Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees hier dat aantal mensen een mail hebben ontvangen voor de optionele trekhaak.
Heeft iedereen de mail ontvangen die een M3 in bestelling heeft staan?
Mijn M3 bestelling is 12 april gedaan maar heb geen mail ontvangen inzake de trekhaak.

Had ik ook niet. Gewoon bellen naar delivery. Trekhaak is gewoon toegevoegd. Je staat wel weer achteraan in de rij.
 
Zelfde verhaal hier van delivery (of dat klopt.... weten we over een tijdje wel). Maar heb de AP gratis dus dan maar zonder trekhaak.

De huidige M3 kan trekken (USA), in de EU heeft die goedkeuring en zat die het willen. Daar komt wel een EU trekhaak voor (en dan kun je hem evt. laten keuren of zoals veel andere EV rijders doen.....niks, gewoon kar erachter).

Hij komt nu 22 mei.
 
Ik heb het gevraagd en ze vertelden mij 91kg..
maar ik vroeg me later af of ze me wel goed begrepen..
nog kleine week en ik weet het zeker
Is niet zo gek hoor. 91 kilo is gelijk aan 200 pond, net zo als trekgewicht van 910 kilo gelijk is aan 2000 pond.

Voor mijn Amerikaanse trekaak geeft de leverancier ook 200 pond op als verticale last. Maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Tesla net zo ver zou gaan. Zou mooi zijn voor de e-bikers.

Ben ondertussen wel heel benieuwd hoe die Tesla haak aan het chassis (strikt genomen zou je carrosserie moeten zeggen, denk ik) vast zit en of het chassis nog versterkt is o.i.d. Verwacht het niet, maar toch.
 
Is niet zo gek hoor. 91 kilo is gelijk aan 200 pond, net zo als trekgewicht van 910 kilo gelijk is aan 2000 pond.

Voor mijn Amerikaanse trekaak geeft de leverancier ook 200 pond op als verticale last. Maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Tesla net zo ver zou gaan. Zou mooi zijn voor de e-bikers.

Ben ondertussen wel heel benieuwd hoe die Tesla haak aan het chassis (strikt genomen zou je carrosserie moeten zeggen, denk ik) vast zit en of het chassis nog versterkt is o.i.d. Verwacht het niet, maar toch.

Ik kan donderdag een foto posten :)
 
Balen dit, heb de model 3 nu anderhalve maand en een trekhaak zou wel handig zijn.
Weet iemand hoe dit zit met bestaande S modellen? Er zijn bedrijven die aftermarket een trekhaak plaatsen. Hoe gaat dit dan met de 'tow' mode? Ligt de kabelboom voor de verlichting wel tot achter?

Officieel mag je dan natuurlijk niets trekken volgens de RDW, maar het is maar voor in de buurt dus who cares...
 

Ik weet dat er aftermarket trekhaken zijn te bestellen voor de S. Voor de 3 zie ik die (nog) niet.
Een trekhaak via Tesla voor mijn 3 lijkt dus niet te gaan lukken, dus dan de aftermarket tour op.
Nu vroeg ik me af hoe dat gaat voor de S modellen, want andere leveranciers dan Tesla kunnen de tow-mode toch niet activeren lijkt me? Of hebben de S modellen ook een trekgewicht 0 op het kenteken staan?
 
Ik weet dat er aftermarket trekhaken zijn te bestellen voor de S. Voor de 3 zie ik die (nog) niet.
Een trekhaak via Tesla voor mijn 3 lijkt dus niet te gaan lukken, dus dan de aftermarket tour op.
Nu vroeg ik me af hoe dat gaat voor de S modellen, want andere leveranciers dan Tesla kunnen de tow-mode toch niet activeren lijkt me? Of hebben de S modellen ook een trekgewicht 0 op het kenteken staan?
Ah, zo.

Volgens mij kun je helemaal geen S krijgen met trekgewicht (anders dan misschien door hem zelf te laten herkeuren). Alleen een X en nu dus een nieuwe 3. Grote kans dat er dus helemaal geen tow mode voor de S bestaat. Aftermarket kun je (officieel) alleen iets krijgen t.b.v. een fietsendrager. Net als voor de 3.
 
Ah, zo.

Volgens mij kun je helemaal geen S krijgen met trekgewicht (anders dan misschien door hem zelf te laten herkeuren). Alleen een X en nu dus een nieuwe 3. Grote kans dat er dus helemaal geen tow mode voor de S bestaat. Aftermarket kun je (officieel) alleen iets krijgen t.b.v. een fietsendrager. Net als voor de 3.

Ik ben benieuwd of die er voor een fietsendrager voor de 3 ook komen. Vaak is dat ook gewoon een kogel waar je dus ook gewoon een aanhanger achter kunt hangen.
 
Ik ben benieuwd of die er voor een fietsendrager voor de 3 ook komen. Vaak is dat ook gewoon een kogel waar je dus ook gewoon een aanhanger achter kunt hangen.
Die zijn er al (of zouden er in ieder geval moeten zijn):

Trekhaak Tesla 3 montage mogelijk Burghof trekhaken

≥ trekhaak tesla model 3 montage mogelijk - Kamperen | Toebehoren - Marktplaats.nl

Of je moet hem, net als ik, zelf uit Amerika halen. Maar daar zou ik, gezien de beschikbaarheid van bovenstaande opties, nu niet meer aan beginnen.