Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Even een waarschijnlijk echte newbie vraag; ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat een SuC een lagere laadsnelheid leverde dan maximaal haalbaar.
Ligt dit aan de SuC-locatie of de individuele SuC-lader. M.a.w. heeft het zin om je auto bij een andere laadpaal te plaatsen als je ziet dat er een lagere laadsnelheid is?
 
Even een waarschijnlijk echte newbie vraag; ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat een SuC een lagere laadsnelheid leverde dan maximaal haalbaar.
Ligt dit aan de SuC-locatie of de individuele SuC-lader. M.a.w. heeft het zin om je auto bij een andere laadpaal te plaatsen als je ziet dat er een lagere laadsnelheid is?

Hoeveel lager? Optimaal is rond de 600 km/u volgens mij, maar dit daalt naarmate je langer laadt. De waarde die de auto aangeeft is (als ik mij niet vergis) het gemiddelde van de gehele laadbeurt. Het gemiddelde is nooit gelijk aan het maximum.
 
Even een waarschijnlijk echte newbie vraag; ik heb nu een aantal keer meegemaakt dat een SuC een lagere laadsnelheid leverde dan maximaal haalbaar.
Ligt dit aan de SuC-locatie of de individuele SuC-lader. M.a.w. heeft het zin om je auto bij een andere laadpaal te plaatsen als je ziet dat er een lagere laadsnelheid is?

Als er iemand ander aan de zelfde lader staat... dus jij op 1a en de ander op 1b... dan krijgt de ander ook een deel.
Als die eerder was dan krijg je zolang de ander veel krijgt heel er weinig...

En hoe voller je accu hoe langzamer er wordt geladen.

En.... dan heb je nog de temperatuur van de accu, evt de toestand van de lader (onderdelen aan vervanging toe...) etc. maar... de aanwezigheid van een ander EN de SOC van je accu zijn meestal de bepalende factor.

Dus... staat er een ander aan de gedeelde lader? Verplaatsen kan nuttig zijn...
Ben je bijna vol... ik denk van niet.
Staat er niemand anders, en ben je bijna leeg? Misschien een defect, probeer dan een andere

Overigens... laadsnelheid is in kW (evt via scherm instellen op vermogen of door V*A te berekenen).
De snelheid in kms is vanaf start laden, en zal dus in het begin te veel, en op het eind te weinig aangeven tov de actuele laadsnelheid....
Max in kWs is doorgaans 120-135 kW... bij een 85 of 90 kWh accu ben ik dan bij 400V al snel blij met 300A om mee te beginnen:D... bij een 70 en 350V is 350A ook leuk...:cool:
 
Last edited:
image.jpeg
Wegslepen veel vrije parking suc nivelles eten beter dan verwacht trouwens
 
Ik ben benieuwd naar die mogelijkheden om tot 145kW te laden, was dat niet alleen een *theoretische* maximum laadsnelheid ?
Op mijn vakantie ben ik speciaal gaan kijken op de laders van de meest recente Superchargers waar ik langs kwam; Reims en Forte dei Marmi.
Bij beide zat daar nog een label op dat ze tot 135kW gingen.
 
Ik ben benieuwd naar die mogelijkheden om tot 145kW te laden, was dat niet alleen een *theoretische* maximum laadsnelheid ?
Op mijn vakantie ben ik speciaal gaan kijken op de laders van de meest recente Superchargers waar ik langs kwam; Reims en Forte dei Marmi.
Bij beide zat daar nog een label op dat ze tot 135kW gingen.
Die in Valencia zijn ook 135Kw.
Maar als er meerdere Tesla's laden zou het al fijn zijn als de laadsnelheid niet te snel zou afnemen.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    321.2 KB · Views: 62
Ik ben nu bij kennisen in Oost Hongarije. Debrecen. Uiteraard erg veel interesse voor de Tesla hier. Ze hebben enkele bedrijven hier en staan open voor het plaatsen van een SuC op een van hun terreinen waarvan er eentje dicht bij de snelweg M3 ligt. Ze vertellen dat er veel stroom voorhanden is en ze verwachten dat ze een vergunning er wel snel door kunnen krijgen. Wat kan ik het beste doen? Ik neem aan contactgegevens naar Tesla mailen.

De situering is prima. 250 km van Budapest, waar ook een SuC gepland is en aan uitvalswegen naar Oekraïne en Roemenië.
 
Volgens mij wel een heel theoretisch verhaal. De lader kan op gelijktijdig 50 kW leveren op Chademo, Css, en waarschijnlijk 3x32A via Type 2. En het systeem ondersteunt tot 150 kW, maar volgens mij ondersteunen noch het Chademo, Nog het CSS protocol een laadsnelheid van 150 kW. Dus we claimen de snelste te zijn, want Tesla kan maximaal 145 aan, maar we kunnen het nog niet waarmaken.
 
  • Like
Reactions: FVO