Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag met z'n vieren met een S 90D teruggereden uit Bénodet (Finistère, Bretagne) via de westelijke Caen/Rouen route - 11 uur gedaan over 1.000 km naar SuC Dordrecht. Als we er op gelet hadden, hadden we het minstens nog een half uur sneller kunnen doen. Temp 9 - 14C - 80% tijd droog. Nagenoeg vol weg - geladen in Rennes, Caen, Rouen en Lille. Gereden op SuC-aankomst variërend van 2% tot 7% resterend - de waarschuwingen negerend. Heel relaxed en voor Franse begrippen vaak snel (135 tot 150) kunnen rijden - kon de accu soms niet leger krijgen -;). Laat nog eens zien dat dit toch niet meer onder doet voor Ice-rijden. Verbruik 237 wh/km.
Aankomend in Dord, stonden er meer Tesla's te laden dan we de hele week in Fr bij elkaar gezien hebben (exact 1 om precies te zijn). Ladend in Lille ook nog even life de lancering van de SpaceX Falcon 9 gevolgd - inclusief de landing van de eerste trap. Amazing!!

DSCF5595.jpg
 
Last edited:
Daar had ik ook gekeken, maar gaf mij geen 100% zekerheid.
Er staat oa CHAdeMO laadpunten, ik vermoed dus je eigen adapter nodig, maar hoop (wellicht tegen beter weten in) natuurlijk dat dat niet nodig is.

Er is een aantal forumleden dat een dergelijke adapter heeft en die zijn vaak bereid om, tegen een paar flesjes wijn (volgens mij hebben ze die in Frankrijk) de adapter uit te lenen. Even vraag op het forum stellen met woonplaats en dan komt het meestal wel goed. (Ikzelf heb er trouwens geen, anders zou je hem mogen lenen)
 
Er is een aantal forumleden dat een dergelijke adapter heeft en die zijn vaak bereid om, tegen een paar flesjes wijn (volgens mij hebben ze die in Frankrijk) de adapter uit te lenen. Even vraag op het forum stellen met woonplaats en dan komt het meestal wel goed. (Ikzelf heb er trouwens geen, anders zou je hem mogen lenen)
Ben me aan het voorbereiden op de komen vakantie naar Frankrijk en nog in het stadium "wat heb ik zoal nodig?". Ik verwacht eigenlijk dat de SuC's onderweg gewoon voldoende zijn, maar weet graag ook wat mijn uitwijkmogelijkheden zijn :)
 
Ik heb een kiwhi pas aangevraagd. En afgelopen week ontvangen. Maar waar ik achter kwam toen ik op een chargingmap inzoomde was het feit dat op mijn locatie, de Vendée, helemaal geen kiwhi pas oplaad stations zijn. In de Vendée is een andere laadpaal leverancier aktief. Ook daar dus maar een kaart voor aangevraagd. Dus kijk even verder adviseer ik.
 
Heb nav deze discussie even een update gemaakt. Je moet inderdaad zelf een adaptor meenemen,
Mensen die wat vaker in Frankrijk komen nodig ik graag uit de tekst kritisch te lezen en waar nodig aan te vullen of wijzigingen voor te stellen/ PM maar naar mij in dat geval - dan zorg ik dat het één verhaal blijft.
 
Voor hen die de KiWhi pass willen bestellen, KiWhi Pass for our foreign users

Als ik het goed begrijp kost dat dan 24 euro. Ik heb geprobeerd mijn telefoonnummer in te voeren maar dat was nog niet heel erg eenvoudig, uiteindelijk accepteerde hij het nummer alleen een verkeerd nummer. Dus nog maar even afgebroken. En hoe upload je de kaar als je 24 euro verbruikt is?

edit. Ik heb er inmiddels achter en heb nu ook wat posts terug gelezen alsmede de Tesla vragen website bekeken (mooie site, met nuttige info).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS