Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tip: insecten van de voorruit verwijderen op reis

This site may earn commission on affiliate links.

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
898
amsterdam
De voorkant van onze bolides zit weer vol dooie insecten. Hoogst irritant, en wissen helpt niet... Tijdens mijn weekendreis naar Italië de perfecte manier gevonden om deze te verwijderen. Vroeger was dit een handeling die we tijdens het tanken met de bekende wisser uit de emmer modderwater deden. Die tijd is voorbij, maar de SuC ontbeert deze faciliteit.

Oplossing: een vochtig microvezel doekje erover haalt echt alles weg!
 
Ik heb deze in mijn frunk liggen. Spuiten... Even wachten. Ruiten sproeien. Alles weg :)
 

Attachments

  • IMG-20170530-WA0003.jpeg
    IMG-20170530-WA0003.jpeg
    209.7 KB · Views: 90
  • Informative
Reactions: jm71
Microvezeldoekjes koop je bij de makro action blokker etc. Reiniging zonder zeep of chemicaliën. Het vuil blijft soort van hangen in de vezel "haakjes" en na gebruik wasbaar. goedkoop en milieuvriendelijk dus. Bij toeval ontdekt dat het ook heel goed in het verwijderen van insecten. Ik had niks in de auto liggen behalve waterflesjes en dit doekje, en geen zin om langs Tankstelle te rijden, vandaar...
 
  • Informative
Reactions: ebullio
NIet voor op reis (tenzij je ergens vast verblijft), als ik een week lang een hele collectie heb gevangen van enkele honderden, dan neem ik een groot laken en maak ik dit nat en leg dit op de frunk en de snuit, en op de spiegels een kleiner stuk natte stof. Dat 10 minuten laten liggen, en daarna komen die dingen er gewoon af zonder enige moeite (weliswaar met een glas coating)