Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

uitkijken naar de 1ste testrit

This site may earn commission on affiliate links.
{ .... } Daarom adviseer ik aan vrienden die twijfelen en nu geen Tesla kunnen betalen om pas op de plaats te maken. Rijd gewoon nog een paar jaar door. Elke auto kan dat en met wat je daarmee bespaart kun je straks een mooie EV van rond de 50 mille kopen en zit je niet met een bijna onverkoopbare jonge ICE. Van de dan oudere auto kun je gemakkelijker afstand nemen.

Dit! +1

Toch nog een waarschuwing. Je beseft wel wat het gevolg gaat zijn als je zaterdag die testrit gaat maken he? Bij velen die nu verslaafd zijn en hier rond dolen op dit forum, is het ook zo begonnen. :rolleyes:

Ook waar!

Als ZZP-er in NL is TCO een stuk goedkoper, en daarnaast zou ik persoonlijk bereid zijn om méér uit te geven aan een BEV, omdat het voor mij niet alleen om de financiële overweging gaat. Ik heb er inmiddels 62000 mee gereden, en wil nooit meer terug.
 
Ik voeg er nog een, eigenlijk basaal en primair, argument aan toe. Ik weet niet hoe groot je gezin is maar het laatste wat je wilt is dat men gewond of erger wordt bij een verkeersongeval.
Gelukkig heb ik, behalve wat bumpergedoe, daar zelf nog nooit mee te maken gehad.

Ongelukken gebeuren dagelijks en op het forum zien we steeds vaker dat Tesla's betrokken zijn bij behoorlijke aanrijdingen, wel of geen eigen schuld, maar dat de inzittenden er in de regel ongeschonden uitstappen. Of er nu een boom op valt of er een zware auto met hoge snelheid achterop rijdt, de auto vangt het op.
Ik haal nog even aan wat Elon vertelde bij de introductie van Model X over de kreukelzone voor. Door het ontbreken van een grote massieve motor kan de auto daar veel meer energie opvangen. Hij zei dat het bij een ICE in dat geval kan worden vergeleken met een duik in een zwembad waarin een rotsblok ligt.

Tot nu toe moet je, om te verongelukken in een Tesla, eigenlijk een ravijn in rijden (is ook gebeurd).

Ik denk dat dit argument, naast alle andere argumenten over bijvoorbeeld kwaliteit van rijden, mooi, goedkoper etc. best zwaar mag wegen.

Ik ben ervan overtuigd dat de kans op verwondingen of erger bij een identieke aanrijding met de BMW aanzienlijk groter zal zijn.

- - - Updated - - -

Hmm, geeft toch een heel ander beeld van wat BMW zelf in zijn reclame probeert!
Zie https://player.vimeo.com/video/118790514?title=0&byline=0&portrait=0.

Ja, maar dit is reclame die BMW zelf gemaakt heeft (waardoor de auto's weer duurder worden, zie verhaal rondom refferals) terwijl de Tesla reclamefilmpjes door de customers/fans gemaakt worden, noem het maar als wederdienst voor de geleverde auto. Het is nu eenmaal een andere wereld. Maar wel leuke vondst van je :)
 
Last edited:
Da t is toch best een opmerkelijke opmerking (voor een buitenstaander dan:smile:). Degene die t verst moet rijden krijgt de EV mee en de ander moet t met de diesel doen:frown:.
Maar ik ga er vanuit dat ie voor de insiders vrij logisch is, toch :rolleyes:. Het rijdt een stuk fijner maar op deze manier worden de meeste km's het schoonste afgelegd.

De diesel (eerst de meest gebruikte auto) moet de deur nog uit. Helaas hebben we een auto met trekhaak nodig, dus moeten nog even kijken waardoor we die gaan vervangen. Vooralsnog lijkt een PHEV een prima oplossing, aangezien er op enkele maandelijkse uitzonderingen na, nooit meer dan 50km per dag mee wordt gereden.
 
De diesel (eerst de meest gebruikte auto) moet de deur nog uit. Helaas hebben we een auto met trekhaak nodig, dus moeten nog even kijken waardoor we die gaan vervangen. Vooralsnog lijkt een PHEV een prima oplossing, aangezien er op enkele maandelijkse uitzonderingen na, nooit meer dan 50km per dag mee wordt gereden.

Ik zou voorzichtig zijn. Nu een PHEV kopen betekent ongetwijfeld dat je straks met een bijna onverkoopbare auto zit, (ik bedoel over een jaar of vijf) omdat dan elektrisch de standaard aan het worden is.
Het is te overwegen om de diesel, die toch maar weinig rijdt, gewoon aan te houden. Die kan ongetwijfeld nog wel een paar jaar mee en met wat je bespaart kun je straks wellicht de eerste gebruikte Model X kopen.
Eerlijk, ik denk dat het op dit moment het verstandigst is om ofwel elektrisch te kopen (die blijven altijd wel gewild, gewoon omdat hij elektrisch is en dat wordt straks heel belangrijk) ofwel de huidige auto nog een paar jaar aan te houden en dan straks een andere auto kopen waarbij je door het bespaarde (en het afhouden van een buitensporige waardevermindering ) een heel mooie kunt kopen.
 
