Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla uit Duitsland, wat doet free supercharge?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo mensen,

Ik heb gezocht hier maar kon er niets over vinden. Maar als ik een tesla X (2018) uit Duitsland importeer die de optie "free supercharge" heeft...zal dit dan ook blijven als die op NL kenteken staat of vervalt deze optie bij importeren.

Ik hoor graag of iemand dit weet.

Iwan
 
Hallo mensen,

Ik heb gezocht hier maar kon er niets over vinden. Maar als ik een tesla X (2018) uit Duitsland importeer die de optie "free supercharge" heeft...zal dit dan ook blijven als die op NL kenteken staat of vervalt deze optie bij importeren.

Ik hoor graag of iemand dit weet.

Iwan

Ik ken iemand met een uit Dld afkomstige Model S waarbij in NL ook de free supercharge is overgedragen na afgifte NL kenteken.
Hij wist overigens niet dat er free supercharge opzat bij aankoop dus heeft geen speciale trucjes uitgehaald.
Hij vroeg zich alleen af waarom er geen bedragen/facturen zichtbaar waren 😄
 
Hallo mensen,

Ik heb gezocht hier maar kon er niets over vinden. Maar als ik een tesla X (2018) uit Duitsland importeer die de optie "free supercharge" heeft...zal dit dan ook blijven als die op NL kenteken staat of vervalt deze optie bij importeren.

Ik hoor graag of iemand dit weet.

Iwan
2018 is randgeval. Kan levenslang aan de wagen hangen of gelinkt zijn aan eerste eigenaar. Staat in het scherm en in de app denk ik.
 
Staat niet in de app wel in de link naar de wagen vanuit de account.
Onder in de app onder "Specificaties en garantie" dan naar beneden scrollen. Daar staat bij mij:
1676557927438.jpeg

Er staat alleen niet bij of dit gekoppeld is aan de persoon of aan de auto. Volgens mij zijn beide mogelijk. In mijn geval aan de auto. Mijn auto komt uit Italie, ik ben tweede eigenaar. Free supercharging was voor mij geen enkel probleem na aankoop 5 jaar geleden. De auto was toen twee jaar oud.
 
Hallo mensen,

Ik heb gezocht hier maar kon er niets over vinden. Maar als ik een tesla X (2018) uit Duitsland importeer die de optie "free supercharge" heeft...zal dit dan ook blijven als die op NL kenteken staat of vervalt deze optie bij importeren.

Ik hoor graag of iemand dit weet.

Iwan
Een Tesla uit 2018 heeft geen free superchargen aan de auto gekoppeld, maar aan de eerste bestuurder. Dat is in 2017 omgezet.

  • All versions of the Model S have seen some form of free Supercharging from Tesla
    • Excluding the Model S 40, since it was software-limited Model S 60 that needed to be unlocked
  • Fully-transferrable, free unlimited Supercharging has not been offered since 2017

 
Last edited:
Free supercharging for life = SC01
Supercharging pay-per-use = SC04
Supercharging for life gekoppeld aan eigenaar is SC05

Bij verkoop wordt SC05 omgezet in SC04. SC01 blijft SC01.

Waar je deze code kan vinden :

  • Op de eindfactuur van de wagen staat deze code (bij recente aankoop; stond niet op mijn Model X 2017/Model 3 2019 factuur).
of
  • Log in op je account
  • Rechter muisklik op de afbeelding van je wagen
  • Open image in new window
  • Kopieer hieruit de link uit de adresbalk
  • Paste deze link in een leeg text document
  • In deze string zie je dan de supercharge code staan (naast andere optiecodes): $SC04 bij mijn model Y; $SC05 bij mijn model X
Heb dit deze week zelf moeten opzoeken aangezien mijn Model X te Koop staat …
 
Last edited:
1678446296871.png

De mijne heeft dus "Transfer to the next owner via private sale". Bij verkoop aan Tesla, haalt Tesla de code SC01 eraf. Of Tesla verkoop via een dealer ook interpreteert als "Private Sale" weet ik niet. Dat was bij mij wel het geval, maar dat was 5 jaar geleden.