Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is wel echt de belangrijkste tip eigenlijk en mijn ervaring is dat veel mensen daar toch niet naar kijken, of je moet ICT'er of een audiofiel zijn. Ik heb een 64 GB USB stick en heb bijna alles op FLAC formaat (de Tesla slikt ook gewoon 24bit/96 kHz FLAC bestanden!). Tegenwoordig zijn er erg kleine USB sticks met vrij veel opslag (zoals de Sandisk Ultra Fit, is er met 64GB al vanaf zo'n 25 euro). Dus dan heb je ook geen lelijk lang uitstekend ding in de USB poort in de Tesla geplugd zitten.

Zo'n klein USB -stick heb ik al, maar dan een Kingston DataTraveler Micro van 64Gb. Helaas zijn ze niet groter dan 64Gb. Maar wat als je alles in een AAC -muziekformaat hebt aangezien je alle muziek in iTunes hebt. Hoe kun je deze dan het beste gebruiken met afspeellijsten en dergelijke? Nu heb ik in mijn BMW een iPod Classic met 80Gb onder mijn armsteun via de USB.
 
Zo'n klein USB -stick heb ik al, maar dan een Kingston DataTraveler Micro van 64Gb. Helaas zijn ze niet groter dan 64Gb. Maar wat als je alles in een AAC -muziekformaat hebt aangezien je alle muziek in iTunes hebt. Hoe kun je deze dan het beste gebruiken met afspeellijsten en dergelijke? Nu heb ik in mijn BMW een iPod Classic met 80Gb onder mijn armsteun via de USB.

Ik heb een premium center console, en onder het deel waar de telefoon op geplaatst kan worden zit een ruimte waar ik een kleine 2,5" harde schijf van 200Gb heb geplaatst, aangesloten op een kleine 3 poorts USB hub, zodat ik ook nog ruimte heb voor de overige USB devices (telefoon, usb stick bijv). Bevalt mij prima!
 
Ik heb een premium center console, en onder het deel waar de telefoon op geplaatst kan worden zit een ruimte waar ik een kleine 2,5" harde schijf van 200Gb heb geplaatst, aangesloten op een kleine 3 poorts USB hub, zodat ik ook nog ruimte heb voor de overige USB devices (telefoon, usb stick bijv). Bevalt mij prima!

Dank je voor het idee. Die had ik zelf ook moeten kunnen bedenken! Alleen nog de vraag m.b.t. Het AAC -muziekformaat en of het gebruik van de afspeellijsten uit iTunes mogelijk zijn in de Model S.
 

Dat lijkt me wel wat (als verjaardag kado) en als er meer zijn kunnen we misschien een (beperkte) groepsbuy doen zodat deze jongens ook hier op het vasteland voet aan de grond krijgen, soort van "Tesla marketing" voor de kostprijs a €0,--

Ik wacht even hoe mijn "Ultra High Fidelity geluidspakket" klinkt anders is deze set inderdaad een mooie optie. Net zoals Wim denkt.

Laat even weten wat je ervan denkt.

Ik heb een premium center console, en onder het deel waar de telefoon op geplaatst kan worden zit een ruimte waar ik een kleine 2,5" harde schijf van 200Gb heb geplaatst, aangesloten op een kleine 3 poorts USB hub, zodat ik ook nog ruimte heb voor de overige USB devices (telefoon, usb stick bijv). Bevalt mij prima!

Foto? spreekt meer dan 1000 woorden :p
 
Foto? spreekt meer dan 1000 woorden :p

Ja zal ik morgen even doen. Ik heb vandaag de mijne weer terug gekregen na 3 weken(!) bij Tesla in A'dam te hebben gestaan. Maar over audio gesproken; ik heb al deze weken in een Model-S gereden met standaard audio. Vanavond in mijn eigen weer eens een Flac audio file afgespeeld, maar het verschil is toch wel erg groot hoor. Zeker niet perfect, en ik ben ook zeer geïnteresseerd in de Light Harmonic oplossing, maar ik ben ook wel erg blij met de UHiFi installatie....
 
