Hello allemaal,
Na 2 jaar wachten heb ik dit weekend dan eindelijk een tweedehands Tesla S 90D gereserveerd
Ik kan er donderdag al om gaan, maar heb te weinig tijd om de fora uit te pluizen.
Is er een Tesla-kenner die voor de vuist weg mijn vragen kan beantwoorden?
- De wagen is van 11/2016 en heeft 76,000 km op de teller, kan ik ergens controleren of en hoe er ergens iets scheelt? Om dit nog snel onder garantie te kunnen herstellen?
- Verlangen garantie: lukt niet volgens Tesla? (niet bij hen, noch bij Allianz)
- Wat heeft de grootste kans om kapot te gaan op deze kilometerstand?
- Als de verkoper achteruit reed en stopte, hoorden we een ietwat krakende luchtvering. Issue om in het oog te houden, of niet erg?
- De onderkant van de chauffeurszetel zit los, volgens de verkoper geen probleem (kan gewoon met drukknoppen terug vastgeklikt worden. Klopt dit?
- De wagen was net gewassen als ik hem ging bezichtigen, en ik zag dat er vocht / druppels achter de ramen zat. Is dit een veel voorkomende issue of wijst dit op een slechte afsluiting?
- De wagen heeft enkel AP1. Nu hoorde ik dat AP2 sowieso niet werkt, en wellicht nooi zal werken?
- De wagen heeft next gen seats. Nu, mijn vrouw klaagde enorm tijdens de testrit dat ze nauwelijks kon bewegen in de stoelen, en te 'vast' zat. Blijkbaar is dit voor nog veel mensen een issue, want Tesla heeft de zijkanten van de vanaf 2018 geproduceerde Tesla's een stuk verkleind. Is er iemand die mij kan geruststellen dat dit wel zal wennen?
- We gaan vaak skiën en op de Tesla routeplanner zie ik dat we 100 minuten aan de supercharger zullen hangen op weg naar Oostenrijk. Abetterrouteplanner daarentegen rekent 505 min laden uit. Wie zit er normaal gezien het dichtste bij?
Het zou top zijn mocht iemand hier mij kunnen verder helpen met mijn vragen!
Dankjewel alvast,
Steven
Na 2 jaar wachten heb ik dit weekend dan eindelijk een tweedehands Tesla S 90D gereserveerd
Ik kan er donderdag al om gaan, maar heb te weinig tijd om de fora uit te pluizen.
Is er een Tesla-kenner die voor de vuist weg mijn vragen kan beantwoorden?
- De wagen is van 11/2016 en heeft 76,000 km op de teller, kan ik ergens controleren of en hoe er ergens iets scheelt? Om dit nog snel onder garantie te kunnen herstellen?
- Verlangen garantie: lukt niet volgens Tesla? (niet bij hen, noch bij Allianz)
- Wat heeft de grootste kans om kapot te gaan op deze kilometerstand?
- Als de verkoper achteruit reed en stopte, hoorden we een ietwat krakende luchtvering. Issue om in het oog te houden, of niet erg?
- De onderkant van de chauffeurszetel zit los, volgens de verkoper geen probleem (kan gewoon met drukknoppen terug vastgeklikt worden. Klopt dit?
- De wagen was net gewassen als ik hem ging bezichtigen, en ik zag dat er vocht / druppels achter de ramen zat. Is dit een veel voorkomende issue of wijst dit op een slechte afsluiting?
- De wagen heeft enkel AP1. Nu hoorde ik dat AP2 sowieso niet werkt, en wellicht nooi zal werken?
- De wagen heeft next gen seats. Nu, mijn vrouw klaagde enorm tijdens de testrit dat ze nauwelijks kon bewegen in de stoelen, en te 'vast' zat. Blijkbaar is dit voor nog veel mensen een issue, want Tesla heeft de zijkanten van de vanaf 2018 geproduceerde Tesla's een stuk verkleind. Is er iemand die mij kan geruststellen dat dit wel zal wennen?
- We gaan vaak skiën en op de Tesla routeplanner zie ik dat we 100 minuten aan de supercharger zullen hangen op weg naar Oostenrijk. Abetterrouteplanner daarentegen rekent 505 min laden uit. Wie zit er normaal gezien het dichtste bij?
Het zou top zijn mocht iemand hier mij kunnen verder helpen met mijn vragen!
Dankjewel alvast,
Steven