Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ken het systeem niet maar tijdens het zoeken kwam ik dit filmpje tegen van het inbouwen van de SUB.
Erg leuk om te bekijken hoe de Tesla eruit ziet als je een hoop panelen weg haalt.

 
Last edited by a moderator:
+1, dank voor link Erik. Echt interessant om weten. Begrijp ik goed dat de "Ultra HiFi"-upgrade van Tesla zelf alleen vier luidsprekers en een (verschrikkelijk slechte, naar mijn bescheiden smaak) subwoofer toevoegt? Indien ja heeft zo'n aftermarket NVX echt wel zin (vooral nu de "Ultra Hi-Fi"-upgrade zowat driemaal meer kost dan 2 jaar geleden, al schijnt er niets aan veranderd te zijn).

Dus "standaard" Tesla audio heeft ook DAB, Rdio en Tunein ? Kan iemand met die configuratie dat bevestigen? Tesla website is daar onduidelijk over (heeft het alleen over "FM, AM en HD radio"...).

DAB is handig in België o.m. voor de herhaling van het nieuws, Rdio is een schitterende uitvinding die je smaak echt wel goed weet te voorspellen (al vind ik het onbegrijpelijk dat je niet gewoon een eigen "full" Rdio-account aan die van je S'je kan koppelen) en TuneIn is leuk voor wie op skireis naar "Brussel-Vlaams" (of Hilversum) wil luisteren en in Brussel (of Hilversum) naar een goede Amerikaanse zender :)
 
Dus "standaard" Tesla audio heeft ook DAB, Rdio en Tunein ? Kan iemand met die configuratie dat bevestigen? Tesla website is daar onduidelijk over (heeft het alleen over "FM, AM en HD radio"...).
Ja, deze week bij tesla in een 70 gereden met standaard audio op DAB muziek aan gehad. De overige opties waren ook aanwezig. Om zeker te weten of het 'standaard' audio was heb ik de kofferbak nog open gehad en daar zat geen grote bas in.
 
De Bass upgrade van NVX is niet echt (lees echt niet) bescheiden, er zit een volume control voor de bass in en zet deze altijd maar minimaal open. Niet normaal qua Bass als je deze wat verder open zet.

Ik woon in Den Bosch, luisteren is altijd mogelijk.

Wellicht staat leverancier ook open voor een group buy.
 
Ik ga deze jongens eens volgen: Premium Audio for Tesla Model S by Light Harmonic Het project is nog niet helemaal af maar wat mij opviel is dat men hier claimt is dat de UHF van Tesla te veel energie verbruikt bij gebruik van UHF maar ook wanneer deze niet wordt gebruikt. Wat zij inbouwen is 50% zuiniger (althans zo claimt men). Daar zit dus al een voordeel. Voor dit systeem moet je wel perse UHF hebben anders past het niet. Of het ook naar NL of B verscheept kan worden en wanneer is mij onduidelijk. Maar het is zeker iets wat ik tzt eens ga uitzoeken. Zie ook de discussie op Tesla Model S Premium Audio System, Conversation with Larry Ho - YouTube
 
De Bass upgrade van NVX is niet echt (lees echt niet) bescheiden, er zit een volume control voor de bass in en zet deze altijd maar minimaal open. Niet normaal qua Bass als je deze wat verder open zet.

Ik woon in Den Bosch, luisteren is altijd mogelijk.

Wellicht staat leverancier ook open voor een group buy.

Ik woon in Bladel, en hoorde gisteren Voske de bas wat verder openzetten, idd niet normaal dat volume:wink:

Overigens mooi dat jullie al deze info delen, ben zelf nooit gegaan voor de Tesla upgrade, en vraag bij anderen ook altijd een paar keer of ze echt wel willen.... maar dit zou zelfs mij over de streep trekken om iets te upgraden...