Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand die nu nog zijn reservatie zal activeren of een nieuwe bestelling S/X zal plaatsen, gegeven de ferme prijsdalingen 3/Y?
Ik heb een LR (MSM/20/Creme) reservering staan (en is recent al geactiveerd) maar die was al voor de oude prijs @ 114.5 . Dat gezegd hebbende: de nieuw prijs voor de MY LR (die ik nu heb) doet er voor zorgen dat de restwaarde van deze auto ruim 12k minder zal zijn dan geplanned. Ik weet niet of ik een upgrade van een Y naar een X het ruim 65k euro waard vind.

Eerst maar eens een daadwerkelijke leverdatum krijgen, en dan eens kijken wat de restwaarde van de MY is voordat ik defitief de knoop doorhak. Gelukkig is er niet persé een enorme haast om een order niet te accepteren bij Tesla :)

Edit:

Ik lees echter wel net dat ze de prijzen van de S en X in de US weer naar beneden gegooid hebben tov wat het eerst was:


Dit is meer in lijn met de prijs die de X en S hadden voor de refresh. Zal mij benieuwen of ze in NL die ook naar beneden gaan gooien
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cambreVer!
Toch wel beetje medelijden met de 2022 afleveringen van de m3 en y LR/

Tevens ook vervelend voor de 2019 model 3 rijders die bijna hun auto wilde verkopen/inruilen.

Ik ontspring de dans aardig met een m3 lr uit 2021, nu slechts 4k goedkoper maar geen USS en hogere bijtelling.(en ik moet sowieso nog 3,5jaar minimaal door)
Met name het missen van de USS. Man man, wat een knudde is dat. Een auto anno 2023 in deze klasse zonder parkeersensoren. Nog steeds geen update (oplossing) in zicht.
 
  • Like
Reactions: Stijn_NL
Zorg dat je het zwart op wit hebt, ik ben in 2019 3 a 4 maanden bezig geweest om de gratis autopilot te krijgen. Pas toen we een bewijs ervan konden laten zien dat dat toegezegd was, deden ze het. Uiteindelijk had iemand bij de leasemaatschappij ergens nog een mailtje vanuit Tesla kunnen vinden met die toezegging...
In ons geval, een model X performance, was het zelfs 50k :-(
 
Als ik de originele order er bij pak (oktober 2021)

- Model X LR: 109.990 EUR
- MSM: 1600 EUR
- Creme: 2200 EUR
Totaal: 114.990

De US prijzen op het moment:

- Model X LR: 109.990 USD
- MSM: 1500 USD
- Creme: 2000 USD

Totaal: 113490 USD

Dus het zal wel een 1:1: USD naar EUR conversie worden
 
Na een dikke week karren in de MS LR heb ik vandaag terug even met de M3 gereden.
Ik moest mijn echtgenote gaan ophalen in het hospitaal na een operatie en het leek mij geen goed idee om dat met mijn witte stoelen te doen. ;)
Man, wat een niveau verschil zeg. Ik moest al nadenken hoe ik de M3 in Drive moest krijgen. Enige betere punt was het vinden van de knipperlichten op een kleine rotonde.
Wat een snobistische opmerking; de model s is nl op zijn minst 2x zo duur. Een BMW 3 serie vergelijk je ook niet met een BMW 7 serie.
 
Na een telefoontje ook geregeld.

D2EB1203-FB44-41FE-BBAC-D8554CA98E29.jpeg
 
Wat een snobistische opmerking; de model s is nl op zijn minst 2x zo duur. Een BMW 3 serie vergelijk je ook niet met een BMW 7 serie.
Heeft niets met snobisme te maken. En het was ook geen vergelijkende onderzoek, Enkel dat het verschil tussen mijn eigen auto's nu veel groter is dan met mijn vorige Model S die trouwens even veel gekost heeft dan de huidige.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
ook TA gebeld: ook voor de Myp krijg je het prijsverschil (6000€) teruggestort. Dit kan wel alleen als het een privé aanschaf is.

Dit viel mij alles mee… netjes geregeld!

Edit/ ik heb ook om een schriftelijke bevestiging gevraagd en die willen ze ook sturen dus… top!
 
SA van Aartselaar belde me ook even n.a.v. mijn mailtje om mijn order van deze ochtend te annuleren, ging het meteen doen en krijg ook de 250 eur terug. Hij zei echt dat het crazy was vandaag, kan ik wel verstaan ;) Shoutout naar Javier bij Tesla Aartselaar!
 
ook TA gebeld: ook voor de Myp krijg je het prijsverschil (6000€) teruggestort. Dit kan wel alleen als het een privé aanschaf is.

Dit viel mij alles mee… netjes geregeld!

Edit/ ik heb ook om een schriftelijke bevestiging gevraagd en die willen ze ook sturen dus… top!
Die van jou staat nog in bestelling neem ik aan?
 
Duur van lid zijn heeft niets te maken met de inhoud van een post.
Wellicht dan een post wat uitgebreider toelichten, of inderdaad eerst meer uitleg vragen.
Als je als nieuweling die post leest kan die net zo opgevat worden als dat het beschreven staat namelijk; en soms is dat voor meerdere interpretaties vatbaar.