Het is al aangebracht dat Tesla een UMC-probleem heeft in Noorwegen. Maar hier op dit forum blijkt niet of er zuidelijker ook problemen zijn of niet.
Mijn beperkte ervaring is alvast dat de UMC's niet regenbestendig zijn. Mijn auto slaapt buiten en wordt aan gewone (rode) stekker opgeladen.
Ik had problemen met opladen net voor Kerstmis. Op 24/12 binnengereden op laatste kms in Woluwe. Zonder veel poespas -maar ook geen uitleg wat er juist niet functioneerde- nieuwe UMC ontvangen. Wel veel tijd verloren (verplaatsing/gratis laden in Woluwe/terug naar huis en daar ICE-auto van vriend geleend om rest van de dag verder te kunnen. 5 minuten voor aanvang toch nog op mijn stoel geraakt om een kerstconcertje te beginnen.
Enkele dagen later rode stekker ontvangen. En sinds 3 weken niet meer op 230 v aan het laden. Al enkele dagen terug laadproblemen -serie van 5 korte rode lichtflitsjes na elkaar -.
Mijns inziens heeft dit alles te maken met vochtigheid en niet waterdicht zijn van koppelstuk tussen stekker en kabel.
Voorbije dagen telkens na resetten en enkele pogingen toch kunnen starten met opladen. Gisteren UMC en stekker eens 2 uren op verwarming gelegd en 's avonds dadelijk groen licht.
Zowel de combinatie "regen,elektriciteit en niet-waterdichtheid" als "onzekerheid rond laden (doet ie het of doet ie het niet)" geven geen veilig gevoel.
Ik weet wel dat er veel redenenen zijn om met laadpaal te werken, maar als Tesla toestaat om ook gewoon over het net met UMC te laden, dan zou hun kabel toch veilig én bedrijfszeker moeten zijn m.i. .
Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn beperkte ervaring is alvast dat de UMC's niet regenbestendig zijn. Mijn auto slaapt buiten en wordt aan gewone (rode) stekker opgeladen.
Ik had problemen met opladen net voor Kerstmis. Op 24/12 binnengereden op laatste kms in Woluwe. Zonder veel poespas -maar ook geen uitleg wat er juist niet functioneerde- nieuwe UMC ontvangen. Wel veel tijd verloren (verplaatsing/gratis laden in Woluwe/terug naar huis en daar ICE-auto van vriend geleend om rest van de dag verder te kunnen. 5 minuten voor aanvang toch nog op mijn stoel geraakt om een kerstconcertje te beginnen.
Enkele dagen later rode stekker ontvangen. En sinds 3 weken niet meer op 230 v aan het laden. Al enkele dagen terug laadproblemen -serie van 5 korte rode lichtflitsjes na elkaar -.
Mijns inziens heeft dit alles te maken met vochtigheid en niet waterdicht zijn van koppelstuk tussen stekker en kabel.
Voorbije dagen telkens na resetten en enkele pogingen toch kunnen starten met opladen. Gisteren UMC en stekker eens 2 uren op verwarming gelegd en 's avonds dadelijk groen licht.
Zowel de combinatie "regen,elektriciteit en niet-waterdichtheid" als "onzekerheid rond laden (doet ie het of doet ie het niet)" geven geen veilig gevoel.
Ik weet wel dat er veel redenenen zijn om met laadpaal te werken, maar als Tesla toestaat om ook gewoon over het net met UMC te laden, dan zou hun kabel toch veilig én bedrijfszeker moeten zijn m.i. .
Wat zijn jullie ervaringen?