Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Als mijn vrouw over mij zou praten als “de man”...zou ik denk alleen op vakantie gaan. Zonder blauwe kratjes.

61621745-5A7C-4521-BB81-2D43100207FB.jpeg
 
Als mijn vrouw over mij zou praten als “de man”...zou ik denk alleen op vakantie gaan. Zonder blauwe kratjes.

View attachment 432655

Wat een jankdoos zeg, erg vooringenomen.. Nou mevrouw, genoeg fastfood bij de SuC hoor, ziet er naar uit dat je daar al wel genoeg ervaring mee hebt.
 
Ben het even gaan lezen... Maar in Spanje en Oostblok staan genoeg SuC nu, het is duidelijk dat ze niet leeg aankomen en hoe ga je op vakantie zonder eerst zeker te weten dat je de juiste laadpas hebt voor het land waar je op openbare laadpalen wil gaan leden? Dit stuk is vooringenomen geschreven en vanaf de eerste zin al bedoeld om EV rijden een negatief imago qua vakantie ritten te geven. Ik durf te stellen dat hier vanuit autovisie invloeden van de ICE merken hier aanwezig zijn. Immers, de tijd dat mensen nog onwetend waren dat voor de dagelijkse ritten een EV prima is zijn achter ons, dus dan ga je maar je richten op wat voor het NL volk erg belangrijk is, op vakantie gaan en lekker doorrijden om geen overnachting te hoeven te nemen...
 
Wat is zielige trut zeg. We zijn net terug van een weekje vakantie. België-Nederland-Duitsland- Oostenrijk- Italië - Slovenië- Kroatië - Slovenië- Oostenrijk- Duitsland - Nederland -België
3615km. in totaal 15 SuCs aangedaan waar we geen enkele keer een paal hebben moeten delen. Meestal stopte we om de 2a3 uur om te plassen en de benen te streken en dan kan je best meteen ook de auto inpluggen. Rustig gaan eten kan zels niet met de M3 want die is zo snel weer vol. Gemiddelde stoptijd was 15a20 min. Wat me gisteren opviel in Mogendorf was de wachtrij van zieligaards die stonden aan te schuiven aan de stinkende pomp daarna aanschuiven om te kunnen betalen. Dan moeten ze een parking gaan zoeken en dan pas kunnen ze iets gaan eten en naar de wc. Wij waren in ieder geval eerder weg.
Wat de snelheid betreft, heeft onze Elon heel wat Duitsers de ogen laten open trekken. Tussen de wegenwerken door meestal 180km per uur gereden met een enkel piekje van +200km/uur.
Ik moet wel toegeven dat het met onze MS iets meer uitkijken was geweest, langer en meerdere keren laden. Ik denk toch in de toekomst terug met de model 3 op stap te gaan. ;)
 
Wat de snelheid betreft, heeft onze Elon heel wat Duitsers de ogen laten open trekken.

Over de ogen doen openen: ik merk dat gewoon met je Tesla op vakantie gaan voor velen al een enorme eye-opener is. Ik rijd hier al drie weken in Frankrijk in mijn Model S rond alsof je van een andere planeet komt. Wat een bekijks en vooral: wat een verbaasde reacties (ook van Nederlanders) dat je naar Zuid-Frankrijk durft te rijden met zo'n auto. En terwijl ons gezin weer fris en fruitig in de dog mode gekoelde auto stapt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is (en dat is het voor ons inmiddels), zie je hun hersenen kraken. 'waarom piekert die man zich niet suf hoe hij de volgende stop haalt? Waarom zijn die kinderen zo vrolijk, die moeten toch al minstens een week onderweg zijn om hier te komen? Waarom ziet het er zo gemakkelijk uit, dat is het toch helemaal niet?'.

Ik heb het idee dat wij zelf het beste uithangbord zijn.
 
Over de ogen doen openen: ik merk dat gewoon met je Tesla op vakantie gaan voor velen al een enorme eye-opener is. Ik rijd hier al drie weken in Frankrijk in mijn Model S rond alsof je van een andere planeet komt. Wat een bekijks en vooral: wat een verbaasde reacties (ook van Nederlanders) dat je naar Zuid-Frankrijk durft te rijden met zo'n auto. En terwijl ons gezin weer fris en fruitig in de dog mode gekoelde auto stapt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is (en dat is het voor ons inmiddels), zie je hun hersenen kraken. 'waarom piekert die man zich niet suf hoe hij de volgende stop haalt? Waarom zijn die kinderen zo vrolijk, die moeten toch al minstens een week onderweg zijn om hier te komen? Waarom ziet het er zo gemakkelijk uit, dat is het toch helemaal niet?'.

Ik heb het idee dat wij zelf het beste uithangbord zijn.
Over aandacht gesproken, dan moet je eens met een nummerplaat met "ELONMUSK" rondrijden:p
 
Tja, ik zie het aan een vriend van mij ook. Hij wil graag naar de Model 3, zijn vrouw heeft haar twijfels. Niet dat zij in de auto rijdt, behalve...1 keer per jaar op vakantie. Stel dat de bagage niet past, je het niet haalt of....weet ik veel. Voor ieder argument wordt er wel weer een tegenargument verzonnen.
 
  • Helpful
Reactions: Gaston
Mijn god wat een zeikwijf van dat artikel zeg, je zou 'die vrouw' maar thuis hebben zitten... Ook zielig voor 'zoon' overigens, die had geen keuze wie hij als ouders kreeg. 'De man' kan (beter laat dan nooit) tenminste nog gewoon vluchten.

Als je je zo'n zorgen maakt over reistijd boek dan lekker een vliegticket, of pak een andere auto als je graag kortere stops wilt maken (zelfs al is anderhalf uur stoppen zoals hierboven genoemd op een rit van 9 uur vrij normaal). Dit artikel heeft een beetje het niveau van 'ik probeerde een spijker in te slaan met een schroevendraaier, en dat kan wel maar met een hamer is het toch handiger'. Maargoed, van de telegraaf hoef je ook niet echt niveau te verwachten..

Niet dat 'de vrouw' dit leest, maar ik vind het persoonlijk echt heel bijzonder dat je het met een Tesla gewoon voor elkaar krijgt om op vakantie te kunnen gaan. Wat mij betreft is de auto primair voor woon-werk-prive-fun verkeer, waarin Tesla veel beter is dan de concurrentie (maar dan ook echt veel beter). Daarbij is een Tesla zoals iedereen hier weet in prijs/kwaliteit over een lange periode krankzinnig goed. Dat het ook nog gewoon lukt om ermee op vakantie te gaan is een hele unieke en bijzondere bonus.