Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad wat een verhaal. Ik ga vrijdag dezelfde route rijden. Heb ook Ibis geboekt, zal dus een tegenvaller worden !?
Hoe kom je trouwens aan de code voor de SuC in Aix. Ik wil daar ook laden, maar kom daar pas op zaterdag. PM mij anders aub de code als je zou willen.
 
Heb net de reis ingevoerd in de NAV van de Tesla en die geeft aan rechtstreeks van Metz naar Nuits Saint Georges, dus zonder tussenstop in Nancy. Waarom heb jij daar wel voor gekozen?
Ik sta hier een beetje bekend als de grootverbruiker in Kw's.
Voor een trip van Metz naar Nuits Saint Georges heb je 300 typica nodig en dien je zeer rustig te rijden. Ik heb de hele reis tussen 130 en 140 km/h gereden, lekker door dus. Ik stop liever na de lunch in Metz voor een ijsje voor de kids in Nancy dan dat ik met 90 km/h per uur op de rechterbaan moet blijven hangen, maar dat is een keuze :cool:
 
Ik sta hier een beetje bekend als de grootverbruiker in Kw's.
Voor een trip van Metz naar Nuits Saint Georges heb je 300 typica nodig en dien je zeer rustig te rijden. Ik heb de hele reis tussen 130 en 140 km/h gereden, lekker door dus. Ik stop liever na de lunch in Metz voor een ijsje voor de kids in Nancy dan dat ik met 90 km/h per uur op de rechterbaan moet blijven hangen, maar dat is een keuze :cool:

+1
Eerder dit jaar voor hetzelfde plan gekozen.
 
Ik sta hier een beetje bekend als de grootverbruiker in Kw's.
Voor een trip van Metz naar Nuits Saint Georges heb je 300 typica nodig en dien je zeer rustig te rijden. Ik heb de hele reis tussen 130 en 140 km/h gereden, lekker door dus. Ik stop liever na de lunch in Metz voor een ijsje voor de kids in Nancy dan dat ik met 90 km/h per uur op de rechterbaan moet blijven hangen, maar dat is een keuze :cool:

inderdaad, IBIS in Nancy is gezelliger dan eettoestanden in Metz.
Is trouwens maar 10-tal minuten 'tanken' in Metz om tot in Nancy te geraken.
Daar rustig laten vol lopen, gecombineerd met een ontbijt/lunch zodat je het niet eens merkt, om dan te kunnen doorvlammen naar NS Georges..
 
Ik houd mijn hart vast, heb CJ al een beetje voorbereid op een langdurige reparatie........vrees voor de kennis hier.....

Misschien heb je het al geprobeerd, maar, airco of niet, boven de 25 graden en/of brandende zon blijft bij mij het panodak dicht. Ik heb met die extreem hete dagen hier gemerkt dat het dak prima warmtewerend is, zelfs zo dat je aan de binnenkant geen hitte aan het glas voelt.

De zijraampjes kunnen natuurlijk een stuk open.

Zo deden we het vroeger ook, toen er nog geen airco was. Ik zie dat je een witte hebt, wat ook al gunstig is voor de warmteopname van de auto.

Ik hoop dat ze het snel oplossen en dat de rest van de vakantie zonder problemen zal zijn. Een heel goede vakantie toegewenst!
 
Iemand hier al ervaring opgedaan met het rijden met een dakkoffer op het dak. Ik heb afgelopen weekend de Whispbar dakdragers gekocht en een de grootste Thule box (motion xxl). Het hele weekend met de box rondgereden en het verbruik opbde snelweg met lege dakkoffer ligt op 240-250 wh bij een snelheid van 110km. Vraag me af of met bepakking en 3 extra kids de afstanden tussen de superchargers nog te halen zijn [emoji33]

b613970262f8028a25a94792d4398498.jpg
 
Misschien heb je het al geprobeerd, maar, airco of niet, boven de 25 graden en/of brandende zon blijft bij mij het panodak dicht. Ik heb met die extreem hete dagen hier gemerkt dat het dak prima warmtewerend is, zelfs zo dat je aan de binnenkant geen hitte aan het glas voelt.

De zijraampjes kunnen natuurlijk een stuk open.

Zo deden we het vroeger ook, toen er nog geen airco was. Ik zie dat je een witte hebt, wat ook al gunstig is voor de warmteopname van de auto.

Ik hoop dat ze het snel oplossen en dat de rest van de vakantie zonder problemen zal zijn. Een heel goede vakantie toegewenst!
Afhankelijk van de stand van de zon blijft het dak zo ver mogelijk dicht. Voor de luchtcirculatie zet ik 'm op stand 20.
Verder zitten we hier echt adembenemend, dus we laten de vakantie er niet door vergallen.....

- - - Updated - - -

Iemand hier al ervaring opgedaan met het rijden met een dakkoffer op het dak. Ik heb afgelopen weekend de Whispbar dakdragers gekocht en een de grootste Thule box (motion xxl). Het hele weekend met de box rondgereden en het verbruik opbde snelweg met lege dakkoffer ligt op 240-250 wh bij een snelheid van 110km. Vraag me af of met bepakking en 3 extra kids de afstanden tussen de superchargers nog te halen zijn [emoji33]



b613970262f8028a25a94792d4398498.jpg
De route du soleil redt je zeker wel. Aartselaar -> Metz is het langste stuk. Afhankelijk waar je vandaan komt kun je wellicht beter overgrond rijden. Verder geen probleem! Je hebt evt nog een extra stop in Maçon.

- - - Updated - - -

Auto correctie.....overgrond is Urmond
 
Iemand hier al ervaring opgedaan met het rijden met een dakkoffer op het dak. Ik heb afgelopen weeknde Whispbar dakdragers gekocht en een de grootste Thule box. Het hele weekend met de box rondgereden en het verbruik opbde snelweg met lege dakkoffer ligt op 240-250 wh bij een snelheid van 110km. Vraag me af of met bepakking en 3 extra kids de afstanden tussen de superchargers nog te halen zijn [emoji33]

Het hangt ervan af wat je bestemming is. Kom je door Duitsland en de Alpenlanden zal het wel meevallen. Frankrijk wordt wat problematisch vrees ik.
Ik heb in de garage ook nog de grootste maat Thule box staan maar op de Tesla niet nodig gehad. Was nog uit de tijd dat we met zes/zeven man in de Grand Voyager naar Roemenië reden. Maar ook daar merkte je het echt wel aan het verbruik en reden we veel langzamer dan zonder.

Ik zou zelf in jouw geval heel rustig (begin gewoon met 90 km/uur) starten en dan het verbruik continu monitoren. Ik denk dat het verschil tussen bijv. 100 en 110 al dramatisch groot is en dat je met 100 km/uur wellicht al heel acceptabele cijfers hebt. Voor de gemoedsrust zal het veel schelen en ook in het geluid. Op den duur voel je aan hoe de auto zich "voelt" en vind je de goede modus. En het verschil in reistijd is echt niet zo groot en omdat je veel gemakkelijker een constante snelheid kunt vasthouden is het ook rustgevend. Zet een fijn muziekje op, zou ik zeggen.
En, wat ik vroeger nooit deed, let op de windmolens. Dan kun je herleiden of je wind mee hebt of wind tegen. Dat scheelt ook een slok op een borrel.

Bovendien, omdat je waarschijnlijk veel minder, en ook veel minder ver in procenten, hoeft te laden win je weer behoorlijk wat tijd terug aan de SuC's.

Een goede reis toegewenst en laat je weten hoe het gegaan is?