Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Je hoeft “iemands” situatie toch ook niet te kennen? Op het moment van aankoop wist de persoon wat de auto zou gaan kosten en als deze toen te duur was, zou er op dat moment een andere keuzen moeten zijn gemaakt, blijkbaar was de koper het eens met de prijs. Neemt niet weg dat het wel vervelend is als je net buiten de boot valt, ik zou zelf ook balen, maar niet met minder plezier in de auto rijden…..
Ik vind het persoonlijk gewoon iets te kort door de bocht om maar te zeggen dat je je eigenlijk niet aan moet stellen als je blijkbaar een Tesla kan kopen/betalen. Zo ken ik er nog wel een paar. Het is voor iedereen balen die dit overkomen is, los van je inkomen of wat dan ook. Dat je je er vervolgens bij neer moet leggen is een feit.
 
Ik vind het persoonlijk gewoon iets te kort door de bocht om maar te zeggen dat je je eigenlijk niet aan moet stellen als je blijkbaar een Tesla kan kopen/betalen. Zo ken ik er nog wel een paar. Het is voor iedereen balen die dit overkomen is, los van je inkomen of wat dan ook. Dat je je er vervolgens bij neer moet leggen is een feit.
Ik zei niet dat die zich niet moet aanstellen; iedereen mag zich voelen hoe hij/zij zich voelt. Ik zei dat ík er geen medelijden mee kon hebben ;) dat is wezenlijk anders. Ik snap dat het zuur is, zou zelf ook balen.

Maar goed, denk dat we over het belangrijkste wel eens zijn; men moet lekker gaan genieten van de auto waarvoor ze exact hebben betaald wat ze er voor wilde geven toen ze hem hebben gekocht :)
 
Ik vergat eraan toe te voegen dat het opgetuigd voelt vanwege het feit dat Tesla mensen ertoe aanzette om de auto voor het einde van het jaar te hebben, door 10.000 Km SuC gratis aan te bieden als de auto voor het einde van het jaar wordt opgehaald

Yeah sucks.

Ik kan een pak suiker met dezelfde THT datum op zondag kopen in de Albert Heijn, en de volgende ochtend op maandag kan het in de bonus zijn. Ergens ligt een grens, en de grens ligt op transactie datum.

Ik snap dat het zuur is, zeker voor de LRs die in een keer 12k afschrijven, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel weer een beetje moeilijk om medelijden te hebben met mensen die een Tesla überhaupt kunnen kopen.

Geniet gewoon van de auto; je hebt betaald wat je het waard vond destijds. Laat je zelf niet verzuren voor wat je destijds niet kon weten. Het heeft gewoon geen zin
Geniet van je suiker!! het is veel gemakkelijker om dingen te zeggen als je niet in dezelfde situatie zit . Probeer appels met appels te vergelijken.

Ik zoek geen medelijden op een forum als dit, mensen met een soortgelijke situatie zoals wij begrijpen dat wel en zouden samen met Tesla naar een oplossing moeten zoeken.
 
Ik vergelijk appels met appels; dat twee producten dezelfde productiegeschiedenis delen heeft toch echt hè-le-maal niks te maken met termijnen die relevant zijn voor het koopcontract? Het gaat om de transactie datum, niet productie datum. Jij geeft aan dat je niet begrijpt hoe twee exact dezelfde auto’s, die op hetzelfde schip stonden etc etc een andere prijs hebben; ik heb je het bij deze uitgelegd.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik vergelijk appels met appels; dat twee producten dezelfde productiegeschiedenis delen heeft toch echt hè-le-maal niks te maken met termijnen die relevant zijn voor het koopcontract? Het gaat om de transactie datum, niet productie datum. Jij geeft aan dat je niet begrijpt hoe twee exact dezelfde auto’s, die op hetzelfde schip stonden etc etc een andere prijs hebben; ik heb je het bij deze uitgelegd.
U moet 4 maanden voor levering suiker bestellen en akkoord gaan met de prijs? En kost het 51k+ euro?


