Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaFi data logger

This site may earn commission on affiliate links.
De retry timer moet de idle tijd tussen sleep attempts zijn en niet de tijd van de opvolgende sleep attempts.. Die blijft gewoon gelijk aan de eerste tijd. James geeft nu dus aan dat als je bij de retry sleep timer een langere tijd dan de idle time before trying to sleep invult er gekke dingen gebeuren.. Precies wat er bij jou nu gebeurt dus.

De correcte volgorde zou dus moeten zijn aldus James:

1. Idle time before trying to sleep (1 minuut)
2. Time to try sleeping (12 minuten)
3. Retry Sleep timer (idle tijd, nu ingesteld op 16 minuten wat dus niet werkt volgens James)
4. Time to try sleeping (weer 12 minuten)
5. Retry Sleep timer
6. Time to try sleeping (weer 12 minuten)
etc.

In mijn geval adviseerde hij om de retry timer uit te zetten omdat de idle time before trying al op 1 minuut stond. Mijn auto herhaalt nu dan ook stap 1 en 2 tot de auto slaapt.

Of mijn auto 12 of 30 minuten nodig heeft staat echt even los van die retry sleep timer. (en ik heb echt alles al geprobeerd).
 
De retry timer moet de idle tijd tussen sleep attempts zijn en niet de tijd van de opvolgende sleep attempts.. Die blijft gewoon gelijk aan de eerste tijd. James geeft nu dus aan dat als je bij de retry sleep timer een langere tijd dan de idle time before trying to sleep invult er gekke dingen gebeuren.. Precies wat er bij jou nu gebeurt dus.

De correcte volgorde zou dus moeten zijn aldus James:

1. Idle time before trying to sleep (1 minuut)
2. Time to try sleeping (12 minuten)
3. Retry Sleep timer (idle tijd, nu ingesteld op 16 minuten wat dus niet werkt volgens James)
4. Time to try sleeping (weer 12 minuten)
5. Retry Sleep timer
6. Time to try sleeping (weer 12 minuten)
etc.

In mijn geval adviseerde hij om de retry timer uit te zetten omdat de idle time before trying al op 1 minuut stond. Mijn auto herhaalt nu dan ook stap 1 en 2 tot de auto slaapt.

Of mijn auto 12 of 30 minuten nodig heeft staat echt even los van die retry sleep timer. (en ik heb echt alles al geprobeerd).
Er gebeuren bij mij anders nooit die gekke dingen, zoals jij liet zien. Maar overigens is de retry niet zo van belang wat mij betreft dus als jij die unchecked en je problemen over zijn is alles toch OK
 
Ik heb maar eens een ticket aangemaakt bij Teslafi..
Jammer, nu kan ik de retry dus niet meer gebruiken na jouw discussie met Teslafi. Als je 1 minuut idle gebruikt dan kan retry ook niet meer dan 1 minuut zijn. Kennelijk begrijpt Teslafi zelf niet hoe het precies werkt. Bij een retry van korter dan 11 minuten komt hij n.l. nooit meer in slaap. Je bent nu verplicht retry ongebruikt te laten. De idle time before sleeping is n.l. per definitie het extra wakker houden van de Tesla en die wilde ik zo kort mogelijk, vandaar 1 minuut. De langere tijd zat ik niet op te wachten. De eventuele gemiste ritjes tijdens het inslapen kunnen mij niet zo boeien, zolang mogelijk slapen wel. Retry betekent de API opnieuw uitlezen en dan telt Tesla 10 minuten af voordat hij echt inslaapt, doet hij binnen die tijd dan weer een retry dan gaat hij nooit meer slapen. Dus de enige manier nu om zo snel mogelijk te slapen blijft die 12 minuten cyclus zonder een retry, waarbij ik denk dat de 10 minuten wat langer is voor model S en X waardoor het bij jouw mis gaat.
 
Last edited:
Kennelijk begrijpt Teslafi zelf niet hoe het precies werkt.
Lees nou eens goed... echt... Retry timer is de tijd tussen de slaap pogingen in en niet de duur van de opvolgende pogingen.. Ik heb dat nou al tig keer geprobeerd duidelijk te maken, en dat klopt met de omschrijving bij die timer én met wat James, notabene de maker van Teslafi zegt, maar toch heeft iedereen het fout behalve jij.. en de tweede slaap poging duurt dan dus niet 1 minuut, maar gewoon 12 minuten net als de eerste.
 

