Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Semi

This site may earn commission on affiliate links.
Is al bekend hoe lang de batterij zal meegaan van de Semi in de praktijk van een lange afstand truck?
En wat de impact van een batterij upgrade na x jaar op de tco van een Semi vs een Diesel truck zal zijn?
Meeste lange afstandsvrachtwagens zijn afgeschreven tegen 900000km. Geschatte levensduur van een LPF pakket is 1,5 tot 3 miljoen kilometers.

Het zou wel eens kunnen zijn dat het rendabeler blijkt om een elektrische vrachtwagen tot 2M te laten rijden en dan het accupakket te wisselen, dan elke 900000km een nieuwe vrachtwagen te kopen.
 
Wat me overigens opvalt qua batterijen is dat je zelden nog iets hoort van Tesla die een pack moet wisselen. Dit gaat nog wel op voor de 60-90 packs in de S en some een X, maar al heel wat minder voor de 100 packs, en helemaal niks voor de 3.
 
Voor de Semi.
Ik hoor die 'million miles battery' met de regelmaat van de klok, terwijl ik er van overtuigd ben dat het bullshit/clickbait is waar Tesla nooit iets over gezegd heeft over een echt product. Daarom even dubbelchecken. Als je het over het aankondigingsevent voor de Semi hebt, daar ging het over de drivetrain, niet de batterij. Bedoelde je iets anders?
 
De nieuw afgeleverde Semi’s aan de lader bij Pepsi. Helaas geen cijfers over laadvermogen/laadsnelheid.
7538B829-A612-47FD-967D-7F4A9E69CBBB.jpeg4D985576-1EE3-4D01-A136-4F6A46F299D0.jpegA97DFF44-00DF-4307-B1F1-D973132A9FFE.jpeg