Bij deze. Met een kleine modificatie, want mijn 4 poorts hubje bleek defect te zijn nu (demonstratieeffect...). Ik heb nu de stekker voor de mobiele telefoon verwijderd van deze plek, zodat ik mijn 64Gb USB stick netter kan wegwerken:

0000e58b382cf044862cf705bca252ef.jpg


Harde schijf ligt onder op de bodem van de console, recht onder het klepje. Het klepje scharniert er precies overheen, en de harde schijf kan er precies in de breedte liggen. Zo kon ik ook mijn haakse USB stekkers weer hergebruiken :)

601ea8531fcbd732cad427fc254476f6.jpg


Als ik mijn USB-hub heb vervangen kan ik alle gebruikers weer mooi eronder wegwerken. Telefoon heb ik op een lader links naast mijn stuur. De kabel loopt daarvoor nu nog via de bovenkant van de console maar met de instructies elders gelezen ga ik denk ik de center console even verwijderen om de boel even mooi en onzichtbaar in te bouwen.

bfd2a61cf5f5af40ae3badda078e742b.jpg


Alles om maar zoveel mogelijk muziek op flac-formaat mee te krijgen om zoveel mogelijk profijt te hebben van de upgrade standaard audio! (hop, weer ontopic ;) )
 
Woensdag kan ik mijn nieuwe S ophalen. Voor deze snelle levering heb ik 1 veer moeten laten. Degene die ik besteld had was met UHF en degen die ik nu kon krijgen zonder. Heb t hele draadje nog maar weer eens doorgenomen voor de beste tips. Helaas nog niemand met een totaal oplossing van de standaard audio naar een HF-upgrade voor een redelijke prijs. Binnenkort toch maar eens bij http://www.brian.nl/ informeren misschien al is de indruk die ik via zijn site krijg een kostbaar geintje:rolleyes:.
 
Woensdag kan ik mijn nieuwe S ophalen. Voor deze snelle levering heb ik 1 veer moeten laten. Degene die ik besteld had was met UHF en degen die ik nu kon krijgen zonder. Heb t hele draadje nog maar weer eens doorgenomen voor de beste tips. Helaas nog niemand met een totaal oplossing van de standaard audio naar een HF-upgrade voor een redelijke prijs. Binnenkort toch maar eens bij http://www.brian.nl/ informeren misschien al is de indruk die ik via zijn site krijg een kostbaar geintje:rolleyes:.

Ben erg benieuwd wat Brian kan doen met de standaard audio, ik moet ook nog steeds langs. Misschien kijken voor een groepskorting? ;)
 
Last edited:
Ben erg benieuwd wat Brian kan doen met de standaard audio, ik moet ook nog steeds langs. Misschien kijken voor een groepskorting? ;)
Op jou advies de stoute schoenen aangetrokken en toch maar eens een afspraak gemaakt bij Tailor made sound systems | Brians Custom Audio . Zeer geschikte kerel met een prachtig bedrijf. Had op dit moment 2 projecten onderhanden. Een zeer exclusieve Ferrari en een Range Rover die na onderhanden te zijn genomen zou verdubbelen in waarde:scared:. Heeft de laatste anderhalf jaar vooral Ferrari's gedaan maar ziet zeker potentie in de Tesla's.

Heb m uitgelegd dat ik in m'n eerste Tesla de sound upgrade van Tesla had maar hier niet erg enthousiast over was. En zeker niet in verhouding tot de meerprijs die ervoor gevraagd werd. Maar ik ook niet van plan ben er een leuke middenklasser aan uit te geven. Brian vertelde dat hij al een Tesla had gedaan, de enige Saleen (die lelijke)die hier rond rijdt is door hem van een soundsysteem voorzien. Is prettig om te weten dat ie al een keer een Tesla uit elkaar heeft gehaald.

Kortom ik heb m uitgelegd dat er wellicht samen met mij nog wel geïnteresseerde zijn om voor een prijs gelijk aan die van Tesla een veel betere upgrade te installeren. Hij ziet hier zeker mogelijkheden voor en zal binnenkort met een voorstel komen. Als er interesse is zal ik jullie op de hoogte houden.
 
Op jou advies de stoute schoenen aangetrokken en toch maar eens een afspraak gemaakt bij Tailor made sound systems | Brians Custom Audio . Zeer geschikte kerel met een prachtig bedrijf. Had op dit moment 2 projecten onderhanden. Een zeer exclusieve Ferrari en een Range Rover die na onderhanden te zijn genomen zou verdubbelen in waarde:scared:. Heeft de laatste anderhalf jaar vooral Ferrari's gedaan maar ziet zeker potentie in de Tesla's.