Attachments

  • 609CAAF7-AC6F-48EE-8E98-B09F7A0D55E4.png
    609CAAF7-AC6F-48EE-8E98-B09F7A0D55E4.png
    550.3 KB · Views: 32
Lees nou eens goed... echt... Retry timer is de tijd tussen de slaap pogingen in en niet de duur van de opvolgende pogingen.. Ik heb dat nou al tig keer geprobeerd duidelijk te maken, en dat klopt met de omschrijving bij die timer én met wat James, notabene de maker van Teslafi zegt, maar toch heeft iedereen het fout behalve jij.. en de tweede slaap poging duurt dan dus niet 1 minuut, maar gewoon 12 minuten net als de eerste.
Kijk nu eens goed naar mijn raw data in thread #110 die begint de idle af te tellen vanaf de ingestelde -12 minuten. Daarna telt hij af van -15 minuten en dat blijft hij herhalen tot hij slaapt. Mijn verwachting was echter in dit geval dat hij zou starten de ingestelde retry van -16 minuten. Ik neem nu aan dat dit een glitch van Teslafi is die ontstaat doordat ik de retry hier oneigenlijk gebruik omdat ik het verkeerd geïnterpreteerd heb en Teslafi kennelijk niet voorzien heeft dat iemand het zo zou gaan gebruiken. Daarom heeft hij het aangepast na jouw ticket.
Ondanks dit "verkeerde" gebruik van mij blijkt het subliem te werken en is retry hier echt niet de tussenliggende tijd meer want er zijn geen 12 minuten afteltijden meer. Als ik het goed interpreteer ben ik het eens met wat je zegt alleen volgens mij start de retry de hele cyclus opnieuw dus ook de ingestelde idle before tryïng to sleep. Maar we zullen het precies uitproberen en dan besluiten wat dat betekent. Realiseer je goed dat elke cyclus begint met uitlezen waarmee hij Tesla wakker houdt/maakt en dat als die korter dan 10 minuten is (althans voor Tesla model 3) dat hij nooit zal gaan slapen. Wordt vervolgt.
 
Lees nou eens goed... echt... Retry timer is de tijd tussen de slaap pogingen in en niet de duur van de opvolgende pogingen.. Ik heb dat nou al tig keer geprobeerd duidelijk te maken, en dat klopt met de omschrijving bij die timer én met wat James, notabene de maker van Teslafi zegt, maar ....
Samenvattend:
Zoals ik het eerst gebruikte werkte het dus prima met 12 minuten en daarna 16 minuten herhaling met de retry weliswaar op een verkeerde manier toegepast tot schrik van TeslaFi zelf maar.... het werkte toen prima. Zie raw data in thread #110. Nu werkt het ook weer prima zonder retry.
  1. Zonder activering van enable retry ... herhaalt de combinatie idle time before.... zich samen met de time to try sleeping voortdurend. Die herhaling van de idle time before... zorgt daarbij voor een onnodige extra verlenging van de totale tijd om in slaap te vallen als de idle time before... >> 1 minuutwordt
  2. Daarom kan je voor deze herhalingen een kortere tijd opgeven met de enable retry... van b.v. 1 minuut (want waarom zou je ooit daarvoor iets langers kiezen??).
  3. De n minuut idle time before.... wordt dan bij het invullen van een retry waarde vervangen door de retry tijd. Het verschil met de idle time before... staat in de voorgaande regel voor 'true' genoemd. De Tesla wordt nu gewoon de retry tijd langer wakker gehouden door het pollen. Het is dus een vervanging van idle time before... voor alle volgende slaapcyclussen zoals bedoeld is.
  4. Als je tijd om in slaap te vallen (12 minuten) korter of gelijk kiest dan 10 minuten ( geldend voor Model 3) dan valt deze nooit in slaap.
  5. Voor Model S en X gelden kennelijk wat langere tijden dan die 12 minuten gezien jouw ervaring mogelijk de default 15 minuten die TeslaFi voorstelt.
  6. Tesla kan natuurlijk altijd weer met die tijden gaan rommelen, ze leggen het niet vast in een spec en het kan ineens anders zijn bij een update en dan kan het weer fout gaan. Voor Model 3 is 10 minuten geldig al zolang ik TeslaFi gebruik (vanaf eind mei en 10 Tesla updates).
  7. Ik kies 1 minuut voor idle time before.... omdat het voor de snelste inslaaptijd zorgt. Als je dan tijdens het inslapen weer gelijk een rit gaat maken mist hij die dus. Maar ongeacht wat je daar voor tijd kiest je kan altijd ritten missen als je later tijdens het inslapen toevallig weer een rit gaat maken, dus er is geen waterdichte oplossing voor gemiste ritten.
  8. Ik kies geen retry meer omdat dat dus sowieso geen zin meer heeft met 1 min. idle time before....
  9. Ik heb onderstaande test uitgebreid uitgevoerd zoals het nu werkt. Ik maak de Tesla wakker, stel een inslaaptijd in van 9 minuten zodat hij nooit meer gaat slapen. Daarna herhaalt hij alles met verschillend gekozen tijden om te zien hoe dat uitwerkt.
De tussenliggende retry afteltijden zijn nu de tijden bedoeld tussen de slaapcyclus waarbij altijd nog een extra 1 minuut tijd opgeteld wordt door de regel waar true bij staat die de polling start maar die zit er zonder retry ook.

