Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autokeuring - Model X Chassis nummer - VIN

This site may earn commission on affiliate links.

Etmaniac

X 100D LR M20
Dec 5, 2019
70
40
Schoten
Ik moet in December naar de Belgische autokeuring. Ik weet dat hier al topics over zijn maar zou goed zijn om nog wat ervaringen van mede model X rijders te krijgen. Lichten van te voren af laten stellen, check. VIN nummer rechst achter onder de dorpel, niet met een draaibeweging maar voorzichtig recht naar boven trekken. Trekhaak natuurlijk installeren.
 
Ik moet in December naar de Belgische autokeuring. Ik weet dat hier al topics over zijn maar zou goed zijn om nog wat ervaringen van mede model X rijders te krijgen. Lichten van te voren af laten stellen, check. VIN nummer rechst achter onder de dorpel, niet met een draaibeweging maar voorzichtig recht naar boven trekken. Trekhaak natuurlijk installeren.
De afstelling van de koplampen is het lastigste. Keuring van Malle is relatief “soepel”. Mocht er al eens 10 keer opnieuw proberen vooraleer beide koplampen een groen lampje gaven.
 
Ik moet in December naar de Belgische autokeuring. Ik weet dat hier al topics over zijn maar zou goed zijn om nog wat ervaringen van mede model X rijders te krijgen. Lichten van te voren af laten stellen, check. VIN nummer rechst achter onder de dorpel, niet met een draaibeweging maar voorzichtig recht naar boven trekken. Trekhaak natuurlijk installeren.
Is het gelukt op de keuring? Voor de chassisnummer moet de dorpellijst eraf. Jij zegt recht omhoog, en niet met een draaibeweging. In een andere post had ik hier gelezen dat je de achterkant van de dorpel lichtjes moest opheffen en dan naar binnen moet kantelen/draaien. Ik heb schrik om iets te beschadigen maar wil het zelf kunnen. Het gaat over een 2023 MX (is voor de trekhaak-keuring).
Is het bij jou gelukt door de dorpellijst recht omhoog te trekken? Maakt het uit waar je dat doet/begint? Achteraan (kortbij het achterwiel) of vooraan (bij de B-pilaar)?
 
Perfect gelukt. Bij mijn Raven was het inderdaad recht omhoog, nu, daar waar het stuk plastic onder de dorpel zit is het inderdaad wel even draaien. voorzichtigheid geboden, maar er gaat denk niet echt snel wat kapot. niet bij de dorpel beginnen...
 
  • Like
Reactions: Snowlemon
Perfect gelukt. Bij mijn Raven was het inderdaad recht omhoog, nu, daar waar het stuk plastic onder de dorpel zit is het inderdaad wel even draaien. voorzichtigheid geboden, maar er gaat denk niet echt snel wat kapot. niet bij de dorpel beginnen...
Hopelijk is het hetzelfde bij de 2023 refresh. Of anders misschien toch maar eens voor alle zekerheid bij de sc langsgaan en vragen hoe ik het moet doen 🤔