Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
5AE6C8E5-EF0F-4718-8F33-35FE923A0024.jpeg
CCDBC921-6F5D-4AC7-AE41-0587F3B8051C.jpeg


Hout en wit. Smaakgevoelig, maar ik ben er blij mee.
 
Net een proefrit gedaan met een RWD model Y, maar wat een verschil kwa comfort en luxe ten opzichte van de model 3.

Zeer stil op de snelweg, ook met 120/130 km/h.
En het bochten gedrag en acceleratie zijn meer dan prima.
Ook drempels pakt ie met zeer meer souplesse dan de M3.

Alleen jammer dat hij geen premium audio heeft.
Edit: heeft hij wel, excuse.
 
Last edited:
Net een proefrit gedaan met een RWD model Y, maar wat een verschil kwa comfort en luxe ten opzichte van de model 3.

Zeer stil op de snelweg, ook met 120/130 km/h.
En het bochten gedrag en acceleratie zijn meer dan prima.
Ook drempels pakt ie met zeer meer souplesse dan de M3.

Alleen jammer dat hij geen premium audio heeft.
Y RWD heeft premium audiosysteem.. Zie site tesla
 
Net een proefrit gedaan met een RWD model Y, maar wat een verschil kwa comfort en luxe ten opzichte van de model 3.

Zeer stil op de snelweg, ook met 120/130 km/h.
En het bochten gedrag en acceleratie zijn meer dan prima.
Ook drempels pakt ie met zeer meer souplesse dan de M3.

Alleen jammer dat hij geen premium audio heeft.
Edit: heeft hij wel, excuse.
Had precies dezelfde ervaring tijdens mijn proefrit. Ook een paar drempeltjes stevig gepakt om te testen, gewoon soepel!
 
  • Like
Reactions: Gyrolion
455 km WLTP heeft de Model Y RWD...

Dat houdt dus in een verbruik van 125 Wh/km.
Als je een EV koopt dan neem ik aan dat je ook wel eens op YT kijkt naar allerlei testers (denk aan Bjorn Nyland)
Ik kan me niet herinneren dat hij ooit dit verbruik heeft gehaald.

En ik heb het nog nooit gezien. (behalve bij bergaf rijden of achter een vrachtwagen hangen.)
415 volledig range.
 
Kan iemand van onze nieuwe vrienden, me meedelen hoe hoog deze opening is? Er zijn genoeg afmetingen te vinden van de hele koffer, maar deze is me nog steeds een raadsel, ik vermoed ergens rond de 45cm, maar had liever zekerheid gehad. Bedankt alvast voor wie de moeite wil doen.
Screenshot_20221207-131515.png
 
Graag wil ik dit topic bij jullie onder aandacht brengen:
Netto "verlies" bij opladen LFP accupack

Daarnaast even een praktijk casus van mij en mijn MY RDW:

IK heb mijn RWD 2 dec. opgehaald en de eerste volle lading leeg gereden (echt naar 0). Op 3 dec. 2022 de auto aan een SuC naar 100% geladen. er ging toen 62kWh in de accu. Na 3 dagen weer tot 0% gereden. In die 3 dagen 250km gereden. Wel erg koud, maar geen lange snelweg ritten en/ of hoge snelheden. Gewoon rustig gereden. Toen ging er maar liefst 63,5kWh in de auto (in een 62 kWh accu!!!...hmmm...) kunnen laden. Wel Sentry mode en muziek geluisterd op hoge volume, grootlicht koplampen getest etc.

Vanuit het scherm gaf het systeem vóór het inpluggen voor mijn 2e laadbeurt aan dat ik gem. 170Wh/km heb verbruikt t.o.v de vorige laadbeurt en 250km gereden, bij een accustand van 0%. Maar als ik zelf de rekensom maak op basis van 250km gereden en lege accu was het gebruik dsu veel en veel hoger.
Ca. 230Wh/km effectief incl. Sentry mode en andere stroomgebruiker van de auto in de 3 dagen. Ik denk dat er ook capaciteit verlies optreedt door kou etc.

Al met al een toch iets andere invalshoek mbt het verbruik en range van een EV bij een volle lading stroom.
Samenvattend viel het mij toch erg tegen.
 
  • Helpful
Reactions: Dbergeeke