Idle time before...5, retry 3, zie verschil 2 bij true
IMG_5619.jpg


Idle time before...7, retry 3, zie verschil 4 bij true en (onder slaapcyclus gewijzigd) een retry 7, zie verschil 0 bij true
IMG_5621.PNG


Daarna zonder retry en een keertje wakkermaken en toevallig ging hij nu offline i.p.v. asleep maar dat is nu beiden als inslaap gekenmerkt. Altijd na 10 minuten te hebben afgeteld! (-2)
IMG_5627.jpg
 
Last edited:
Info:
Van de laatste week waren bij mij de laatste 12 slaappogingen allen geeindigd in een "offline" terugmelding i.p.v. "asleep" ongeacht of deze vanuit een wakeup, een gewone parkeer of een thuisparkeer situatie waren gestart. Hiermee is wel komen vast te staan dat "offline" niet meer als incident kan worden gezien. Het is dus keihard noodzakelijk dat de "Show offline as asleep" mode aangevinkt blijft.
 
Overigens, die balk ('Het overzicht') komt van: A view of successful TeslaFi sleep mode settings by other users can also be found ... In die lijst staat bijna onderin je eigen slaap-score in vergelijking met anderen.
N.a.l.v. Sleep Statistics heb ik me hier nog eens in verdiept. Het eerste wat je moet weten is dat wijzigingen in de getallen van de eigen "sleep mode settings" geenszins direct of zelfs maar de volgende dag al zichtbaar worden. Dat is ook wel duidelijk omdat incidentele wijzigingen niet direct als maat mag gelden voor resultaten die gelden over een langere periode. Je vindt jezelf terug met in de eerste kolom de aantekening "Your Vehicle" erbij.

Het analiseren van "sleep statistics" tabel (TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger) is verder volgens mij zinloos.
In de instellingen kiest men natuurlijk hetzelfde voertuig (model 3) en dezelfde softwareversies, aangezien softwareversies de resultaten kunnen beïnvloeden en andere Tesla modellen mogelijk anders reageren. Dan is de volgorde waarin de tabel is georganiseerd volgens succes percentages beginnend bij 100%. Het suggereert echter dat 100% beter is dan 11%. Hier worden we volledig misleid. Ook de getoonde slaappogingen en succesvolle slaappogingen die daadwerkelijk worden gebruikt om deze waarde te berekenen geven geen enkel inzicht.

Waarom?
Als je de EV activeert (zonder er mee te rijden) zal elke slaappoging > 10 minuten bij de eerste poging standaard inslapen. Dus parkeer je de auto in de garage of voor je huis en ga je een maand op vakantie zonder je auto te gebruiken en kijk je regelmatig via de app hoe je auto doet (door wakker te maken) zal dat in 100% succes percentage eindigen zolang Time To Try Sleeping langer is dan de tijd die de auto minimaal gebruikt om in slaap te vallen, dat is dus voor elke slaappoging die > 10 minuten is voor model 3. Voor slaappogingen < 10 minuten gaat hij per definitie nooit slapen.

