Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Toegang tot auto - 5 extra bestuurders toe te voegen

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt me ook nuttig als de gastaccount de locatie van de wagen niet kan monitoren. Jammer genoeg is dat momenteel blijkbaar niet instelbaar.
ja, is wel goede ontwikkeling, maar de rechten en opties wil je uiteindelijk per account finetunen.

Uit het rodel circuit; via twitter begreep ik dat er gewerkt wordt aan een mobiele interface, welke vergelijkbaar zou zijn met de in auto scherm(en?), als dat er is en de profielen zouden beter configureerbaar zijn is het helemaal top.

Maar software wordt stap voor stap uitgebreid, er zijn vele kleine veranderingen die leiden tot grote verschillen op langere termijn
 
ja, is wel goede ontwikkeling, maar de rechten en opties wil je uiteindelijk per account finetunen.

Uit het rodel circuit; via twitter begreep ik dat er gewerkt wordt aan een mobiele interface, welke vergelijkbaar zou zijn met de in auto scherm(en?), als dat er is en de profielen zouden beter configureerbaar zijn is het helemaal top.

Maar software wordt stap voor stap uitgebreid, er zijn vele kleine veranderingen die leiden tot grote verschillen op langere termijn
Aanpassing/ functie ook naar de mobiele interface/app is nodig omdat lease rijders sinds kort geen toegang hebben tot voertuig beheer functies op de webpagina’s en daarom ook deze optie niet beschikbaar hebben (komt door aanpassingen van Tesla gerelateerd aan eigenaarschap van de auto)
 
Extra gebruiker toevoegen;-)
Dat kan je in de auto op het scherm ook niet dus de mogelijke nieuwe functionaliteit "mobiele interface, welke vergelijkbaar zou zijn met de in auto scherm(en?)" gaat dit niet oplossen. Alles wat account gerelateerd is vind online plaats.

De LM is de eigenaar van de auto en kan extra bestuurders aanmaken. Waar lease rijders mee geholpen zijn om voor het Tesla account een bestuurder te zijn met extra rechten zoals het aanmaken van andere bestuurders, conform eigenaren niet zijnde LM dit hebben. Dit staat geheel los van de mogelijkheden in de app en de auto zelf.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Dat kan je in de auto op het scherm ook niet dus de mogelijke nieuwe functionaliteit "mobiele interface, welke vergelijkbaar zou zijn met de in auto scherm(en?)" gaat dit niet oplossen. Alles wat account gerelateerd is vind online plaats.

De LM is de eigenaar van de auto en kan extra bestuurders aanmaken. Waar lease rijders mee geholpen zijn om voor het Tesla account een bestuurder te zijn met extra rechten zoals het aanmaken van andere bestuurders, conform eigenaren niet zijnde LM dit hebben. Dit staat geheel los van de mogelijkheden in de app en de auto zelf.
Ok begreep je verkeerd.
Leasemaatschappij geeft aan mij ook niet te kunnen helpen met extra bestuurder moet via tesla :-s
 
Niet te kunnen of niet willen? Heb ze zelf al keertje ingelogd op het Tesla portal om de nieuwe functionaliteit te bekijken?
Bij beheer in mn Tesla account (website) kon ik mijn configuratie zien en ook eventuele upgrades kiezen. Dat kon ik totdat Tesla pasgeleden de eigenaar structuur is gaan aanpassen aan het lease model. Nu zie ik niet meer mijn eigen auto maar een S en X (boek proefrit/bestel etc). Ik kan op de webpagina alleen mijn accountgegevens zien (evt naam aanpassen maar verder niets extra instellen) en de geschiedenis bekijken (alleen SuC laad info en facturen). Ook de telefoon app geeft in het menu het item upgrades niet meer weer en dat was er tot voorkort nog wel. Kon daar ook zien wat ik had aangekocht en extra's zoals bv de performance boost aanschaffen.
LM kan niets/snappen ook niet precies hoe het werkt met Tesla :(
 
LM kan niets/snappen ook niet precies hoe het werkt met Tesla :(
Vraag je LM eens om een schermafdruk van hetgeen zij zien op hun Tesla account bij jouw auto. Een LM zou dezelfde opties moeten hebben als alle andere eigenaren. Dat een LM moe wordt van al dat Tesla gezeur dat snap. Ze zullen niet dit forum lezen om te weten te komen wat nieuw of veranderd is.
 
Bij beheer in mn Tesla account (website) kon ik mijn configuratie zien en ook eventuele upgrades kiezen. Dat kon ik totdat Tesla pasgeleden de eigenaar structuur is gaan aanpassen aan het lease model. Nu zie ik niet meer mijn eigen auto maar een S en X (boek proefrit/bestel etc). Ik kan op de webpagina alleen mijn accountgegevens zien (evt naam aanpassen maar verder niets extra instellen) en de geschiedenis bekijken (alleen SuC laad info en facturen). Ook de telefoon app geeft in het menu het item upgrades niet meer weer en dat was er tot voorkort nog wel. Kon daar ook zien wat ik had aangekocht en extra's zoals bv de performance boost aanschaffen.
LM kan niets/snappen ook niet precies hoe het werkt met Tesla :(

Wat een knudde update dit.
Als leaserijder dacht ik handig nu eens mijn partner een eigen login te kunnen geven -> niet dus.
En ik zie nog wel de afgelopen SuC sessies maar niet meer mijn SuC tegoed.
Je auto zelf zie je helemaal niet meer.
En in de app kan je inderdaad zelf geen service afspraak meer maken.

Ik snap dat het logisch is om eigenaar en leaserijders accounts uit elkaar te houden maar voor de rijder is het (te) veel uitgekleed n.m.m.
 
Wat een knudde update dit.
Als leaserijder dacht ik handig nu eens mijn partner een eigen login te kunnen geven -> niet dus.
En ik zie nog wel de afgelopen SuC sessies maar niet meer mijn SuC tegoed.
Je auto zelf zie je helemaal niet meer.
En in de app kan je inderdaad zelf geen service afspraak meer maken.

Ik snap dat het logisch is om eigenaar en leaserijders accounts uit elkaar te houden maar voor de rijder is het (te) veel uitgekleed n.m.m.
Ik kan in de telefoon app nog wel steeds een service afspraak maken.

Wat wel verdwenen is is de mogelijkheid om via de app een upgrade aan te kopen. Had het er met mijn LM over dat ik dit begreep omdat we dan zelf eigenlijk gelijk bij een ICE een soort van tuning konden bijkopen. Was voor hun geen probleem viel toch wel onder de verzekering en omdat het van de fabrikant komt blijft de garantie gewoon geldig.
Er schijnen aanpassingen in de app te gaan komen die verdwenen functies van het web account weer beschikbaar maken maar wanneer..........
 
  • Informative
Reactions: robertvg