Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Er is voor zover ik hebben kunnen nagaan geen duidelijk voor op tegen de Tesla audio upgrade. Een aftermarket upgrade van de standaard audio is er niet op een subwoofer na. Dat is niet waar ik naar opzoek was. Dus toch maar weer het soundpakket genomen. Het lijkt erop dat Premium Audio for Tesla Model S by Light Harmonic wel een serieuze verdere upgrade van het soundpakket biedt. Kost wel weer wat maar ziet er wel erg goed uit.
 
Er is voor zover ik hebben kunnen nagaan geen duidelijk voor op tegen de Tesla audio upgrade. Een aftermarket upgrade van de standaard audio is er niet op een subwoofer na. Dat is niet waar ik naar opzoek was. Dus toch maar weer het soundpakket genomen. Het lijkt erop dat Premium Audio for Tesla Model S by Light Harmonic wel een serieuze verdere upgrade van het soundpakket biedt. Kost wel weer wat maar ziet er wel erg goed uit.

Leuk spul inderdaad. Maar voor veel posters in dit draadje niet van toepassing, omdat ze de standaard audio hebben: "In order to install our Premium Audio System for Tesla Model S, your car must already have Tesla’s premium audio system installed. If you have the standard audio system in your Model S, the wiring harness in the car is incompatible with our amplifier and speakers."
 
Leuk spul inderdaad. Maar voor veel posters in dit draadje niet van toepassing, omdat ze de standaard audio hebben: "In order to install our Premium Audio System for Tesla Model S, your car must already have Tesla’s premium audio system installed. If you have the standard audio system in your Model S, the wiring harness in the car is incompatible with our amplifier and speakers."

Ik wacht even hoe mijn "Ultra High Fidelity geluidspakket" klinkt anders is deze set inderdaad een mooie optie. Net zoals Wim denkt.
 
on/off topic: ook de blower kan tot stand 11!

IMG_20151103_084749.jpg

#thisisspinaltap
 
Bijna on-topic, over het volume dat tot 11 gaat...

Voor wie het niet weet, 'turn it up to 11' komt uit de film Spinal Tap. Echter, de acteur/regisseur (Christopher Guest) die deze woorden uitsprak was recent op bezoek bij een Tesla Center, samen met Jamie Lee Curtis:

Hilarious Story of Jamie Lee Curtis Buying Tesla Model S with Spinal Taps Christopher Guest - Gas 2

The guy was taking us through the controls of the car. And, at one point, he said, ‘Turn up the volume control.’ ” She turned it up but “he said, ‘No, no, no. Make it go louder.’ So, I went up and – it goes to 11,” she said, echoing Nigel Tufnel, the Spinal Tap guitarist played by Guest in the 1984 film.

“I said to the guy, ‘The volume control goes to 11?’ He said, ‘Yes. (CEO Elon) Musk is a fan of a certain movie,’ ” she remembers. “So, Chris is sitting in the car and the guy doesn’t know it’s Chris. And I looked over to Chris and I was like, ‘Really? That’s crazy.’ ”
 
Die van mij kraakt hier en daar ook op de betere volumes. Beetje jammer voor wat de optie heeft gekost.
Ik heb zelf de Premium Audio niet genomen, vanwege de hoge prijs destijds. Vandaar dat een beetje extra bass welkom zou zijn. Al lijkt het sinds 7.0 weer beter te zijn geworden, maar dat zal ik me wel ingebeeld hebben. ;-)

Overigens hoor ik mijn collega alleen maar lovend over zijn Premium Audio package!
 
Ik zie dat de discussie hier toch weer vooral over de sub gaat.
Veel (sub) laag zegt niet zo heel veel over de kwaliteit van de audio. Tenzij je met een Honda met spoiler op de boulevard wil staan.
Meer laag is wel redelijk goedkoop te maken, vooral als het niet echt goed hoeft zijn maar vooral hard moet kunnen.
De sub van het sound pakket doet het niet onaardig, ik heb meer moeite met het fletse mid-hoog en hoog. Dit zorgt er mede voor dat de muziek niet echt 'los' komt van de bron.
Ik hoor liever wat minder laag dan het verkeerde laag, lijkt even spectaculair maar wordt snel heel vermoeiend.

Op papier zou dat Light Harmonic spul waarbij alle speakers en versterkers vervangen worden (met klasse D amps) een serieuze stap vooruit kunnen zijn, ik las op het Amerikaanse forum dat ze alleen nog niet zeker zijn of ze de tweeters ook kunnen aanpakken (in de raamstijlen). Dat lijkt me wel nodig.
Overigens ben ik al mijn hele leven aan mijn high-end set aan het knutselen en is die inmiddels het zelfde waard als de Tesla :redface:. Om maar even aan te geven dat je het behoorlijk gek kan maken in de zoektocht naar het perfecte geluid.
Ik vind de standaard audio slecht, zeker voor de prijsklasse. De upgrade is middelmatig maar daarmee wel op niveau van de meeste luxe merken.

Nog een, wellicht overbodige, tip om snel zaken te verbeteren: het kan nooit beter worden dan de bron, dus geen mp3 (ook niet op zg 'hoge' bitrate), geen fm radio want gecomprimeerd, geen muziek via bluetooth. Het beste is flac of wav op een usb stick.
 
Nog een, wellicht overbodige, tip om snel zaken te verbeteren: het kan nooit beter worden dan de bron, dus geen mp3 (ook niet op zg 'hoge' bitrate), geen fm radio want gecomprimeerd, geen muziek via bluetooth. Het beste is flac of wav op een usb stick.
Dat is wel echt de belangrijkste tip eigenlijk en mijn ervaring is dat veel mensen daar toch niet naar kijken, of je moet ICT'er of een audiofiel zijn. Ik heb een 64 GB USB stick en heb bijna alles op FLAC formaat (de Tesla slikt ook gewoon 24bit/96 kHz FLAC bestanden!). Tegenwoordig zijn er erg kleine USB sticks met vrij veel opslag (zoals de Sandisk Ultra Fit, is er met 64GB al vanaf zo'n 25 euro). Dus dan heb je ook geen lelijk lang uitstekend ding in de USB poort in de Tesla geplugd zitten.