Als je het thuisadres standaard als 'thuis' hebt ingesteld, duurt het daar minimaal 2 uur voordat de auto in slaap is bij thuiskomst. En als je de auto op het werk of ergens anders parkeert, duurt het 40 minuten voordat de auto in slaap valt (of offline gaat). 2 uur is gelijk aan 9 slaappogingen van 12 minuten (mijn keuze) en 40 minuten gebruikt 3 pogingen. Dus voor een dag rijden naar ons werk en thuiskomen hebben we in totaal 12 slaappogingen nodig, resulterend in 2 succesvolle pogingen resulterend in een succes percentage van 17%. We kunnen gemakkelijk een willekeurig percentage bedenken, afhankelijk van rijgewoonten, parkeergewoonten, wakker maken met Tesla app en het aantal dagen dat je deze update hebt. Elk percentage kan een geldig percentage zijn, het geeft je dus geen enkele informatie. Het typisch gebruik van elke gebruiker en de tijd dat hij deze update gebruikt zijn al van zodanige invloed dat de getoonde getallen geen enkel houvast bieden.

Wat je ziet is dat de meeste mensen gewoon de door Teslafi voorgestelde getallen kiezen voor Time To Try Sleeping (15) en Idle Time Before Tryïng (30). Waarschijnlijk weten de meeste mensen zelfs de betekenis niet eens en zijn ze ook niet echt geïnteresseerd in de resultaten. Dus waarom deze nutteloze statistiekentabel vraag ik me af? Het zet mensen alleen maar op het verkeerde been.
Hieronder mijn Model 3 met 11% succes:
IMG_5632.jpg

Hieronder een willekeurig 100% succes Model 3, die dus nog nooit geparkeerd is na een rit sinds het gebruik van TeslaFi
IMG_5634.jpg
 
Last edited:
@Robipad Dank voor je verhaal. Mijn probleem met teslafi is/was dat de verandering van instelling onder de kop Idle time Before Trying op 1 bleef staan terwijl ik die in het menu op 15 of hoger zette. Dus ondanks andere tijden blijft bij mij de Idle Time before Trying op 1 staan. En met een 1 minuuts-instelling wil mijn S niet slapen.
Ik heb evenwel het probleem opgelost. Ik heb me een ander password aangemeten en ben overgestapt op Stats. De Phantom Drain gaat naar beneden. Prima alternatief hoewel ik de kaart met alle roadtrips wel mis.
 
@Robipad Dank voor je verhaal. Mijn probleem met teslafi is/was dat de verandering van instelling onder de kop Idle time Before Trying op 1 bleef staan terwijl ik die in het menu op 15 of hoger zette. Dus ondanks andere tijden blijft bij mij de Idle Time before Trying op 1 staan. En met een 1 minuuts-instelling wil mijn S niet slapen.
Ik heb evenwel het probleem opgelost. Ik heb me een ander password aangemeten en ben overgestapt op Stats. De Phantom Drain gaat naar beneden. Prima alternatief hoewel ik de kaart met alle roadtrips wel mis.
Volgens mij heeft de Idle Time Before Tryïng geen enkele invloed, deze stelt alleen maar de tijd uit voordat hij begint met de inslaaptijd. Ik denk dat er dus echt iets anders aan de hand is geweest.
Met Stats was ik begonnen voordat ik TeslaFi ben gaan gebruiken. Maar mijn interesse was vooral op het laden gericht waarvan ik een betrouwbare SUC laadcurve wilde kunnen opnemen. De laadcurve die Stats levert is gewoon te slecht omdat er veel te weinig samples in zitten en het begin zelfs ontbreekt. Stats hoef je maar éémalig te kopen, maar hun service is ook niet vergelijken. Ik heb wat discussie over de samples gehad. Maar ze waren zeer onwillig het te verbeteren en werden zelfs gewoon onbeschoft toen ik hem nogmaals lastig viel. Ze slaan ook niet alle data voor altijd op, wat ook niet kan voor een eenmalige prijs. De TeslaFi laadcurve voor SUC ontbrak toen ik begon maar is toen wel met wat discussies weer teruggekomen. Het is niet helemaal wat ik zou willen maar het voldoet goed genoeg.
 
Kan het zijn dat jij iets fout doet? Bij mij werkt het ook prima.
Natuurlijk kan dat, maar ik zou niet weten wat. Ik heb met verschillende instellingen geëxperimenteerd en de S70 wilde gewoon niet in slaap gaan. Zodra ik TeslaFi niet meer liet pollen viel hij wel in slaap. Het controleren daarvan was makkelijk: ik gebruik Remote for Tesla die netjes de status "asleep" laat zien.

