Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Onderhoudscontract: toezeggingen zijn niets waard

This site may earn commission on affiliate links.
Laat ik het anders zeggen: de service manager doet een op het oog algemeen geldende uitspraak aan een enkel individu die dit dan weer op het forum zet.
Dat was al eerder gebeurt met een VS mail, maar desondanks bleek een SeC medewerker in Tilburg hier niets van af te weten.
Dit is nu weer rechtgezet maar sluit niet uit dat morgen weer precies hetzelfde in Amsterdam of Hamburg gebeurt.

Het zou daarom toch echt beter zijn als Tesla dit even rechtstreeks aan alle huidige service contract houders en hun eigen personeel meldt en dit ook op de website zet.

Nu wilde ik even kijken wat er dan nu op de nieuwe site staat, maar ik kan helemaal niets meer over de service vinden. Weet iemand waar op de NL site iets over de service contracten staat ?
 
Laat ik het anders zeggen: de service manager doet een op het oog algemeen geldende uitspraak aan een enkel individu die dit dan weer op het forum zet.
Dat was al eerder gebeurt met een VS mail, maar desondanks bleek een SeC medewerker in Tilburg hier niets van af te weten.
Dit is nu weer rechtgezet maar sluit niet uit dat morgen weer precies hetzelfde in Amsterdam of Hamburg gebeurt.

Het zou daarom toch echt beter zijn als Tesla dit even rechtstreeks aan alle huidige service contract houders en hun eigen personeel meldt en dit ook op de website zet.

Nu wilde ik even kijken wat er dan nu op de nieuwe site staat, maar ik kan helemaal niets meer over de service vinden. Weet iemand waar op de NL site iets over de service contracten staat ?

Na jouw aanvulling/verduidelijking ben ik het helemaal met je eens!
 
Als ik de mail, geplaatst door een forumlid, zo zie:

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA

Ik had destijds al het idee dat het nuttig zou kunnen zijn dit bericht in een word document op te slaan :)

- - - Updated - - -

Vanmiddag ontvingen wij navolgende mail van de service manager van het SeC Tilburg :biggrin:

Als ik het goed heb begrepen hebben we meteen duidelijkheid over de km-beperking: die is er dus niet. Kan de thread met de oproep hiertoe gesloten worden :smile:



Van: Colin Bijnen <@teslamotors.com>
Datum: 20 januari 2015 17:19:43 CET
Aan: "
Kopie: Werner Van Den Bogaert <@teslamotors.com>, Nick Huliselan <@teslamotors.com>
Onderwerp: Service pakket

Geachte mevrouw Van Irsen,

Uw man is hier enkele malen geweest, en er is vanuit onze kant slecht gecommuniceerd, waarvoor onze excuses.

We horen graag van u, voor nu wensen we u een fijne avond.









Bij de "fijne avond" wensen heb je waarschijnlijk nu een beter gevoel dan bij de "prettige dag" de eerste mail :)
Klaarblijkelijk had je het je vrouw meteen moeten laten regelen :)
 
Bij de "fijne avond" wensen heb je waarschijnlijk nu een beter gevoel dan bij de "prettige dag" de eerste mail :)
Klaarblijkelijk had je het je vrouw meteen moeten laten regelen :)

Mensen, er kan veel gezegd worden, maar die service van Tesla heb ik nog nooit bij een ander merk gezien!
Natuurlijk gaat er wel eens wat fout, maar waar gewerkt wordt worden nou eenmaal altijd fouten gemaakt.
Het gaat erom hoe daarmee omgegaan wordt en ik vind dat de wijze waarop men het oppakt alle hulde verdient!
 
Mijn auto gaat om de 20000km binnen, en dat net zo lang als de garantie nog loopt. Dat ik dat om de 3,5 maand moet doen, neem ik er zo bij. Maar als er dan een probleem opduikt, dan sta ik wel heel hard op mijn strepen, want correct van mijn kant betekent ook correct van hun kant. In de laatste maand bleken volgende onderdelen ondermaats te presteren en moeten nu kostenloos worden vervangen: 4x remschijven + remblokken (schijven waren versleten na nog geen 20000km en de originele blokken waren nog 6mm+ - deze werden begin deze maand reeds vervangen), nieuwe brake booster (want auto remt nog steeds niet zoals het hoort - afspraak ingepland eind deze maand), nieuwe Xenons (bedampen bij minste regen of temperatuurverschil - tbd), nieuwe actuator voor de koffer. Momenteel kan ik zeggen dat de mensen van het SeC in Zaventem, me voortreffelijk helpen. Ik heb enkel wat problemen met hun planning, want ze laten me toch weer 5000km doorrijden met een auto die ondermaats remt. De Model S uitleveringen zorgen voor een grote workload, en deze maand moest de SeC even dicht wegens aanbrengen nieuwe coating in de werkplaats. Voor dat laatste kan ik begrip opbrengen, voor dat eerste iets minder...

