Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Inderdaad wel frappant, die twee foto's waarnaar wordt verwezen :

5th-ave1900.jpg

5th-ave1913.jpg
 
Inderdaad wel frappant, die twee foto's waarnaar wordt verwezen :

View attachment 163375
View attachment 163376
Dit artikel heb ik gelezen. Tony Seba lijkt mij erg optimistisch over het tempo waarin veranderingen gaan plaatsvinden, maar de trends schat hij grotendeels wel goed in (opkomst elektrisch rijden en zelfsturende auto). De enige voorspelling waar ik ernstige vraagtekens bij zet is dat het autobezit zeer drastisch zal gaan afnemen als auto's echt zelfsturend worden. Ik voorspel dat mensen ook in de toekomst geen 100% rationele wezens zullen worden, en dat een auto voor mensen ook dan meer zal zijn dan een omhulsel om van punt A naar punt B te geraken.
 
artikel :
DEN HAAG - Over tien jaar mogen er in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat wil de PvdA, getuige haar 'energievisie''. Die werd woensdag gepresenteerd.
Als het aan PvdA ligt zijn auto's over 10 jaar alleen elektrisch
Als het aan PvdA ligt zijn auto's over 10 jaar alleen elektrisch

PvdA wil binnen veertien jaar benzine- en dieselauto's uitbannen
Over tien jaar zullen auto's op fossiele brandstoffen in Nederland niet meer te koop zijn. Alleen zero emission auto's worden dan nog toegelaten op onze wegen. De verbrandingsmotor zal in 2030 geheel uitgefaseerd worden. Benzinestations zullen dan vervangen zijn door snellaadstations waar op hoge snelheid geladen wordt.
Uit: PvdA-nota energiebeleid
 
EV's en zelfsturende auto's hebben eigenlijk per se niets met elkaar te maken (behalve vooruitstrevendheid). Wel is het zo dat Google/Apple/Tesla aan beide dingen tegelijk werken, en dat een zelfsturende wagen natuurlijk alles te maken heeft met een het Uber-concept, of ook gewoon een goedkope en bestuurder-loze taxi die snel weer een andere klant vindt via de App die gebruikt wordt en dus vier of vijf keer goedkoper is dan een huidige taxi. Zelfsturende wagens en autobezit hebben aldus denk ik wel alles met elkaar te maken: van zodra het eerste écht bestaat (i.e. we kunnen op de achterbank gaan zitten) gaan we het tweede wel nog steeds voor onze voordeur willen op het gepaste uur dat wij gekozen hebben, maar niet noodzakelijk in eigendom (zal vermoedelijk gewoon afhangen van hoe snel die wagens op onze "summon" kunnen reageren!). De wagen als statussymbool met mooie velgen en rode remklauwen: daar houden we nu nog van (ook iedereen op dit forum, in mindere of meerdere mate, denk ik :)) maar het zou over een generatie tijd gedaan kunnen zijn met dat idee.
 
Last edited:
artikel :
DEN HAAG - Over tien jaar mogen er in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat wil de PvdA, getuige haar 'energievisie''. Die werd woensdag gepresenteerd.
Als het aan PvdA ligt zijn auto's over 10 jaar alleen elektrisch
Als het aan PvdA ligt zijn auto's over 10 jaar alleen elektrisch


PvdA wil binnen veertien jaar benzine- en dieselauto's uitbannen
Over tien jaar zullen auto's op fossiele brandstoffen in Nederland niet meer te koop zijn. Alleen zero emission auto's worden dan nog toegelaten op onze wegen. De verbrandingsmotor zal in 2030 geheel uitgefaseerd worden. Benzinestations zullen dan vervangen zijn door snellaadstations waar op hoge snelheid geladen wordt.
Uit: PvdA-nota energiebeleid
Ambitieus en een kopie van de maatregelen die in Noorwegen al door het parlement zijn.
Dan moeten ze wel wat meer zetels hebben dan de huidige 8 in de peilingen.