You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fantastisch. Ik ben een GROTE nerd zoals jij en hou ervan om tonnen gegevens over alles te hebben.Ja, ik heb de Premium versie van ABRP, dus hij calculeert met de werkelijke waarden van de auto (en dus mijn rijstijl).
Ik vind het een fijn programma.
En in Teslafi heb je gewoon heel veel info over je auto extra.
Is ook een beetje "nerdie-ness" om maar alles over je auto te volgen.
Zo hou ik ook alle kosten voor mijn EV's in een gezamenlijk staatje bij om te kijken wat de werkelijke kosten per jaar nu zijn. (zowel in echte operational expenses als met de afschrijving.)
Altijd leuk om de cijfers tot en met vandaag even weer te geven. Het jaar is zo goed als voorbij. Er komen hooguit 2400 km nog bij
Gereden km's: Hyundai 17.834 km; Tesla (tot en met 30-9) 26.672 km.
Geladen kWh's: Totaal 7.723 kWh waarvan 2.005 extern geladen (ik hou dit niet per auto bij, in Teslafi kan ik dat prima voor de Tesla volgen)
Kosten thuisladen: € 343,67 (prijs kWh = 0,056 zijnde afschrijvingskosten PV installatie. Deze levert per jaar 9.500 kWh, genoeg om thuis te laden)
Kosten extern laden € 658,35
Onderhoudskosten beide auto's € 157,17
Verzekering € 847,41
Lease en afschrijvingskosten € 7.711,80
Totaal € 9.398,73
Prijs per kilometer: € 0,211
Dit is mooi.Zag net zeer matige video op YT over laadsessie van Model Y RWD, maar toch met een paar interessante weetjes.
Ik keur het goed
- Laadsessie vond plaats bij 3 graden Celsius.
- Start SoC is 7%, start laadsnelheid 176 kW, tijd niet in beeld.
- Tijd bij 10% SoC is 8:21, laadsnelheid 169 kW
- Tijd bij 60% SoC is 8:37, laadsnelheid 89 kW. 50% geladen in 16 minuten.
- Tijd bij 85% SoC is 8:49, laadsnelheid is 52 kW, 75% geladen in 28 minuten.
TESLA MODEL Y RWD STANDARD POSTERIORE RICARICA 7-100% SUPERCHARGER PICCO POTENZA E COSTO RICARICA - YouTube
Gedeelde 150kW lader wellicht. Ik merk dat nog steeds heel veel Tesla eigenaren dit niet in de gaten hebben.Dit is mooi.
Ik kwam vandaag niet hoger dan 68kw. Gestart met 16% en voorverwarming (suc via navigatie +-20km). 4 van de 12 bezet dus daar zal het niet aan liggen. Volgende keer nog eens in de gaten houden.
Having looked at the Video, this looks like the V3 charger, with the CCS plug.Zag net zeer matige video op YT over laadsessie van Model Y RWD, maar toch met een paar interessante weetjes.
Ik keur het goed
- Laadsessie vond plaats bij 3 graden Celsius.
- Start SoC is 7%, start laadsnelheid 176 kW, tijd niet in beeld.
- Tijd bij 10% SoC is 8:21, laadsnelheid 169 kW
- Tijd bij 60% SoC is 8:37, laadsnelheid 89 kW. 50% geladen in 16 minuten.
- Tijd bij 85% SoC is 8:49, laadsnelheid is 52 kW, 75% geladen in 28 minuten.
TESLA MODEL Y RWD STANDARD POSTERIORE RICARICA 7-100% SUPERCHARGER PICCO POTENZA E COSTO RICARICA - YouTube
Mijn P heeft bij 80% 378 km. Scheelt dus best wat met een identieke accu.. zal wel softwarematig zijn.Exact wat ik heb op 80% met mijn MYLR.
Correctie: wat ik had tot gisteren.
Vandaag 417.
View attachment 882988
Bij nieuw was het nog 425.
Wat zeg je?Having looked at the Video, this looks like the V3 charger, with the CCS plug.
Are there many such chargers in NL? Most I know of are still V2, around where I live
Wat zeg je?
250KW. Suc Hasselt. Zowel links als rechts van mij geen auto aan de paal.Gedeelde 150kW lader wellicht. Ik merk dat nog steeds heel veel Tesla eigenaren dit niet in de gaten hebben.
250KW. Suc Hasselt. Zowel links als rechts van mij geen auto aan de paal.
Met dit weer zeker heel wat meer km voor nodig voordat het pack warm is.Na 20km rijden is je batterij niet warm genoeg, zeker niet met de huidige temperaturen.
Autopilot is daar m.i. Ook niet voor geschikt. Slechts om te rijden, het is geen FSD zoals in USAIk moet zeggen dat ik geschokt ben over de staat van AutoPilot.
Zolang er geen file op de weg staat werkt hij op zich prima, maar bij file is autopilot voor mijn gevoel echt levensgevaarlijk. Ik ben adaptive cruise + lane centering assist gewend vanuit Volkswagen en Kia, maar de Model Y laten grote gaten vallen als het verkeer optrekt (zelfs op afstand 2), en remt erg laat en hard.
Vandaag op de terugweg twee keer uit angst voor iemand op de achterbumper AP afgezet, en tweemaal de alarmlichten aangezet omdat ik de harde remactie zag aankomen.
Daarnaast, als je in stop&go verkeer zit trekt hij telkens te hard op om gelijk weer in de rem te moeten. 's Ochtends was ik het ping pong in de stoel
Ik zit nu op 2022.4.2 maar ik mag hopen dat het snel beter word, want hier kan ik echt niet een vol jaar in rijden. Ik dacht dat Tesla de software juist onder de knie had, maar eigenlijk alles behalve de routeplanner en de app is slechter dan wat ik gewend ben xD
De auto is verder qua kwaliteit / interieur / exterieur / aandrijflijn / ophanging / vering echt perfect.
Thats a surprise, Tesla used to have great autopilot in traffic jams. That is the whole purpose of adaptive cruise control.Autopilot is also not suitable for that. Just for driving, it's not FSD like in USA
This sounds very plausible! Of course not many cars without USS on the road yetThats a surprise, Tesla used to have great autopilot in traffic jams. That is the whole purpose of adaptive cruise control.
But I guess the removal of USS has made the car crazy. This is really worrying.
Anyone spoken to a lawyer about Making a case against Tesla?
Deze week met 2 graden buiten en de snelheid op 140 km/h na 45 minuten inclusief voorverwarmen alsnog de melding dat de accu te koud was. Ik kwam met 14% aan. Edit: tikte wel de 172 kW aan, pas na 50% richting de 100 kW en verder gereden.Dit is mooi.
Ik kwam vandaag niet hoger dan 68kw. Gestart met 16% en voorverwarming (suc via navigatie +-20km). 4 van de 12 bezet dus daar zal het niet aan liggen. Volgende keer nog eens in de gaten houden.
In 20 minuten je accu warm krijgen gaat niet lukken. Dan moet je echt meer dan een uur rijden en de voorverwarming aan hebben.(dus een SUC in je navigatie hebben gekozen)Dit is mooi.
Ik kwam vandaag niet hoger dan 68kw. Gestart met 16% en voorverwarming (suc via navigatie +-20km). 4 van de 12 bezet dus daar zal het niet aan liggen. Volgende keer nog eens in de gaten houden.