Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trekaak Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Onder onze model S bouwjaar 2015 hebben we jaren geleden een Brink trekhaak laten monteren, dit betreft een afneembare haak waar alleen een fietsdrager op gemonteerd kan worden. Reuze handig, maar nu wil onder onze nieuwste model S (bouwjaar juli 2018) ook een laten monteren. Nergens op internet vind ik er een. De Brinkmodellen zijn blijkbaar voor dit bouwjaar niet geschikt. Wie heeft er een? een waar laten monteren??? #durftevragen??
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Onder onze model S bouwjaar 2015 hebben we jaren geleden een Brink trekhaak laten monteren, dit betreft een afneembare haak waar alleen een fietsdrager op gemonteerd kan worden. Reuze handig, maar nu wil onder onze nieuwste model S (bouwjaar juli 2018) ook een laten monteren. Nergens op internet vind ik er een. De Brinkmodellen zijn blijkbaar voor dit bouwjaar niet geschikt. Wie heeft er een? een waar laten monteren??? #durftevragen??
Trek aken bestaan al even niet meer :D
 
Onder onze model S bouwjaar 2015 hebben we jaren geleden een Brink trekhaak laten monteren, dit betreft een afneembare haak waar alleen een fietsdrager op gemonteerd kan worden. Reuze handig, maar nu wil onder onze nieuwste model S (bouwjaar juli 2018) ook een laten monteren. Nergens op internet vind ik er een. De Brinkmodellen zijn blijkbaar voor dit bouwjaar niet geschikt. Wie heeft er een? een waar laten monteren??? #durftevragen??
Kijk even hier:
Group buy trekhaak - import van USA

Hoppenbrouwers levert nog een trekhaak voor de S (facelift).
 
Hoppenbrouwers levert nog een trekhaak voor de S (facelift).
Blijf wel kritisch. Een tijdje geleden zag ik een Ampera E staan met een (volgens de eigenaar) Hoppenbrouwers trekhaak. Uit interesse heb ik het typeplaatje gefotografeerd:

51048575_289937895037730_3221713968695345152_n.jpg


Zo maar 90 kg verticale last leek me vrij veel en het typeplaatje leek wat 'ingekort', dus thuis gekomen ging ik op zoek naar wat details. Google kwam op basis van het typegoedkeuring nummer terug met dit document:

50973619_304866990385819_8080997034896654336_n.png


Het typegoedkeuring nummer lijkt te horen bij een haak voor een Mercedes E klasse. Ook opvallend dat de D en S waarden wel op het plaatje staan, maar de R niet. Het kan natuurlijk een vergissing zijn, maar enige voorzichtigheid lijkt me wel op zijn plaats.