Tesla wist absoluut van de prijsverlaging, daarom hebben ze mensen ertoe aangezet om de auto voor het einde van het jaar te krijgen. En degenen die voor de truc zijn gevallen, zijn degenen die meer hebben betaald !!

Toont alleen maar aan dat Tesla niet weet hoe ze inventaris en kosten moet plannen, zelfs als ze de bestellingen 4 maanden van tevoren wisten, en dit gebrek aan planning kost klanten !! Dit is echt "silly" voor een groot bedrijf als Tesla.
 
Ik vergat eraan toe te voegen dat het opgetuigd voelt vanwege het feit dat Tesla mensen ertoe aanzette om de auto voor het einde van het jaar te hebben, door 10.000 Km SuC gratis aan te bieden als de auto voor het einde van het jaar wordt opgehaald


Geniet van je suiker!! het is veel gemakkelijker om dingen te zeggen als je niet in dezelfde situatie zit . Probeer appels met appels te vergelijken.

Ik zoek geen medelijden op een forum als dit, mensen met een soortgelijke situatie zoals wij begrijpen dat wel en zouden samen met Tesla naar een oplossing moeten zoeken.
geheel mee eens, ik kan geen privébericht sturen om de ene of andere reden, zou je me een mailtje kunnen sturen? Door een foutje van mijn kant was mijn gebruikersnaam eerst mijn emailadres.

Bij voorbaat dank,

Peter
 
U moet 4 maanden voor levering suiker bestellen en akkoord gaan met de prijs? En kost het 51k+ euro?


Tesla wist absoluut van de prijsverlaging, daarom hebben ze mensen ertoe aangezet om de auto voor het einde van het jaar te krijgen. En degenen die voor de truc zijn gevallen, zijn degenen die meer hebben betaald !!

Toont alleen maar aan dat Tesla niet weet hoe ze inventaris en kosten moet plannen, zelfs als ze de bestellingen 4 maanden van tevoren wisten, en dit gebrek aan planning kost klanten !! Dit is echt "silly" voor een groot bedrijf als Tesla.
Als je jezelf een beetje verdiept in de aflever momenten van Tesla dan zal je zien dat Tesla altijd zoveel mogelijk auto’s aan het einde van het kwartaal aflevert. Dat is al jaren zo en zal ook niet gaan veranderen.
Ook nu heeft Tesla einde kwartaal de strategie gehad zoveel mogelijk aan het einde van het kwartaal uit te leveren en is dus in lijn met de trend van de afgelopen jaren, en staat dus naar mijn idee los van de prijsverhoging en heeft niets met een truc te maken.

In de tijd van de Ampera heb ik overigens hetzelfde meegemaakt. We hadden de auto in de zomer besteld en is uiteindelijk op 27 december afgeleverd en op 1 januari zakte de prijs met 10k. Verhoudingsgewijs dus een veel grotere prijsdaling dan bij Tesla. Daarbij kwam dat Opel zelfs aan heel veel klanten een ouder modeljaar had geleverd. Vanuit Opel destijds geen enkele vorm van coulance naar de kopers.
Wat dat betreft doet Tesla het naar mijn idee een stuk beter door, als je aan de voorwaarden voldoet, wel geld terug te geven.
Daar kan menig leverancier een voorbeeld aan nemen. Ik snap dat ze een harde grens trekken, anders is het einde zoek.
 
  • Like
Reactions: ERvee and Michel_AH
Ik heb zelfs nog geen aangepaste factuur, laat staan geld retour. Gelukkig wel een schriftelijke bevestiging waarin wordt aangegeven dat het tot ongeveer 14 werkdagen kan duren. Dat is voor mij a.s. donderdag. Wacht dus nog even rustig en anders bel ik de week daarop. Voordeel is wel dat de gratis SuC km’s nog actief zijn. Dus daar maak ik nog even gebruik van :p
Bij mij aangepast factuur, nog geen terugbetaling (zou tot 10 weken kunnen duren). Ik stelde wel vast dat (mss toevallig) na de recentste update m'n Loot Box werd opgekuist, dus afscheid moeten nemen van mijn resterende 9000km's... @bulletje Hoe is de toestand bij jou?
 
