Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Wall Chargers op MP

This site may earn commission on affiliate links.
onder het motto: je kunt hem maar vast hebben, dacht ik gisteren een Tesla Wall Charger te kopen via Marktplaats. De advertentie was net geplaatst, dus ik reageerde even met de vraag of het de 2,5 of de 7,5 meter versie betrof.
Gelijk bericht terug. Ik vroeg naar de richtprijs. Gelijk bericht terug met €300 als rp. (1e rode vlag, achteraf!). Ik stelde voor dat ik de connector wou komen ophalen over 2 weken. De reactie was, kan het niet eerder? Ik stuur hem anders wel op (2e rode vlag!)
Gevraagd of de persoon een ‘gelijk over steken wou aanmaken voor de transactie. Ik kreeg een smoes terug met dat zijn rekeningnummer niet wou koppelen. Ik kreeg de vraag om mijn 06 door te geven. Dit gedaan en de conversatie ging verder via sms. Via sms gelijk een Bunq-betaalverzoek gekregen. Rare naam boven de bankrekening. Toch even de naam gegoogled, leverde niks op. 0 resultaten op google. (3e rode vlag!)
Bleef smsjes krijgen of het allemaal lukte met betalen.
Gelukkig was ik aan het netflix kijken en kon ik even alles op een rijtje zetten. Besloten een sms te sturen dat ik toch liever de wall connector persoonlijk wou ophalen.

Geen reactie....(4e rode vlag)

Volgende morgen een melding van MP gehad. Zie bijlage: mogelijk frauduleuze account!
CD7A4E5F-9E80-47F5-A422-7EC9D8B96556.jpeg

Dodged a bullet!

Wees voorzichtig !
 
Tja, marktplaats is ook niet meer wat het geweest is inderdaad. Zeker niet voor digi-beten die als een kleurenblinde reageren op de rode vlaggen.

Mijn ervaring is (ook) dat marktplaats hun stinkende best doet hun platform te vrijwaren van dit soort oplichters.
Paar dagen wachten voor definitieve bevestiging leidt dan vaak tot een ontmaskering inderdaad.

Maar buiten dat probleem, zou ik voorzichtig zijn om van 'onbekenden' een Tesla Wall Charger te kopen.
Die apparaten willen nog wel eens 'de geest' geven als ze een tijdje zijn gebruikt.
Veelvoorkomend euvel: Breuk in controle kabel, waardoor er niet geladen kan worden.

Sowieso zou ik eisen 'm werkend te zien.
Rammel op z'n minst paar keer met de laadkabel.


Disclaimer:
Er zijn natuurlijk ook veel verkopers ter goeder trouw die wel goed spul in de aanbieding hebben.
Te vinden op dit forum bijvoorbeeld. ;)