Edit: de titel van deze thread mag ook wel wat afgezwakt worden, zeker nu je je slag hebt thuisgehaald. Just my 2c
 
Last edited:
Zijn de remschijven er nu ook uit?

Ik dacht dat de onderhoudsbeurt incl. ALLES (incl. remschijven) m.u.v. banden was.
Dus die zullen dan in de gewone beurt er dan ook wel uit zijn.

Maar... on topic: destijds niet aangedurfd om het onderhoudscontract af te sluiten (toen was er ook al wat "onduidelijk") en in mijn geval achteraf wel een goede beslissing denk ik zo.
 
Zijn de remschijven er nu ook uit?

Ik dacht dat de onderhoudsbeurt incl. ALLES (incl. remschijven) m.u.v. banden was.
Dus die zullen dan in de gewone beurt er dan ook wel uit zijn.

Maar... on topic: destijds niet aangedurfd om het onderhoudscontract af te sluiten (toen was er ook al wat "onduidelijk") en in mijn geval achteraf wel een goede beslissing denk ik zo.

Ik heb toevallig vandaag een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en de remblokken zijn niet vervangen.

"Replaced:
Wiper Blades
Key Fob Battery
Cabin Air Filter"

Beetje karig voor die prijs. Logs worden natuurlijk wel allemaal nagelopen, maar goed.
 
Dus dit:


Gaat boven dit?


Hi Sonny,

Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA

dan lijkt het me dat in ieder geval op de hoofdvestiging van Tesla een soepeler invulling wordt gegeven. Het kan dan niet zo zijn dat dat elders anders gaat, mits het natuurlijk is gecommuniceerd.

Als ik dan ook daarbij lees

Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

dan lijkt het me dat men je (minimaal) het voordeel van de twijfel moet geven.

Mijn advies is om niet direct een klacht te gaan opstellen maar één dezer dagen naar Tilburg te rijden en de zaak te bespreken. Hier moet je toch uit kunnen komen? Het is bovendien in het belang van iedereen die een dergelijk contract heeft afgesloten.
 
Als het document wat uit My Tesla komt hetgeen is wat ik onderteken straks, dan heb ik daarmee ingestemd. Ik zou dan zelf de KM intervallen en maxima doorhalen en ook door de DS laten ondertekenen.

Of het gegeven in de mail klopt, en moeten deze pdf's ook eens onderpanden genomen worden, net als de website.
 
In geval van een nieuw contract geldt idd dat waar je voor tekent. Inhoudelijk wellicht niet de meest slimme keuze van Tesla (zoals ook in het andere draadje aangehaald wordt) omdat alleen diegenen die ca 20K km per jaar rijden hier dus voordeel van hebben, en alle anderen calculerend voorwaarts gaan (zoals Hans die na 2 jaar en ca 80k km voor 1 beurt a 700 Euro incl. langsgaat, en dat zonder dat garantie daardoor beïnvloed wordt. Door de kms vrij te geven zou denk ik een groter deel van de kopers dit contract afsluiten, en daardoor het doel van de contracten (een jaarlijkse zekere voorspelbare beweging van auto's die voor onderhoud komen tegen een vooraf geïncasseerd bedrag) m.i. beter gediend zijn... maar dat is idd onderwerp van discussie in het andere draadje.

In dit draadje meen ik op pagina 1 echter op te maken dat er ook Tesla rijders zijn die voordat ze het contract aan zijn gegaan navraag hebben gedaan, een toezegging hebben gekregen en nu toch op de voorwaarden uit de pdf uitkomen. Het heeft er de schijn van dat die per SeC kan verschillen. En de discussie gaat er nu dus over of die toezegging wel of niet iets waard is.
Als de pdf leidend is dan is die discussie wellicht te sluiten, dus vandaar mijn vraag.. gaat dit... (pdf) boven dit? (verhaal over toezegging icm mail van Tesla).

Aan de andere kant.... ik heb mezelf beloofd om in 2016 sommige dingen wat meer los te gaan laten. Misschien is dit wel een goed moment:smile:
 
Als het document wat uit My Tesla komt hetgeen is wat ik onderteken straks, dan heb ik daarmee ingestemd. Ik zou dan zelf de KM intervallen en maxima doorhalen en ook door de DS laten ondertekenen.

Of het gegeven in de mail klopt, en moeten deze pdf's ook eens onderpanden genomen worden, net als de website.
Amerikaanse bedrijven staan geen wijzigingen of side letters toe die door personeel worden ondertekend. Gebeurt dit wel dan zal Tesla dit zeker negeren en afdoen als 'not legal'.
Zelfs als 'countrymanagers' dit doen zullen US firma's hier geen gevolg aan geven.
 
