Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 en goede android smartwatch

This site may earn commission on affiliate links.
Na een paar maanden begin ik het beu te raken dat je altijd je smartphone moet pakken om de Tesla Model 3 te bedienen op afstand. Denk bijvoorbeeld aan het ontgrendelen van de laadkabel en het openen van de laadpoort, maar ook aan het op afstand koelen of voorverwarmen van de auto.

Dat moet toch ook handig te doen zijn met een smartwatch dacht ik.

Heeft iemand ervaring met een goede smartwatch (android) om de Tesla Model 3 mee te bedienen? Of zijn er juist valkuilen of nadelen die ik nog niet ken? De wereld van de smartwatch is nog wat nieuw voor mij. Ik heb als smartphone een Samsung Galaxy S8.
 
Je moet aan twee dingen denken:
- de smartwatch
- de benodigde app!

Qua smartwatch heb ik geruime tijd een LG Style gebruikt. Werkt prima icm met mijnOnePlus telefoon. Nadeel: net als een telefoon gaat de batterij op een gegeven moment hard achteruit. Denk dat dat voor alle smartwatches geldt.

Qua app gebruik ik Dashboard for Tesla. Ontwikkelaar reageert matig tot slecht helaas, maar op zich werken de functies wel. En als voordeel: je kan de app ook kopen en zit dan niet vast aan een maandtarief. En ja, ook een smartwatch module...

Ervaringen zijn wel met een S en niet met een 3, maar dat zou niet veel uit moeten maken.
 
Last edited:
Ik heb een tijdje met een Apple Watch series 4 gelopen, deze hoofdzakelijk voor de Tesla gekocht. Ik heb de Apple Watch weer verkocht.

1) 3rd party app nodig. Dit wist ik, en heb zowel Stats for Tesla als Remote gekocht (21 eur en 12 eur). Bij Remote had ik 'phantom' frunk open tafarelen. Wellicht perongeluk wat aangeklikt of een te gevoelige app op de Watch. Dit is 2 keer gebeurd, na verwijderen app niet meer. Dit werkte voor mijn gevoel niet lekker.
2) Vertraging. De watch app moet communiceren met de telefoon. Gaat vaak goed maar niet altijd.
3) App openen op de watch vereist ook weer wat klikwerk. Vervolgens swipen tot je bij het goede schermpje komt, daarna kun je kiezen om iets te openen (hangt natuurlijk af van de app en hoe deze is gebouwd). Dit kan soms omslachtig zijn, en uit ervaring pakte ik toch liever mijn telefoon erbij.

Voor mij persoonlijk viel het dus tegen terwijl het idee leuk lijkt.
 
Wie weet heeft iemand er iets aan. Ik heb de 'Drive Electric for Tesla'-app op Wear OS geïnstalleerd. Ik heb het hoofdzakelijk gedaan om een sleutel-backup te hebben, voor als ik mijn portefeuille vergeet en de gsm-batterij plat zou zijn. Bij mijn weten de enige app die als NFC-sleutel werkt (dus geen dataverbinding nodig heeft). Werkt prima.
 
Wie weet heeft iemand er iets aan. Ik heb de 'Drive Electric for Tesla'-app op Wear OS geïnstalleerd. Ik heb het hoofdzakelijk gedaan om een sleutel-backup te hebben, voor als ik mijn portefeuille vergeet en de gsm-batterij plat zou zijn. Bij mijn weten de enige app die als NFC-sleutel werkt (dus geen dataverbinding nodig heeft). Werkt prima.
Hoe koppel je de NFC van je watch met de Tesla dan ?

De NFC in de watch heeft een andere als in de telefoon, beide zouden dan als sleutel moeten configureren in de Tesla (denk ik dan). Heb je nu 2 sleutels geconfigureerd in de tesla menu?

Wellicht zit ik fout, volgens mij kan het nog niet, maar hoor graag als het anders is!
 
Geen flauw idee hoe het werkt, maar de ontwikkelaar schrijft zelf NFC en het werkt volledig zoals een Tesla keycard. Toegevoegd via de sensor in de armsteun en koppeling bevestigd met de originele keycard. In het menu in de auto die ook vermeld als een aparte sleutel. Nu kan ik de auto ontgrendelen door het horloge onder de middelste camera te houden.