Zie het zo niet staan, wel enkele mooie berekeningen dat het hooguit 800kWh kan bedragen,
En dan een leuke hoeveel energie het kost om die versnelling te maken 0 ≈ 100km met 36 ton.
14.84 MJ dat is enorm hoe koel je dat wat voor kabels gebruik je hiervoor?
arnis, Nov 19, 2017
BAMF needs 20 seconds from 0-60mph at 80 000 pounds.
28.6m/s is 60mph
36 290kg is the weight
KE= 05*36290*28,6*28,6= 14 841 884 J =14,84MJ is the energy required to get from 0 to 60.
Dat is 3,88 kWh
Maarten:
De zon schijnt elk uur op aarde evenveel energie als dat wij als totale mensheid in een jaar gebruiken. Ook in Europa is meer dan genoeg energie beschikbaar aan hydro, solar, wind, tidal om onze energie behoefte volledig te dekken. De hogere energiedichtheid waar jij zo mee geïndoctrineerd mee bent hebben wij op land niet meer nodig. De capaciteit en prijs van accu's (onder de 100$/kwh) en de lage prijs van fossiel-vrije energie maakt dat overbodig, en vooral economisch onaantrekkelijk. Ook in vrachtvervoer.
Er zijn drie grote uitzonderingen:
- (Internationale) Scheepvaart: Hier is omzetting va elektriciteit naar methanol, ammoniak, mierenzuur of andere energiedragers nog wel economisch rendabel. Maar ook hier is voor korte afstanden puur elektrisch al mogelijk. Fossiel is niet meer nodig.
- Luchtvaart: Omzetting van Methanol naar synthetische kerosine is de meest aangewezen fossiel-vrije weg. Andere fossiel en CO2 neutrale opties zijn ook mogelijk.
- Staalindustrie: Het reduceren van ijzererts tot ijzer/staal kan met CO2 neutraal opgewekte waterstof. Duurder maar mogelijk. Kwestie van willen.
Een CO2 neutrale mondiale maatschappij is écht mogelijk en in vele gevallen nu al en op lange termijn zeker ook economisch aantrekkelijk.
Elke referentie aan CO2 die moet wordt gebruikt om de productie van windmolens of zonnepanelen of wat dan ook te ondergraven dient dan ook te worden gekwalificeerd als circulaire drogreden die alleen wordt gehanteerd door diegene met interesse of belang in de fossiele bedrijfstak(ken).
Simpel gezegd: Hoe meer zonnepanelen je maakt hoe minder CO2 je nodig hebt om zonnepanelen te maken.
Nog een leuke video voor je:
Eigenlijk geeft die video aan dat als we de raffinaderijen in Europoort van Exxon, BP en Shell sluiten we ook de kolencentrale op de Maasvlakte kunnen sluiten.
Period.
Edit: Zag net je Shell plaatje: Q.E.D.