Ik heb de S70 nu ingeruild voor een S75D. Als die is toegevoegd aan mijn account zal ik het nog eens proberen.
 
Sinds de laatste firmware (2019.32.1 53f03e4) heb ik in de raw data feed gezien dat mijn S90D met MCU1 vlak voordat het lukt om te gaan slapen stopt met de buitentemperatuur doorgeven. Zolang de buitentemperatuur nog wordt doorgegeven gaat hij sowieso niet slapen.

Als ik parkeer of als de auto klaar is met laden is stopt hij binnen een paar minuten met doorgeven van de outside temp, dus dan slaapt mijn auto meestal na 13-14 minuten.

Als de auto langer stil staat is de cyclus 6-7 uur slapen, dan 3-4 uur idle en dan weer 6-7 uur slapen. Voorheen blijf hij tijdens die 3-4 uur idle steeds vergeefs proberen om de auto te laten slapen waardoor ik steeds ritten miste. Nu met de "No outside temperature" requirement aan duurt het uiteraard nog steeds 3-4 uur, maar dan slaapt hij wel steeds in 1 poging als de auto er ook echt klaar voor is. In 4 dagen maar 1 keer een retry gezien, en toen was ik denk ik langs de auto gelopen met mijn sleutel in mijn zak tijdens de eerste poging.
Veel minder kans op gemiste ritten dus.

Zie hieronder mijn sleep instellingen. Night time sleep mode en Deep sleep mode staan beiden uit want die voegen m.i. niets toe.
Schermafbeelding 2019-09-11 om 19.00.46.png


Raw data feed voor inschakelen van die requirement:
Schermafbeelding 2019-09-11 om 19.06.01.png


Raw data feed NA inschakelen "No outside temperature" requirement:
Schermafbeelding 2019-09-11 om 18.53.43.png


Cyclus als mijn auto langer stil staat:
Schermafbeelding 2019-09-11 om 18.54.47.png
 
Sinds de laatste firmware (2019.32.1 53f03e4) heb ik in de raw data feed gezien dat mijn S90D met MCU1 vlak voordat het lukt om te gaan slapen stopt met de buitentemperatuur doorgeven. Zolang de buitentemperatuur nog wordt doorgegeven gaat hij sowieso niet slapen.

Als ik parkeer of als de auto klaar is met laden is stopt hij binnen een paar minuten met doorgeven van de outside temp, dus dan slaapt mijn auto meestal na 13-14 minuten.

Als de auto langer stil staat is de cyclus 6-7 uur slapen, dan 3-4 uur idle en dan weer 6-7 uur slapen. Voorheen blijf hij tijdens die 3-4 uur idle steeds vergeefs proberen om de auto te laten slapen waardoor ik steeds ritten miste. Nu met de "No outside temperature" requirement aan duurt het uiteraard nog steeds 3-4 uur, maar dan slaapt hij wel steeds in 1 poging als de auto er ook echt klaar voor is. In 4 dagen maar 1 keer een retry gezien, en toen was ik denk ik langs de auto gelopen met mijn sleutel in mijn zak tijdens de eerste poging.
Veel minder kans op gemiste ritten dus.

Zie hieronder mijn sleep instellingen. Night time sleep mode en Deep sleep mode staan beiden uit want die voegen m.i. niets toe.
View attachment 453378

Raw data feed voor inschakelen van die requirement:
View attachment 453389

Raw data feed NA inschakelen "No outside temperature" requirement:
View attachment 453390

Cyclus als mijn auto langer stil staat:
View attachment 453380
Ik begrijp een paar dingen niet van wat ik hier zie. De Idle Time Bofore... staat op 1 minuut, maar in de raw data telt hij daar 5 minuten af. Dat had dan ook maar 1 minuut moeten zijn. En in de NA inschakelen sheet staat als laatste idle voor de slaappoging 272 wat ik hemaal niet meer kan plaatsen. In de sheet daarboven zie ik alleen maar dat er een extra cyclus wordt afgeteld voordat hij asleep gaat dus dat zegt mij nog niet veel, want dat aftellen van meerdere cyclussen is normaal vanuit een P situatie omdat hij er dan langer over doet om in slaap te vallen. Verder valt op dat het aftellen van de 15 minuten Try to sleep hij ook steeds bij -5 naar asleep gaat. Dat is dus hetzelfde als bij de Model 3 gewoon 10 minuten. De positieve 5 minuten zijn in feite de Idle TimeBefore.... waarbij de api waarden worden uitgelezen en dus hij wakker wordt gehouden zoals ook moet. In feite maakt het niet uit welke Try to sleep je kiest zolang hij maar > 10 is.
In het overzicht gaat hij een keer na 3 uur en 20 minuten en een keer na 3 en 3 minuten. Zijn die vanuit thuis parkeren geinitïeerd? Bij mij is het meestal 2 uur en enkele minuten wat ook wel eens 20 minuten extra is geweest. Misschien is dat anders voor Model S/X een uur extra dus?

