak niet willen zien als die vrachtwagen een Duitse berline geramd had.
Het overgewicht van de vrachtwagen kan gewoon niet gecompenseerd worden door een personenwagen. We mogen al heel blij zijn dat we de veiligste auto hebben. Maar jammer genoeg zijn ook aan deze veiligheidsstructuur/kooi limieten qua sterkte.

Oh maar dat is ook zeker niet wat ik bedoelde. Misschien dat ik het niet goed verwoordde, maar het is puur mijn nieuwsgierigheid omtrent de veiligheid van de Tesla dat ik benieuwd ben wat er voor nodig is (aan kracht) om de Tesla dusdanig te vervormen dat inzittenden zwaargewond raken of zelfs overlijden. In geen enkel opzicht bedoel ik het als een suggestie naar een mogelijke fout of gemiste kans aan de zijde van Tesla.

De Tesla Model S krijgt niet voor niets in zowel de NCAP als de NHTSA testen de volle 5 sterren. Dat maakt het juist interessant om te weten wat er voor nodig is om het toch fout af te laten lopen. Dit alles uiteraard met het allergrootste medeleven en respect naar de overledene(n) en zijn/haar nabestaanden.
 
Over het ongeluk zelf is (nog) geen nadere info te vinden.

Wel vond ik dit overzicht:

Schermafbeelding 2015-12-23 om 11.25.21.png


Herbij werd nog opgemerkt dat de twee "cliff" ongevallen dateren van vóór de veiligheidsvoorzieningen als AP en werd geopperd dat dat wellicht had kunnen betekenen dat deze ongevallen voorkomen hadden kunnen worden, hoewel dat natuurlijk altijd gissen blijft. Maar men heeft wel een punt.

En een beetje kneuterige foto van de voorkant van een dumptruck, ook onder voorbehoud dat het er zo eentje was. Je moet er niet aan denken dat dat met een flinke vaart in de flank van je auto dendert.

Schermafbeelding 2015-12-23 om 11.31.04.png
 
Wat een dwaas gedoe. Ik vermoed iemand met benzine of diesel in zijn aderen, die dit nieuwe tijdperk niet meer aankan.

Is de schrijver te traceren?

dit is wel een reden om mijn abonnement op te zeggen, Test Aankoop is het belgische equivalent van de consumentenbond ....

in totaal krijgt model S maar 3 sterren en 61% ...


abbo wordt bij deze geannuleerd als ze zo grondig de zaken onderzoeken dan vrees ik voor het ergste bij andere tests waarvan ik minder van ken
 
dit is wel een reden om mijn abonnement op te zeggen, Test Aankoop is het belgische equivalent van de consumentenbond ....

in totaal krijgt model S maar 3 sterren en 61% ...


abbo wordt bij deze geannuleerd als ze zo grondig de zaken onderzoeken dan vrees ik voor het ergste bij andere tests waarvan ik minder van ken

ik ben hetzelfde van plan! kan dit online worden opgezegd?
 
dit is wel een reden om mijn abonnement op te zeggen, Test Aankoop is het belgische equivalent van de consumentenbond ...
abbo wordt bij deze geannuleerd als ze zo grondig de zaken onderzoeken dan vrees ik voor het ergste bij andere tests waarvan ik minder van ken

Misschien moeten met een aantal (ex)abonnees als verongelijkte consumenten eens polsen of we met Test-Aankoop geen 'class action' tegen Test-Aankoop kunnen opzetten. Johan VDL verleende hen in 2014 het quasi-monopolie op groepsvorderingen. Kijken of ze eens echt willen inzetten op correcte voorlichting en bescherming van de consument ;-)