Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees net dat in Tarragona de tweede Spaanse SuC is geopend.
Mijn laatste ervaring met de MS wilde ik jullie toch niet onthouden........
Oorspronkelijk zouden we 3 volle weken in Frejus verblijven maar door drukte op de zaak, zwarte zaterdag (en vrijdag) in het achterhoofd toch besloten eerder huiswaards te keren en zodoende donderdag ochtend vertrokken om in 1 ruk door naar huis te rijden. In principe dezelfde route als heen. Eerste stop Orange.....omdat hier de ontbijt locaties om 09.30h openen en de rit 2 uur duurt 07.30h vertrokken. De MS die de weken daarvoor volledig was geserviced in Aix en Provence deed het geweldig. Met een volle batterij vertrokken dus we konden op de A8 lekker doorvlammen. Ik rijd bijna altijd op de tripmeter en tracht rond 0 typica aan te komen. Zo ook deze keer..........
Op de afslag Orange met nog 2 km te gaan tot aan de SuC sprong de meter op 0, maar waar je normaliter nog een 18 km door kunt rijden begin de MS direct te bokken. De snelheid nam af en ik kreeg op mijn das de melding dat de 12v batterij leeg was en dat de auto stil gezet zou gaan worden en dat we de auto moesten verlaten. Ik stuurde de NS nog net de afrit af en 300 meter voor de tolpoorten op de Peage gaf de MS totaal de geest.....alle systemen uit.....
Daar stonden we, 1 km van de SuC verwijder, gevaarlijk geparkeerd voor langsdenderende vrachtwagens.......

Gelijk maar Tesla Den Haag gebeld waar direct weer de rode loper uitging. Ik ga het nu toch een keer met naam noemen....de gehele vakantie heeft Mitchel van den Berg van SeC Den Haag mij waanzinnig klantvriendelijk, accuraat en vriendelijk geholpen. Hulde!!!!! Een heerlijke doos Franse wijn is naar hem onderweg!!
Als ik al belde naar het algemene nummer werd er al opgenomen met: " hoi Sander, wat ik voor je betekenen", en na iedere melding alles netjes nabellen etc etc. Hulde!!!

Enfin, direct werd een service team vanuit Aix gemobiliseerd om mij weer aan de praat te krijgen. Na 5 minuten stilstaan sprong toch mijn scherm weer aan......direct heb ik de auto in Tow modus gezet.
Mijn vrouw achter het stuur en getracht de MS naar een veiliger plaats te duwen. Tot mijn verbazing begon de redelijk makkelijk te rollen..........
Om niet uren op het service team uit Aix te achten mijn vrouw achter het stuur gezet, pano dak open voor aanwijzingen en openen tolpoort besloot ik de MS te gaan duwen naar de SuC.....
Door de tolpoort, over 2 rotondes met veel Franse toeschouwers (die overigens geen poot uitsteken om je te helpen.........) de MS een kilometer ver naar de SuC geduwd.......
Ingeplugged en daarna een halfuur op apengapen gelegen met een hartslag van 300 plus...........ging de auto eindelijk weer aan en starten te laden. Na het ontbijt en flink wat suiker was ik
na 3 kwartier wer bij mensen om de reis te vervolgen....
Uiteraard weer telefoon uit Den Haag van Mitchel of alles ok was! Hij gaf aan dat dit niet zou moeten mogen en maakt er een melding van.......
Leeg rijden heb ik daarna niet meer gedaan.
Ben zelfs na Metz uitgeweken naar Nivelles omdat ik Aartselaar lastig ging halen.......

Mijn zoontje van 9 was nog zo bijdehand een foto te maken met zijn iphone terwijl papa de auto aan het duwen was....
Deze laatste ervaring / foto van onze Frankrijk trip wilde ik toch nog wel met jullie delen;
IMG_0133.JPG.jpeg
 
Stoere pappa, die kan een grote auto gewoon naar de stekker duwen:biggrin:.

Bergaf kan ik het ook .
Met vals plat begin ik er niet aan 
Niets vals plat, zeker geen bergafwaarts , ik wilde gewoon door en naar huis, en dan komen er oerkrachten vrij....de stalls bij Orange liggen einde parkeersplaats; zijn zeker bergop....vandaar de hart kloppingen....
 
Niets vals plat, zeker geen bergafwaarts , ik wilde gewoon door en naar huis, en dan komen er oerkrachten vrij....de stalls bij Orange liggen einde parkeersplaats; zijn zeker bergop....vandaar de hart kloppingen....

Nogmaals hulde ! Voor de Tesla Rally 2016 weet ik al een nieuw item : tesla duwen langs pilonnen parcour 
De volgende E Rally organisatie meeting is gepland 26/8, en staat bij deze op de agenda :cool:
 
Ik ben net terug van een vakantie Spanje. Met een volle auto. Heen en terug heb ik Luxemburg en Nancy overgeslagen (ik houd niet van omrijden). In NSG s'avonds laat geladen. Ik heb daar in de buurt geslapen Oree des Vignes Hotel Gilly Les Citeaux Hotel de Charme Bourgogne. Perfect hotel. Getipt door een ander forum-lid ( waarvoor alsnog dank).
Met 345 typical uit NSG vertrokken en met iets van 40 in Metz aangekomen. Je zult het in NSG zelf kunnen beoordelen.
Paul, ging jij niet naar de 'openingsreceptie' van de SUC in Girona op 21/07 ?
Blij te horen dat je verblijf in NSG meegevallen is.

Ikzelf ben net terug uit Les Houches (Chamonix).
De reis zou probleemloos verlopen zijn ware het niet voor de SUC in Archamps.

1 van de 2 laders was overtrokken met een 'coming soon' zak van TESLA.
Vreemd, want in januari werkte beide laders ?
De andere lader bleek traag te laden aan 'slechts' 100A.

Toen we terugkeerden naar de wagen om te vertrekken stond een Fransman uitleg te geven; deze beweerde dat men de TESLA SUC had moeten 'dichtknijpen' omdat anders de zekeringen in het hotel (best western) springen.
Door het warme weer moet de airco van het hotel volle bak draaien en kunnen de TESLA's er niet bij.

Wat het ook weze, niet echt aangenaam in deze vakantieperiode om op een halfgebakken laadoplossen te stoten...

Gelukkig in Les Houches de 'régie d'électricité' bereidt gevonden om me een rode stekker te geven waardoor ik volgeladen Archamps en Macôn heb kunnen overslaan en gewoon in 1 ruk doorgeregen tot NS Georges (323 km).

Dus uitkijken voor Archamps...