Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaFi data logger

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie het al; ik laat de Sleep settings lekker op de default instellingen staan
Bespaart me hier 2 pagina's discussies doorlezen en wellicht dat mijn auto daardoor niet in slaap gaat maar ik slaap als een blok :rolleyes:

Ik heb ook alles gewoon default gelaten, en als ik mijn app open na een tijdje moet hij altijd de auto wakker maken... Plus heb geen last van phantom-drains, dus, inderdaad, ik vind het ook allemaal prima. Kan ook niet het geduld opbrengen die ingewikkelde verhalen te volgen en begrijpen ook ;) (no offense uiteraard)
 
Vraagje van een newbee.
Is teslafi veilig?
Werken ze ook met een app?
Zijn e nog alternatieven?

Je moet je token of username/password doorgeven. Daar zit een risico aan.

Ze hebben geen app, enkel een website.

Ja, er zijn alternatieven zoals TeslaSpy maar persoonlijk zweer ik bij Teslafi. Het is stabiel en is de logger dit het langst bestaat.

Je krijgt 2 weken proef, wil je een maand op proef dan kun je een referral gebruiken. Bijvoorbeeld die van mij Sign Up ik zou zeggen registreer je gewoon bij een aantal loggers en vergelijk.
 
Vraagje van een newbee.
Is teslafi veilig?
Werken ze ook met een app?
Zijn e nog alternatieven?
............ik zou zeggen registreer je gewoon bij een aantal loggers en vergelijk.
Gezien dat elke logger zo zijn eigen manier heeft om de Tesla api wakker te houden is het wel van belang met maar één logger tegelijk te experimenteren en zorgen dat (al) de anderen dan inactief blijven anders weet je echt niet meer of hij ooit nog gaat slapen.
 
Gezien dat elke logger zo zijn eigen manier heeft om de Tesla api wakker te houden is het wel van belang met maar één logger tegelijk te experimenteren en zorgen dat (al) de anderen dan inactief blijven anders weet je echt niet meer of hij ooit nog gaat slapen.

Als het gaat om het slapen wel ja maar ik neem aan dat hij gewoon de log functionaliteit wil vergelijken. Dan zou ik dus alle loggers registreren en een paar test ritjes en charge sessies doen en vergelijken.

Dan slaap de auto wellicht een paar dagen niet. Kost je dan een paar kwartjes om te kunnen vergelijken.
 
Ik heb deze settings zo vaak veranderd, ik weet niet meer wat de default settings zijn!
FYI: Default slaap instellingen zijn de instellingen waarvan TeslaFi ooit eens bedacht heeft dat ze het best aansluiten bij wat voornamelijk zakelijke gebruikers enerzijds willen doen met het programma en wat aansluit bij wat Tesla aan hardware en software op een moment in het verleden leverde voor Modellen C en X.

Gezien de onvoorspelbaarheid over wat Tesla doet in zowel hardware als software zonder dit te specificeren voor wie dan ook moet je middels trial en error vaststellen hoe Tesla API reageert en wat het best past bij jouw wensen.

Als zoveel mogelijk energie besparen tijdens dat de Tesla stilstaat prioriteit één is en dus zo snel mogelijk slapen voor jouw belangrijker is dan geen enkele rit data hoe kort ook te willen missen dan zijn onderstaande instellingen nu het best:
IMG_5705.jpg

Wil je ook na korte (< ca 42 min) parkeerperiodes (elders) geen ritjes missen die korter dan die Time To Try Sleeping zullen zijn dan kies je voor b.v. 30 minuten:
IMG_5707.jpg

Dan heb je extra tijd (30 min) waarin hij wakker blijft voordat hij probeert te slapen. Daarna treedt weer een periode van ca 42 minuten in waarin als je gaat rijden weer een deel van de rit gemist kan worden omdat TeslaFi een poging doet om Tesla te laten inslapen en niet in de gaten heeft dat hij is gaan rijden. Er zijn twee momenten dat TeslaFi de gewijzigde situatie onderkent. Één als Tesla al slaapt omdat dan de connectie status verandert, dat merkt hij na maximaal 1 min (polling tijd). Dit merkt hij zonder dat de API wakker hoeft te worden gemaakt. Ten tweede bij elke "retry attempt" omdat Tesla dan nog niet slaapt en TeslaFi de "shift" status uitleest en ziet dat hij weer gaat rijden. Dus hij mist maximaal een rit van 12 minuten (Time To Try Sleeping) in de periode dat hij nog niet in slaap is gevallen. Houdt er rekening mee dat als je thuis (home link) parkeert de tijd om in slaap te vallen altijd iets meer dan 2 uur duurt i.p.v. die ca 42 minuten elders. Bij de Retry Idle Timer een tijd langer dan 1 minuut kiezen lijkt me totaal zinloos. Bij elke retry na 13 minuten kan TeslaFi zien of er iets wijzigt in de "shift" status. Overigens sluit geen enkele instellingskeuze uit (behalve het unchecken van de slaap modus maar dan neemt de drain enorm toe) dat je een rit mist als die korter zijn dan 12 minuten en toevalig plaats vinden in de Time To Try sleeping.

Verder is het van belang offline als asleep aangevinkt te houden in alle omstandigheden. Tesla updates zorgen er te vaak voor dat de i.p.v. de "asleep" connectie status de "offline" status wordt geretourneerd. Zover ik heb gezien is er geen verschil in drain tussen deze 2 connectie statussen. Dus:
IMG_5574.jpg

Alle overige instellingen hoef je verder niet aan te vinken bij Model 3.
De Tesla app zegt bij het opstarten alleen maar "Aan Het Wakker Maken" vanuit een "asleep" connectie status dus niet vanuit de "offline" connectie status. Inslapen na wakker maken met (een) app duurt ca 12 minuten.
 
  • Helpful
Reactions: DucaTinus
Ben na al die bovenstaande malheur overgestapt op de app Stats. Prima alternatief voor mij, die niet eerst kunstjes wil leren voor ik de informatie krijg die ik nodig heb.
Het enige wat ik mis is die kaart van Europa die laat zien waar ik met de S ben geweest. Memory Lane...
STATS heb ik al achter me gelaten. Niet zozeer voor de kaarten als wel voor de belabberde laadcurves waar je niets aan hebt als je echt wilt weten hoe het zit. Mijn Tesla slaapt nu prima!
 
Of je zegt de slaap instellingen heel agressief en initieert het pollen weer zodra je mobiel een bluetooth verbinding maakt met de Tesla. Zo doe ik het en bevalt prima.
Je bedoelt neem ik aan dat je de 30 minuten idle op 1 minuut laat staan en bij het instappen het pollen activeert via TeslaFi en dus de Time Try To Sleep manueel wordt afgebroken, zodat je zeker weet dat hij de rit weer logged. Prima voorstel.
 
Last edited:
Sinds kort krijg ik regelmatig notificaties vanuit TeslaFi dat mijn auto is gaan slapen, zonder dat ik tussendoor een notificatie heb gekregen dat TeslaFi mijn auto wil laten slapen. Soms met maar een paar minuten er tussen.

Ik denk dat het re maken heeft met 'voorvallen' geregistreerd door Sentry en dat het begonnen is toen ik V10 kreeg. Zijn er andere mensen die hetzelfde zien gebeuren?