Heb m uitgelegd dat ik in m'n eerste Tesla de sound upgrade van Tesla had maar hier niet erg enthousiast over was. En zeker niet in verhouding tot de meerprijs die ervoor gevraagd werd. Maar ik ook niet van plan ben er een leuke middenklasser aan uit te geven. Brian vertelde dat hij al een Tesla had gedaan, de enige Saleen (die lelijke)die hier rond rijdt is door hem van een soundsysteem voorzien. Is prettig om te weten dat ie al een keer een Tesla uit elkaar heeft gehaald.

Kortom ik heb m uitgelegd dat er wellicht samen met mij nog wel geïnteresseerde zijn om voor een prijs gelijk aan die van Tesla een veel betere upgrade te installeren. Hij ziet hier zeker mogelijkheden voor en zal binnenkort met een voorstel komen. Als er interesse is zal ik jullie op de hoogte houden.

Top! Hij had me al eens uitgenodigd via Serge om langs te komen, nadat ik een BMW 6 met Brian audio upgrade had gehoord. Maar aangezien daar al een prijskaartje aan hing van 30.000 euro durfde ik niet zo goed langs te gaan meer. Maar dit is een perfect iniatief! Hou mij zeker op de hoogte!
 
Ik moest toch even gaan zitten maar voor Alain valt t reuze mee denk ik. In mijn vorige Tesla had ik het UHF Sound pakket en dat viel me erg tegen, zeker voor het geld wat ze er voor vragen. Ik hoorde geen paar duizend euro verschil met het standaard systeem wat we in onze andere Tesla hebben. Vooral achterin valt het Soundpakket erg tegen.

Ik heb hem verteld over het Tesla forum en dat er meerdere eigenaren op zoek zijn naar een oplossing. Als hij met een goed voorstel zou komen verwacht ik dat er wellicht 5-10 geïnteresseerden zullen zijn. Uitgangspunt is niet veel meer dan de meerprijs die Tesla vraagt met een veel hogere geluidskwaliteit.

Tijdens ons gesprek legde Brian mij uit dat één van de belangrijkste dingen is de resonanties op te vangen. Dit gaat het beste door de speakers in messing ringen te monteren. Hout kan ook, is goedkoper maar iets minder goed. Een goed gemonteerde speaker van een paar euro klinkt beter dan een High End speaker van een veel hoger bedrag. Mijn wensis niet alleen meer lage tonen maar een sterk verbeterd geluid over het hele bereik, waarbij ik de lage tonen zeker belangrijk vind, en bij voorkeur zonder het opofferen van extra bagageruimte. Ik had reeds de info gestuurd van de Tesla standaard en UHF installatie van S1nn http://www.whathifi.com/news/insight-how-tesla-developed-in-car-audio-system-model-s-saloon en de upgrade die Light Harmonic in de USA http://lightharmonic.com/tesla/ aan het ontwikkelen is.

Zijn voorstel is te beginnen zonder extra subwoofer. Icm de versterker die daar voor nodig zou zijn zou de prijs ongeveer verdubbelen en hij is van mening dat t niet nodig zal zijn als de huidige speakers vervangen gaan worden door een 3-weg set van een veel hogere kwaliteit(German Maestro) icm een 6 kanaals DSP versterker van Mosconi. Ook worden er 2 extra midden speakers in de bij de standaard versie lege speaker ruimtes geplaatst in het dashboard. Alle bekabeling wordt vervangen, er wordt dempingsmateriaal in de voordeuren geplaatst, ophanging in op maat gemaakte messing ringen. Inbouw gaat ca. 4 dagen duren. Daarna wordt het geheel ingemeten en afgesteld. Bij aflevering wordt het systeem vervolgens op je persoonlijke voorkeur fijn getuned. Hier moet je wel even voor uit trekken gaf hij aan. Zou eventueel later ook nog aan te passen zijn als de afstelling je niet bevalt.Totale kosten € 3000,- ex. BTW.

Hoewel ik dit een fors bedrag vindt heb ik wel de indruk gekregen dat hij waar voor zijn geld levert en een vakman is met passie. En helaas heb ik daar een zwak en veel respect voor.

Ik ben van plan deze upgrade uit te laten voeren als er meerdere serieuze gegadigden zijn hoor ik het graag.