Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Niet te veel reclame maken, hé ;) Ik heb die badge al jaren en rij elk jaar een paar keer naar de Provence. Zeker in de zomerperiode is het lachen als al die Belgen en Nederlanders in een lange rij staan aan te schuiven en jijzelf als enige netjes aan 30 per uur door het linker poortje rijdt. Zeker de moeite om dit aan te schaffen. Mijn badge activeert enkel als ik in Frankrijk rijd en kost mij maar een paar euro extra. Thuis krijg je de afrekening dan netjes via je VISA fctuur
 
Probeer ook even te kijken via daglievemensen van Merijn te kijken naar de hoogte.
Als ik mij goed herinner ga je van Milaan naar Genua behoorlijk naar beneden.
Het verbruik bij het warme weer is trouwens naar mijn ervaring ook een stuk lager dan wat het nu in NL is.

Daglievemensen ga ik zeker proberen. Ziet er doorontwikkeld uit. En verbruik is inderdaad na mijn eerste "winter" al gezakt van 240 w/km naar rond de 200.
 
Rechts naast de binnenspiegel.
Ik heb de tol transponder vanmiddag bij de ANWB gehaald. Is ook direct geactiveerd en aan bank gekoppeld. Schijnt wel inbraak gevoelig te zijn. Vandaar dat je deze kunt verwijderen van de voet. Hij moet in een ESD zakje bewaard blijven indien niet gebruikt. Dat spaart de batterij.

Om eerde genoemde redenen (afscherming ruit? en diefstal) overweeg ik deze achter de kunststof neus cone te plaatsen? Heeft iemand hier ideeën of een mening over. Testen is niet makkelijk helaas :)
 
Beste,

Ik ga komende week als supporter van mijn moeder naar de Alpe d' HuZes.

We hebben een hotel geboekt in Les Deux Alpes

1) Chargemap geeft geen enkele laadmogelijkheid in Les2Alpes. Iemand ervaring hiermee bij bijvoorbeeld een hotel?

2) Heeft iemand een Franse laadkabel die ik kan lenen/huren (ruime omgeving rond Den Bosch)

3) Heeft iemand een lange schuke verlengkabel die ik lenen/huren?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Kai-Arne
 
Afgelopen week hebben we met het gezin een paar dagen in Disneyland Parijs doorgebracht. Bij het Disneyhotel kun je laden: er is een Schuko laadpunt (3.7kW) vlak voor de deur. Ik heb gehoord dat andere hotels dit ook hebben, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik was er in ieder geval heel blij mee: doordat ik 'Eddie' tot 100% volgeladen had voor vertrek, kon ik toen Senlis te druk bleek, gewoon doorrijden naar Gent (aangekomen met 14% over). In totaal dus maar 1 laadstop nodig gehad op de rit Marne-la-Vallee -> Alkmaar.

De valet dienst wilde heel graag mijn auto wel inpluggen maar ik heb het toch maar zelf gedaan. Het was wel even zoeken naar het sleuteltje van de laadpaal, blijkbaar komen er niet al te veel mensen die willen laden.


View attachment 81290
Grappig, wij waren één van de wachtenden in Senlis. In Gent hebben we elkaar nog even gezien (je zat met de fam binnen wat te drinken toch?).
 
Beste,

Ik ga komende week als supporter van mijn moeder naar de Alpe d' HuZes.

Groetjes Kai-Arne

Hoi Kai-Arne,

Ik begreep al uit een andere thread al dat je een 3c kabel hebt weten te vinden, is je plan daarmee compleet? Ik ga eind juni ook die kant op maar ik ga zelf iets minder ver de berg op, ik verblijf op een camping in het dal vlak voor de beklimming naar Alpe d' Huez. Het stukje naar Alpe d' Huez doe ik op de fiets :) Hoe verloopt jouw route? Rij je via Chambery? of via Vienne? Ben benieuwd hoe het je vergaat!

Groet,

Ivo
 
Hoi Ivo,

Ik ben inmiddels weer thuis van een geslaagde trip.

Heenweg
Den Bosch - Urmond - Waldlaubersheim - Achern - Egerkingen - Archamps - Chambery - Les Deux Alpes

Omdat we niet zeker wisten of we op locatie konden laden, hebben we de auto in Chambery bijna vol geladen.

Eigenlijk was het een te lange reis. 6.30 uur vertrokken en 22.30 uur aangekomen.

Laden op de Alpe d'Huez ging prima. Een laadpunt met type 3c, laadsnelheid 31 kmu.

Terug vol vertrokken vanuit Alpe d'Huez naar hotel op Les Deux Alpes en de volgende dag naar huis.

Les Deux Alpes - Macon - Nuits-Saint-Georges - Nancy - Metz - Urmond - Den Bosch

Dit was een veel betere route. Kwart voor 7 vertrokken en acht uur thuis.

Risico in Frankrijk bij 2 stall Superchargers blijft. Buiten vakantie periode is dit een te verwaarlozen risico, echter in de vakantieperiode.

Route over Zwitserland duurt echt ook lang.
 
Ik ben vandaag naar de Ventoux gereden, ging uitstekend via urmond, metz, Nancy, nuit st George en vienne, alleen inVienne een andere Tesla gezien, vanmorgen 6 uur vertrokken uit berkenwoude , 19 uur op bestemming, ik kan me wel voorstellen dat in het hoogseizoen de chargers met 2 plekken krap wordt.
 
Wie heeft er een type 3 - type 2 kabel te leven tussen 16-7 en 8-8? Uiteraard tegen vergoeding van een fles naar keuze (of iets anders lekkers). Ik snap dat bijna iedereen dan op vakantie is, maar kan het in ieder geval proberen.

Zou erg fijn zijn om de kabel niet te hoeven kopen voor 3 weken vakantie.