Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Desiré,
Met je geheugen is weinig mis... We hebben inmiddels zelf al 5 upgrades achter de rug en een ook al menige met een aantal partijen in Scandinavie. Ook werk ik nu samen met een professionele partij die landelijk op lokatie kan inbouwen (binnen 5 uur, mits overdekt en niet publiek toegankelijk). En dat voor een fixed price. Op rainbowroad.eu verdere info. Deze jongens gaan echt niets afbreken. Overigens zitten er tussen Tesla's onderling nog verschillen op de manier waarop alles in elkaar gezet is, zelfs voor wagens die in dezelfde maand van de band zijn afgerold :rolleyes:

Vandaag hebben we demping voor het eerst toegepast op een Tesla die ik "bij de hand" kan houden om vergelijkingen te gaan doen. Eerste indruk lijkt het geluidsbeeld wat strakker en ook de hogere bas komt beter tot zijn recht. Na maandag meer nieuws daarover, dan hebben we uitgebreider vergelijkend kunnen luisteren en meten.

Lees graag wat het resultaat is. Zou positief moeten zijn na wat ik hier gelezen heb.
 
Fase-2 van mijn upgrade door Tailor made sound systems | Brian's Custom Audio is begonnen. De 1e stap is het maken van de mallen voor de sub-kisten tbv de sub-woofers in de kofferbak. Om aan mijn wens van minimaal ruimte verlies te voldoen is er gekozen voor op maat gemaakte behuizing in de uitsparingen links en rechts achter. Hierbij alvast de 1e foto's.
Subkast links.jpeg
Subkast rechts1.jpeg
Subkast rechts2.jpeg
 
Hoe langer ik met mijn UHF rondrijd, hoe beter ik 'm vind klinken. Niks meer aan doen, ayetoo!

Dat heb ik ook maar heb toch een Premium setje van Light Harmonic klaar liggen, met het nodige demping materiaal, om op een regenachtige zaterdag erin te prutsen en zo mijn UHF te "upgraden". Ben dan ook heel benieuwd hoeveel beter straks de upgrade zal gaan klinken. Ik ben helaas nog steeds in afwachting van de regenachtige zaterdag. Nu eerst maar weer de barbecue schoonmaken voor straks. :)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Ivo-G and ebullio
Ik heb een vraagje over DAB+ in een Model S.
Klopt het dat je voorheen het Ultra High Fidelity geluidspakket moest hebben maar dat na de upgrade het nu standaard wordt bijgeleverd ?
Ik hoor tegenstrijdige berichten en kon het niet zo gauw op het forum vinden.
 
Onze vorige Tesla met UHF en nu standard omdat de UHF geen €2800 waard is. Hiermee kan je inderdaad veel meer en met dank aan al jullie ervaringen beslist om dit bij carsounds in Etten Leur te laten doen.
Volgend setje besteld:

- Audison Voce AV3.0 Midrange speakers in dashboard
- Audison Voce AVK6 -> twee-weg composet ( voorportieren en A-stijl )
- Audison Voce AVX6.5 -> twee-weg coaxiale speakers ( achterportieren )
- Silent Coat Extra Bulk Pack + Silent Coat Extra shop pack ( dempingsmateriaal vóór,- en achterportieren )
- 2 x JL Audio 10WØv3-4 10’’ subwoofer
- Custom made subwooferbehuizing, inclusief materiaal (MDF/lijm/schroeven/bekleding)
- JL Audio XD400/4v² vierkanaals versterker ( t.b.v. vóór,-en achterspeakers )
- JL Audio XD600/1 mono-versterker ( t.b.v. subwoofers )
- 2 x JL Audio HD-RLC volume-regelaar ---> Aangezien het bij deze audio-upgrade niet mogelijk is om de fader van de headunit te gebruiken, worden in het opbergvakje onder het touchscreen scherm twee volume-regelaars gemonteerd: één ervan werkt als fader om het volume tussen vóór en achter te regelen, terwijl je met de andere het volume van de subwoofers regelt.
- 9 meter Stinger Electronics SPW14TR voedingskabel 22 mm² á € 12,-/m
- 4 meter Stinger Electronics SPW14TB massakabel 22 mm² á € 12,- /m.
- 1 x Stinger Electronics SHD801 zekeringhouder
- 1 x Stinger Electronics SHD820 zekering verdeelblok
- 1 x Stinger Electronics SI4217 RCA-kabel
- 1 x Stinger Electronics SI4212 RCA-kabel
- 14 meter Stinger Electronics SHW516B/G speakerkabel
- 4 meter Stinger Electronics SHW512B speakerkabel (subwoofers)
- Kabelogen, zekeringen, diverse aansluitmaterialen