Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Zat je misschien tijdelijk zonder data 3G? In onze Tesla met standaard geluid zit ook gewoon Rdio.

Overigens ben ik ook heel tevreden met de standaard installatie. De upgrade klinkt wel beter met vooral meer diepe bas en helderder hoog. Verder lijken de deurpanelen minder mee te trillen omdat een groot deel van het laag via de subwoofer komt.
Zou kunnen. Vanmiddag deed ie t nog steeds niet maar heb wel t internet menu gevonden. Zag ook dat er ingelogd moet worden in een Rdio of tunein account. Misschien dat t daar aan lag. Kan niet meer herinneren of ik dat ook ooit in de mijne heb moeten doen.
 
Ik zat de instructie te lezen over de installatie van de genoemde sub. Dat is natuurlijk een waardeloos verhaal, zonder instructie hoe je aan het signaal en aan de power komt. Het plaatsen van de speaker is geen rocket science. Het vinden van een gooed signaal, power en een montageplek voor de versterker is meestal veel uitdagender. Zeker in dit soort auto's.... ;-)
 
Ik zat de instructie te lezen over de installatie van de genoemde sub. Dat is natuurlijk een waardeloos verhaal, zonder instructie hoe je aan het signaal en aan de power komt. Het plaatsen van de speaker is geen rocket science. Het vinden van een gooed signaal, power en een montageplek voor de versterker is meestal veel uitdagender. Zeker in dit soort auto's.... ;-)

Gelukkig is die informatie hier te vinden
 
Wat me trouwens nu opvalt is dat de fm 'harder' klinkt dan de internet radio. Oftewel wanneer de normale fm radio aanstaat kan het geluid harder en is er meer laag en meer hoog in het geluid. Was me nog niet eerder opgevallen, luister eigenlijk altijd via internet (hoor mij nu, rij ook een blauwe maandag een MS :) )
 
Huh, die functie werkt bij ons (de kopers zonder audio upgrade) precies hetzelfde hoor. Als hij niks vindt heb je niet duidelijk genoeg gesproken of een exotische artiest gekozen. De enige verschillen zijn volgens mij de DAB en de extra speakers.
Ik ben trouwens heel enthousiast over de standaard audio. Zoals John zegt helpt de smiley instelling van de equalizer enorm. Ik heb nu beter geluid dan ik ooit in een andere auto had, en ook flinke bas.

@Gelden, Kan je een foto plaatsen van de "smiley"instelling. alvast dank.
 
Uiteindelijk een paar subs laten toevoegen aan de standaard audio, nu heb ik wel top geluid. Nu klinkt ie tenminste bij laag volume ook lekker vol en kun je bij een feestje ook gewoon je auto binnen zetten om de audio te verzorgen :)

De inbouw is trouwens heel mooi gedaan zonder dat er geboord, geschroefd of geknipt is in de auto. Alles is nog helemaal origineel op wat extra bekabeling, filters, subs, versterker en batterijen na.

ebc327c0b26e10b252348a4d8ac64829.jpg
a61b0694035cb8cc20930bcee639512f.jpg
9873e3fe7c37557251694ad6d4a0cafd.jpg
 
Omdat mijn eigen Tesla een paar dagen uit logeren is rijd ik momenteel in die van m'n pa. Gisteravond ging ik met de kids en vrienden karten. Vroegen mijn kids "pap is er wat met de radio? Hij klinkt zo ***". Zij horen dus duidelijk verschil tussen soundpakket of niet. Is toch niet helemaal verspild geld geweest:smile:.
 
Hi Ibiza, kun je svp aangeven wat je precies hebt laten doen en waar, tegen welke prijs? ik zoek zelf ook een goede aanpassing van standaard audio maar wil het graag goed laten inbouwen. Dank voor je reactie
 
Uiteindelijk een paar subs laten toevoegen aan de standaard audio, nu heb ik wel top geluid. Nu klinkt ie tenminste bij laag volume ook lekker vol en kun je bij een feestje ook gewoon je auto binnen zetten om de audio te verzorgen :)

De inbouw is trouwens heel mooi gedaan zonder dat er geboord, geschroefd of geknipt is in de auto. Alles is nog helemaal origineel op wat extra bekabeling, filters, subs, versterker en batterijen na.

Mooi, maar zo offer je wel heel veel extra bagageruimte op!
Als ik het al zou laten doen, dan zou ik toch voor de EVannex oplossing kiezen:
NVX B.O.O.S.T Series Bass Package | Aftermarket Accessories for Tesla Model S
 
Omdat mijn eigen Tesla een paar dagen uit logeren is rijd ik momenteel in die van m'n pa. Gisteravond ging ik met de kids en vrienden karten. Vroegen mijn kids "pap is er wat met de radio? Hij klinkt zo ***". Zij horen dus duidelijk verschil tussen soundpakket of niet. Is toch niet helemaal verspild geld geweest:smile:.

Ik kom zelf uit een A4 met B&O en als ik het vergelijk met de sound system in de D versie is de high fidelity in de D versie beter dan de B&O. De oudere Teslas met de High Fidelty presteren wel minder. Nu is geluid natuurlijk iets heel subjectief maar het HF pakket is sowieso beter dan de standaard versie echter lijkt het erop dat ze in de D versie iets hebben verbeterd.
 
Omdat mijn eigen Tesla een paar dagen uit logeren is rijd ik momenteel in die van m'n pa. Gisteravond ging ik met de kids en vrienden karten. Vroegen mijn kids "pap is er wat met de radio? Hij klinkt zo ***". Zij horen dus duidelijk verschil tussen soundpakket of niet. Is toch niet helemaal verspild geld geweest:smile:.

Ik heb ook "het" pakket en vind dat enorm goed. In geen van mijn eerdere auto's heb ik een dergelijk goed geluid gehad hoewel ik wel steeds de topversies had gekozen.
In het verleden heb ik wat cd's gemixt en geholpen bij de audiokant van een paar dvd's en weet waar ik op moet letten.

Ik heb hem ook regelmatig op 10 (is toch minder dan 11) en het komt er mooi en strak uit.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat er nog verbeterd kan worden (of hooguit de plaatsbepaling dat deze, wanneer ik schuif naar de bestuurdersplaats, de sterkte rondom zo instelt dat vanaf deze plaats het optimale geluid ervaren wordt. Dat zou dus een extra optie zijn want de huidige verplaatst het geluid naar de gekozen plaats, wat wat anders is. Zo zetten wij voor de kinderen regelmatig het geluid geheel naar achteren, zodat wij er minder last van hebben).

Maar, prima installatie!