Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ook. Het eerste waar ik aan denk is verkeerd gebruik vd autopilot. Maar dat is speculeren en dat doen we natuurlijk niet. Wel irritant natuurlijk dat het een Tesla betreft, dan is het gelijk voorpagina-nieuws...

Op hol geslagen auto richt ravage aan in Wormerveer

NH nieuws geeft er een update van tesla bij

Reactie Tesla
Tesla heeft inmiddels laten weten in contact te zijn met de autoriteiten over het ongeluk. "We verlenen onze volledige medewerking om vast te stellen wat er gebeurd is. In tegenstelling tot wat in de media werd gesuggereerd, is de betreffende auto niet uitgerust met het optionele Autopilot systeem."

 
Op hol geslagen auto richt ravage aan in Wormerveer

NH nieuws geeft er een update van tesla bij

Reactie Tesla
...... In tegenstelling tot wat in de media werd gesuggereerd, is de betreffende auto niet uitgerust met het optionele Autopilot systeem."


Dat is natuurlijk onzin. Elke facelift heeft het optionele autopilot systeem aan boord. Dat dit softwarematig uitgeschakeld is, neemt nog niet weg dat programmatuur en hardware van autopilot wel degelijk aanwezig is.

Telegraaf stelt zelfs dat er geen bestuurder zou zijn.
 
  • Funny
Reactions: RvdVen
handtas gevallen, verkeerde pedaal gedrukt, auto de schuld geven .... zo iets zal het zijn
Op autoblog had iemand een plausible theorie; auto van man geleend en de kracht onderschat en hierdoor in paniek geraakt en vergeten dat er een rempedaal is.

Mijn eerste grap over een Tesla is dat er geen uit knop is, mijn grap is dus realiteit geworden, stel dat ons dit overkomt door een echte software crash dan is een uitknop wel zo handig.
 
Jammer dat een functie die zorgt voor extra veiligheid “roemrucht” genoemd wordt. Vandaag nog gered doordat de autopilot ingreep omdat een andere bestuurder niet op zat te letten (telefoon) en op mijn rijstrook kwam. Ik denk dat we het hier wel eens zijn dat de AP als HULP goed werk kan leveren.

Sinds december 14000 km waarvan meer dan 80% op AP (zou het echte getal trouwens wel graag kunnen zien), ik zou meer niet zonder willen en het is (in mijn situatie) absoluut een veiligheids verhogende toevoeging.
 
ben benieuwd voor morgen in HLN...
hier alvast een suggestie.
Omdat tesla al op voorhand weet dat er een ongeluk zal plaatsvinden, zijn ze ook als eerste op de plaats van het gebeuren en hebben ze waarschijnlijk de autopilot gedemonteerd alvorens de hulpdiensten en politie arriveerden.

morgen ?
je kan vandaag al smullen, via de website van Het Laagste Nieuws.;)
Tesla slaat op hol vlak bij basisschool en rijdt in op mensen