Bij mij aangepast factuur, nog geen terugbetaling (zou tot 10 weken kunnen duren). Ik stelde wel vast dat (mss toevallig) na de recentste update m'n Loot Box werd opgekuist, dus afscheid moeten nemen van mijn resterende 9000km's... @bulletje Hoe is de toestand bij jou?
Nog geen aangepaste factuur en nog steeds gratis SuC km’s. Even per mail contact gehad vorige week. Antwoord was dat het langer duurt door de vele aanvragen. Ik wacht het verder geduldig af, heb een schriftelijke bevestiging en nu nog gratis km’s.
 
  • Like
Reactions: Berre
Heb je gekozen voor 10k km ipv de korting terugbetaling? Want het was of of, je mocht 10k houden of je kreeg de prijsverlaging vergoed. Maar je kreeg het niet allebei
Nee dat is mij niet verteld. Er is mij verteld dat ik het geld terugkreeg, niets anders. Heb het ondertussen ook gestort gekregen…

Ik ga morgen toch maar eens bellen want ik vind het sowieso niet chique om die km’s zonder aankondinging weg te halen. Van t weekend geteankt terwijl ik niet wist dat ze weg waren…
 
Nee dat is mij niet verteld. Er is mij verteld dat ik het geld terugkreeg, niets anders. Heb het ondertussen ook gestort gekregen…

Ik ga morgen toch maar eens bellen want ik vind het sowieso niet chique om die km’s zonder aankondinging weg te halen. Van t weekend geteankt terwijl ik niet wist dat ze weg waren…
Als je tankt doet je sowieso iets verkeerds 😜
 
Nee dat is mij niet verteld. Er is mij verteld dat ik het geld terugkreeg, niets anders. Heb het ondertussen ook gestort gekregen…

Ik ga morgen toch maar eens bellen want ik vind het sowieso niet chique om die km’s zonder aankondinging weg te halen. Van t weekend geteankt terwijl ik niet wist dat ze weg waren…
Sowieso ben je beter af met het terug gestorte geld dan de supercharger-credits.
 
Iemand heel misschien ervaring met prijsverlaging van de termijnen omtrent de lease ? Ik heb in Aug 2022 de auto bij de leasemaatschappij besteld, vlak voor de levering in februari 2023 zijn de tarieven dus 10% gedaald (op de MYP) maar mijn lease termijn bedrag wordt niet bijgesteld om de volgende reden :

---
"De rente is in die maanden na augustus flink gestegen, alle klanten zonder prijsverlaging hebben zelfs een duurdere leaseprijs gekregen. Dit ligt helaas buiten onze macht, want de financieringen van de banken zijn gewoon flink gestegen".
---

Ben benieuwd of er idd mensen zijn die maandelijks meer betalen tov de afgesproken prijzen ten tijden van tekenen van de overeenkomst.
ik ben namelijk niet helemaal overtuigd van deze redenering door de leasemaatschappij. Rentes zijn volgens mij geen 10% gestegen sinds aug 2022.
 
Nog geen aangepaste factuur en nog steeds gratis SuC km’s. Even per mail contact gehad vorige week. Antwoord was dat het langer duurt door de vele aanvragen. Ik wacht het verder geduldig af, heb een schriftelijke bevestiging en nu nog gratis km’s.
Beste, mag ik vragen wat jullie precies/letterlijk hebben gemaild aan Tesla, waarna zij compensatie hebben toegezegd?
Ik heb nl 1,5wk geleden een tesla gekocht en ze hebben nu net de prijzen verlaagd
Hoor graag en bij voorbaat dank