De Nederlandse Rechter zal hier niet mee akkoord gaat. Een in NL ondertekende ovk is naar Nederlands recht tenzij uitdrukkelijk anders is vastgelegd. Als een vertegenwoordiger vanuit zijn/haar functie iets ondertekent dan mag je er van uitgaan dat de ovk wordt nagekomen. Dus wordt de ovk met alle doorhalingen, rechtsgeldig. Als die functionaris dat niet had mogen doen, tsja dat is dan een intern probleem.

Amerikaanse bedrijven staan geen wijzigingen of side letters toe die door personeel worden ondertekend. Gebeurt dit wel dan zal Tesla dit zeker negeren en afdoen als 'not legal'.
Zelfs als 'countrymanagers' dit doen zullen US firma's hier geen gevolg aan geven.
 
De Nederlandse Rechter zal hier niet mee akkoord gaat. Een in NL ondertekende ovk is naar Nederlands recht tenzij uitdrukkelijk anders is vastgelegd. Als een vertegenwoordiger vanuit zijn/haar functie iets ondertekent dan mag je er van uitgaan dat de ovk wordt nagekomen. Dus wordt de ovk met alle doorhalingen, rechtsgeldig. Als die functionaris dat niet had mogen doen, tsja dat is dan een intern probleem.
Je doet zaken met een niet in Nederland gevestigd bedrijf. Ik heb in mijn functie van CEO van de grootste Apple dealer in Nederland nogal eens een discussie gehad met Apple.
Op alle papieren en contracten staat dat je zaken doet onder - in het geval van Apple - Iers recht. Je sluit de Nederlandse rechter daarmee uit.
 
Tesla is gelukkig geen zure Apple.
Wij hebben gekocht van en doen zaken met Tesla Motors Netherlands BV. De betreffende paragraaf uit mijn koopovk nog maar even gekopieerd:

Toepasselijke wetgeving; integratie; overdracht. De voorwaarden van deze overeenkomst zijn onderworpen aan, en horen te worden geïnterpreteerd volgens, de
wetgeving van het Europese rechtsgebied waarin wij fysiek gevestigd zijn voor de verkoop van motorvoertuigen dat zich het dichtst bij het adres bevindt dat u op uw
document Configuratie voertuig hebt opgegeven. Alle eerdere overeenkomsten, mondelinge verklaringen, onderhandelingen, communicaties of beweringen over het
voertuig waarop deze overeenkomst van toepassing is, worden door deze overeenkomst tenietgedaan. Alle voorwaarden in verband met de koop die niet uitdrukkelijk
deel uitmaken van deze overeenkomst, zijn niet bindend.


Je doet zaken met een niet in Nederland gevestigd bedrijf. Ik heb in mijn functie van CEO van de grootste Apple dealer in Nederland nogal eens een discussie gehad met Apple.
Op alle papieren en contracten staat dat je zaken doet onder - in het geval van Apple - Iers recht. Je sluit de Nederlandse rechter daarmee uit.
 
@Ernst: het is toch zo dat de inschrijving in de KvK in dat geval aangeeft wie er voor de BV tekenbevoegd is?
Je mag er niet zomaar van uitgaan dat een employee van Tesla dat is, wat hij ook op zijn visitekaartje heeft staan.
 
ja, de kvk geeft uitsluitsel. maar wat gebruikelijk is en mag worden geacht is in de praktijk en in de rechtspraak.

aftekenen voor een pakje/aangetekende: receptioniste, portier etc mag geacht worden daarvoor te tekenen
een accountmanager voor een orderbevestiging
een inkoper voor een bestelling van het soort zaken dat hij gacht mag worden te bestellen
maar niet: een secretaresse voor een huurovk, leasecontract. voor deze zaken is de tekeningsbevoegde slechts bevoegd.

als je met bijvoorbeeld een autoverkoper of enig andere showroomverkoper een onderhoudscontract of koopcontract tekent mag je er van uitgaan dat deze de bevoegdheid van de werkgever heeft gekregen. Wordt natuurlijk onwerkbaar als de directeur of procuratiehouder voor elk wissewasje moet gaan tekenen. de werkgever blijft natuurlijk verantwoordelijk voor wat de mensen uitspoken op de werkvloer en niet buiten hun boekje gaan. dat kan jij niet weten als klant dat er een "oplichter" onder het personeel rondloopt.


@Ernst: het is toch zo dat de inschrijving in de KvK in dat geval aangeeft wie er voor de BV tekenbevoegd is?
Je mag er niet zomaar van uitgaan dat een employee van Tesla dat is, wat hij ook op zijn visitekaartje heeft staan.