Ik heb nu als proef 45 i.p.v. mijn normale tijd van van 12 minuten gekozen. In dat geval gaat hij dan bij -35 naar asleep of offline vanuit een wakeup. Dus telt hij weer 10 minuten af. De try to sleep cyclus herhaalt dan veel minder namelijk 3x voordat de 2 uur tijd voor thuis parkeren is afgeteld i.p.v. 9x met 12 minuten.

Bij jouw blijken de overzichten kennelijk van beneden naar boven te worden gedisplayed terwijl dat bij mij van boven naar beneden gaat. Veemd, is dat instelbaar?
 
Last edited:
- Die idle tijd van 5 minuten before had ik nog ingesteld staan op het moment van dat screenshot. Later aangepast.
- Wat betreft die extra cyclus: lees mijn bericht nog een keer. Die extra sowieso kansloze cyclus heb ik er nu dus uit weten te halen.
- Die tijden van even meer dan 3 uur zijn bij mij voor de deur maar dus niet gelijk na parkeren. Dan valt hij binnen 12-14 minuten in slaap zoals omschreven in de tweede alinea. Dit is dus tijdens langer parkeren tussen de sleep sessies door zoals ik in de tekst echt duidelijk vermeld in de derde alinea.
- Mijn overzichten staan idd van beneden naar boven. Heb ik zelf niets van ingesteld.

Wat me opvalt is dat je mijn berichten steeds maar half lijkt te lezen. Daardoor moet ik steeds dingen herhalen. Niet alleen in dit bericht maar in onze hele conversatie tot nu toe is dat het geval. Ik zou het waarderen als je iets beter probeert te lezen..
 
Mijn TeslaFi proefperiode is verlopen. Ik heb hem nu vervangen door tesla-apiscraper die lokaal bij mij thuis draait. De auto valt nu wel netjes in slaap en als ik in stap is het scherm zwart en komt kort het Tesla logo in beeld tijdens het ontwaken. TeslaFi doet echt iets goed fout.
Hoi, met welke techniek heb jij dat gemaakt en care to share? ik wil een soort gelijk iets en dan al mijn data in Elastic stoppen maar als dat er al is scheelt het weer tijd ;-)
 
