Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag Model S gehaald zonder audio upgrade. Ik kan me vergissen maar geluid klinkt veel beter dan de model S waar in in augustus een proefrit in maakte. Anyway, morgen gaat de Auto naar Carsounds in Etten-Leur om er betere voorspeakers, deurisolatie, subwoofer en extra versterker in te laten bouwen. Ik ben benieuwd.
 
Vrijdag Model S gehaald zonder audio upgrade. Ik kan me vergissen maar geluid klinkt veel beter dan de model S waar in in augustus een proefrit in maakte. Anyway, morgen gaat de Auto naar Carsounds in Etten-Leur om er betere voorspeakers, deurisolatie, subwoofer en extra versterker in te laten bouwen. Ik ben benieuwd.
Doe Herman de groeten !!! nog steeds blij dat ik bij hem langs ben geweest
 
Vrijdag Model S gehaald zonder audio upgrade. Ik kan me vergissen maar geluid klinkt veel beter dan de model S waar in in augustus een proefrit in maakte. Anyway, morgen gaat de Auto naar Carsounds in Etten-Leur om er betere voorspeakers, deurisolatie, subwoofer en extra versterker in te laten bouwen. Ik ben benieuwd.

Ik weet niet hoe het nu klinkt als standaard maar zou verbaasd zijn als het een grote verbetering is.
Vraag aan Herman of hij een foto van jouw originele front speakers maakt wellicht zegt dat iets.
En doe hem de groeten, bij mij is het nog steeds geweldig.
 
7693A0BE-9980-44FB-BDCC-0CEF2EB84F63.jpeg
9054BAD3-C715-4932-9589-91F1978CE645.jpeg


Zo zagen de originele speakers er 1,5 jaar geleden uit.
 
Speakers in de Tesla bleken nog steeds van hezelfde (flut) model als vroeger, maar ook Herman was toch ook een beetje verbaasd van het geluid. Misschien lag het aan de opname die ook op de oude speakers best redelijk klonk, of misschien software van equalizer vebeterd in de Tesla.
Herman heeft de installatie zeer vakkundig uitgevoerd, zonder enig zichtbare schade. Een gloednieuwe Tesla kun je rustig aan hem toevertrouwen. En het geluid: Ik ben erg tevreden over. Mooi helder geluid, met een strakke diepe bas.
 

Attachments

  • IMG_4759.JPG
    IMG_4759.JPG
    542.6 KB · Views: 109
  • IMG_4760.JPG
    IMG_4760.JPG
    590.4 KB · Views: 111
  • IMG_4764.JPG
    IMG_4764.JPG
    739.7 KB · Views: 112
  • IMG_4765.JPG
    IMG_4765.JPG
    317.1 KB · Views: 112
  • IMG_4766.JPG
    IMG_4766.JPG
    513.6 KB · Views: 104
  • IMG_4778.JPG
    IMG_4778.JPG
    278.8 KB · Views: 103
  • IMG_4779.JPG
    IMG_4779.JPG
    213.2 KB · Views: 105
  • IMG_4780.JPG
    IMG_4780.JPG
    372.5 KB · Views: 109
  • IMG_4781.JPG
    IMG_4781.JPG
    449.1 KB · Views: 104
  • IMG_4782.JPG
    IMG_4782.JPG
    479.6 KB · Views: 109
  • Like
Reactions: J-Peters
Allereerst bedankt voor alle tips en ervaringen, heb het hele bericht doorgelezen en zit zelf te denken aan een audio upgrade in mijn nieuwe MS maar wil hier geen duizenden euro's aan uitgeven. Ben geen audiofiel maar houd wel van een lekker geluidje. Het standaard geluid mist vooral laag, de rest is met de EQ redelijk in te stellen vind ik.

Is er hier iemand die de HFM TESSAPS10D Sub heeft geïnstalleerd? Deze wordt bij diverse bedrijven aangeboden (met bijbehorende versterker) ik vroeg me af hoe dit zal klinken icm de standaard speakers of wellicht een upgrade van de speakers in voordeur.
 
Allereerst bedankt voor alle tips en ervaringen, heb het hele bericht doorgelezen en zit zelf te denken aan een audio upgrade in mijn nieuwe MS maar wil hier geen duizenden euro's aan uitgeven. Ben geen audiofiel maar houd wel van een lekker geluidje. Het standaard geluid mist vooral laag, de rest is met de EQ redelijk in te stellen vind ik.

Is er hier iemand die de HFM TESSAPS10D Sub heeft geïnstalleerd? Deze wordt bij diverse bedrijven aangeboden (met bijbehorende versterker) ik vroeg me af hoe dit zal klinken icm de standaard speakers of wellicht een upgrade van de speakers in voordeur.
Wil je de Light Harmonic upgrade horen voor de Standaard audio, dan ben je welkom in Almere om het verschil te beluisteren. (Of volgende week vrijdag op de nieuwjaars borrel in Nieuwegein) .
 
Wil je de Light Harmonic upgrade horen voor de Standaard audio, dan ben je welkom in Almere om het verschil te beluisteren. (Of volgende week vrijdag op de nieuwjaars borrel in Nieuwegein) .

Ja graag! Welke upgrade heb je? Alleen de speakers, met versterker, of ook met de subwoofer? Heb je deze zelf geinstalleerd of laten doen? Ik zou het vrijdag bij de meet graag beluisteren!
 
Heb de "standaard" upgrade (@1000 EUR) van LH (zonder subwoofer) voor "standaard" Tesla audio op mijn 2016 MS. Via Limburgse onderaannemers van een of andere Noord-Koreaanse firma geïnstalleerd. Echt goed (beter dan de Tesla Hi-Fi op mijn eerste 2013 MS). Wie in België rond Brussel wil beluisteren, PM maar voor een luistersessie en een borrel.