Het enige wat me dwars zit is de aankoopprijs. In de designstudio blijft ik steeds watertanden wanneer ik de wagen voor de zoveelste keer heb geconfigureerd maar dan volgt het eindtotaal van 113000€.

Je kan vragen of ze de auto die je graag zou willen toevallig op voorraad hebben. Dat heb ik ook gedaan en dat scheelde bij mij 12.000 euro. Er stond dan wel 1.000 km op de teller maar een ander voordeel is dat je de auto snel hebt. Er werd wel verteld dat de korting hoger is net voor het einde van een kwartaal ivm rapportages.
 
Maar ik ga er vanuit dat ie voor de insiders vrij logisch is, toch :rolleyes:. Het rijdt een stuk fijner maar op deze manier worden de meeste km's het schoonste afgelegd.

De diesel (eerst de meest gebruikte auto) moet de deur nog uit. Helaas hebben we een auto met trekhaak nodig, dus moeten nog even kijken waardoor we die gaan vervangen. Vooralsnog lijkt een PHEV een prima oplossing, aangezien er op enkele maandelijkse uitzonderingen na, nooit meer dan 50km per dag mee wordt gereden.

Wij hebben er om die trekhaak reden een V70 op benzine naast. 15 jaar oud, nog steeds redelijk veilige auto en fiscaal erg aantrekkelijk zakelijk te rijden (35% bijtelling over de dagwaarde). Diegene met meeste km neemt Tesla mee idd, gelukkig ben ik dat 9 vd 10 keer [emoji4]

Edit: als ik nu opnieuw had mogen kiezen was er een X gekomen en een compacte BEV ernaast (Zoë vind ik mooi maar zou geen accu willen huren).
 
Het weekend kan beginnen en binnen 12 uurtjes zit ik achter het stuur... Het mooi weer krijgen we er gratis bij!

Je begint al goed in de stemming te komen zie ik. Zelfs voor een testrit al slapeloze nachten. Dat is nog klein bier tov van wat je moet doorstaan als je er 1 hebt besteld. :eek:

- - - Updated - - -

Echt niet? Geen probleem, hoe fijn en mooi ook, blijft n gebruiksvoorwerp. Daar heb je wasstraten voor. Maar daar krijgen sommige forumgenoten ook kippenvel van geloof ik .. [emoji6]

Je breekt m'n hart ERvee
 
En ja, de rit voldeed helemaal aan mijn verwachtingen! Zeer mooie wagen en zeer degelijk afgewerkt vanbinnen. Daar had ik minder van verwacht eerlijk gezegd. Ik had de keuze uit een 70d en een p85d. De laatste stond op 21"ers en voorzien van alle toeters en bellen dus koos ik deze dan maar :) . Het baancomfort was meer dan oke, de autopilot deed zijn werk en deed me toch even met verbazing staan kijken. Uiteindelijk de lichten op rood met daarachter een recht stukje baan :), insane-modus geactiveerd en kick down...
Ja man, dat was even schrikken hoor! De space mountain was er niets tegen ;). Na de 2de keer had ik er wel genoeg van want het gaat echt wel hard vind ik.
Eenmaal terug in het centre aangekomen volgde natuurlijk een nieuwe configuratie. "Goed nieuws" zei iemand achter de desk. Als je hem koopt dan krijg je zomaar even 5000€ gestort op je rekening. Dat gaat over de subsidie dewelke de overheid je geeft. Maar als ik het goed begrijp is dit toch enkel van toepassing voor particulieren en niet voor vennootschappen? Hij beweerde dat dit geen belang had maar daar heb ik zo mijn twijfels over. 120% fiscaal voordeel en en nog een bonus lijkt me iets te veel van het het goeie.


Conclusie: fantastische wagen met een high gadget gehalte. Heb je al deze power nodig? Natuurlijk niet maar het maakt de beleving wel compleet. Ik denk voor mezelf dat een 85d of zelfs een 70d meer dan voldoende is. Misschien dan toch de 85d voor de range en restwaarde. Al bij al een geslaagde dag! Niet onbelangrijk, de vrouw vond hem ook zeer mooi, alleen iets te snel ;)
 
Na een paar maanden wordt je die 1,02G acceleratie gewoon hoor, Kwint. :smile:
Maar als het budget het toelaat is mijn advies voor de 90D te gaan.
Dan heb je de laatste generatie batterij.
De 90D trekt iets minder G bij een launch vanaf 0 maar heeft voor de rest maar 47 pk minder.
 
Ik rij met een S85, zolang ik met deze auto enkel gereden had dacht ik dat het een bom was, de testrit in de P85D was een ontgoocheling .. alle op het feit dat ik daarna terug met mijn slome S85 moet gaan rijden ;) Maar na een paar weken ben je dat stillekes vergerten en dan kan je je S85 toch weer apprecieren ;) Ik ben meer dan tevreden met de prestaties van de S85.