- Die idle tijd van 5 minuten before had ik nog ingesteld staan op het moment van dat screenshot. Later aangepast.
Ok, maar je zorgt zelf voor verwarring door screenshots bij elkaar te zetten die niet bij elkaar horen.
- Wat betreft die extra cyclus: lees mijn bericht nog een keer. Die extra sowieso kansloze cyclus heb ik er nu dus uit weten te halen.
De screenshots waarbij er een 2de cyclus start en één waarbij dat niet het geval is komen voor mij vreemd over als vergelijking. De slaapcyclus start ( bij mij) normaal altijd met de 1 minuut idle. De screenshot waar het nog niet is opgelost start bij jouw met 5 minuten idle (verklaart) en herhaalt dat één keer (althans in dit gedeelte van de screenshot) en gaat dan alsnog asleep. In de NA inschakelen "No outside temperature" screenshot komt hij van een idle 272 en gaat dan meteen over in een sleep attempt zonder de idle van 1 minuut (of 5 minuten) vooraf. Voor mij komt dat wat vreemd over. Dus ik lees echt wel goed wat je bericht maar het creëert ook tegelijk voor mij verwarring. Beiden screenshots komen vanuit een situatie die kan zijn ontstaan vanuit wakker gemaakt, thuisladen of parkeren, althans gezien vanuit mijn ogen. Zeker als je in de tweede alinea begint met "Als ik parkeer of als de auto klaar is met laden.... " Ik neem aan dat je hier thuisladen bedoelt....? Thuisladen doe ik nog niet omdat SUC laden nu nog gratis en dichtbij genoeg is.
- Die tijden van even meer dan 3 uur zijn bij mij voor de deur maar dus niet gelijk na parkeren. Dan valt hij binnen 12-14 minuten in slaap zoals omschreven in de tweede alinea. Dit is dus tijdens langer parkeren tussen de sleep sessies door zoals ik in de tekst echt duidelijk vermeld in de derde alinea.
Zoals ik zei in de tweede alinea begin je met "Als ik parkeer..." en hier staat Die tijden van even meer dan 3 uur... Dan valt hij binnen 12-14 minuten in slaap.." Ik neem aan dat je bedoelt dat de 3 uur slaat op wakker zijn na laden of wakker gemaakt zijn voordat je "No outside temperature" had ingeschakeld. En dat het nu NA inschakelen "No outside temperature" dit verkort is tot 12-14 minuten.
-Mijn overzichten staan idd van beneden naar boven. Heb ik zelf niets van ingesteld.
OK, bij mij niet. Ook de raw data geselecteerd vanuit Zzz of P staat bij mij van boven naar beneden. Alleen als ik de totale raw data selecteer onder Help staat het van beneden naar boven, wat ook bij jouw nu het geval is. Ik neem echter aan dat je de raw data toch vanuit Zzz of P hebt geselecteerd hier en niet vanuit Help?
Wat me opvalt is dat je mijn berichten steeds maar half lijkt te lezen. Daardoor moet ik steeds dingen herhalen. Niet alleen in dit bericht maar in onze hele conversatie tot nu toe is dat het geval. Ik zou het waarderen als je iets beter probeert te lezen..
Ik denk dat het met mijn lezen wel meevalt, er zijn alléén steeds weer zaken die helemaal niet overeenstemmen met wat er bij mij gebeurt. Omdat jij soms toch wat onvolledig bent sticht je ook constant extra verwarring. In het begin was het ook zo dat b.v. retry met 16 minuten wel degelijk zo werkte zoals ik zei al was het zo niet bedoelt door TeslaFi. Verder blijken er ook nu allerlei zaken totaal onbegrepen voor mij. Neem de sheet van NA inschakelen...De idle begint met daar vanuit iets op te lopen naar 272, waar ik niets van snap. Ik heb daar behoudens de aftelling van slaapcyclus negatieve tijden en de try before tijd(en) alleen maar nullen staan. Wat telt hij daar op? Thuis laadtijd kon ik bedenken. Maar is dat wel zo? Dus ik heb het uitgeprobeerd. Na thuisladen gaat hij naar P en dan start de in totaal 13 minuten slaapcyclus. Ook tijdens het laden staan daar nullen. Zie aangehangen Raw Data Feed (Help) + bijbehorend overzicht. Het loopt van offline naar P, naar laden, terug naar P (charging>idling lijn) en terug naar offline. Mijn inslaap tijdcyclus stond hier nu even op 45 minuten (extra testje).

Al mijn laatste 14 "asleep's" waren b.v. ook overigens allemaal offline's en geen enkele asleep. Onze discussies hebben tot nu toe dus 2 zaken bij TeslaFi opgelost:
  1. De functie retry werkt nu éénduidig en ik weet nu dus wat het exact doet.
  2. De offline is tot asleep gebombardeerd ( als je het aangevinkt hebt) wat heel veel problemen/misverstanden oplost.
Misschien toch maar gewoon verder zaken uitwisselen en ik zal proberen het nog beter te begrijpen.

Ik heb nu nog geen idee hoe lang het bij jouw nu duurt na thuisparkeren en na gewoon parkeren voordat je Tesla gaat slapen. Bij mij is dat vrij consistent ruim 2 uur voor thuisparkeren en ruim 40 minuten voor ergens anders parkeren. Maar uit jouw verhaal 2de alinea "Als ik parkeer....., dus dan slaapt mijn auto meestal na 13-14 minuten. " destilleer ik 13-14 minuten, maar misschien lees ik het hier ook niet goed? Nog nooit gezien bij mij. Ik heb ook nog nooit ergens op een regel waar dan ook voor een temperatuur "none" zien staan, maar dat zal dan wel een Model S dingetje zijn.
IMG_5649.PNG

IMG_5650.jpg