Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Ivo,

Ik ben inmiddels weer thuis van een geslaagde trip.

Heenweg
Den Bosch - Urmond - Waldlaubersheim - Achern - Egerkingen - Archamps - Chambery - Les Deux Alpes

Omdat we niet zeker wisten of we op locatie konden laden, hebben we de auto in Chambery bijna vol geladen.

Eigenlijk was het een te lange reis. 6.30 uur vertrokken en 22.30 uur aangekomen.

Laden op de Alpe d'Huez ging prima. Een laadpunt met type 3c, laadsnelheid 31 kmu.

Terug vol vertrokken vanuit Alpe d'Huez naar hotel op Les Deux Alpes en de volgende dag naar huis.

Les Deux Alpes - Macon - Nuits-Saint-Georges - Nancy - Metz - Urmond - Den Bosch

Dit was een veel betere route. Kwart voor 7 vertrokken en acht uur thuis.

Risico in Frankrijk bij 2 stall Superchargers blijft. Buiten vakantie periode is dit een te verwaarlozen risico, echter in de vakantieperiode.

Route over Zwitserland duurt echt ook lang.

Goed om te horen dat je reis goed verlopen is! Eerlijk gezegd had ik zelf ook wel beide routes willen uitproberen met op de heenweg de langzame route (met onderweg een overnachting) via duitsland en aosto, italie en op de terugweg de snellere route via frankrijk. Ik denk alleen dat ik mijn reisgenoot niet zo gek krijg :) Ik vertrek 19 juni, denk dat er rond die tijd nog geen files zullen zijn bij de tijdelijke superchargers.
 
The work on building a permanent SuC at Chasse-sur-Rhone has started. Still just a big hole in the ground...

1bb5c6984dc5943f6f5ca8ce3f8dcc97.jpg


91e467b72abb944a8886280df39f9116.jpg


I confirmed this with the Ibis hotel manager.
 
In metz zijn ze alle 8 open, in Nancy zijn er 4, nuit st George wordt inderdaad de bottleneck denk ik ook

Indeed. 8 at Orange also working. Macon still 2 temp stalls. We did Lux - Nancy - Nuits St G (busy & slow) - Macon (no food after 2pm! Grrrr) - Viennes - Orange - Dest.

Went to Macon for lunch & a full charge aiming to go direct to Orange. But in spite of what it says on the Tesla website, there is no food service of any kind after 2pm & before dinner time. And there are no alternatives within walk distance in the heat of the day. So we cut short the stay at Macon & went to Viennes instead.
 
Wellicht dubbel gevraagd maar ik heb de 39 pagina's van de post al doorgenomen en niet gevonden.

ik ben geen francofiel en kom er weinig, maar mijn kids willen graag naar puy du fou, dus vive la france!

onderweg in frankrijk ( west)
heb ik nodig
* laadpas- KiWhi PassÂ*: solution d’accès et de paiement pour le rechargement des véhicules électriques is dat de enige/beste?
* kabel met 3c connector- heb gezocht maar kan geen losse adapter vinden, zijn die er of enkel een gehele kabel? (wat was de site van ons forumlid ook alweer)
* ik lees iest over blauwe steckers (is dat de 3c connector?) of toch iets anders dat ik ook aan moet schaffen?

Tol- dingetje halen bij de anwb.

nog iemand tips of bovenstande antwoorden?
alvast bedankt.

gr. marko
 
Ik ga deze zomer ook richting het zuiden (St. Tropez). Op de heenweg slapen we in Vienne. Op de terugweg zoek ik nog een hotel. Ik dacht vanuit St. Tropez zo'n 700-800 km te doen en dan overnachten. Volgens mij zitten we dan ergens bij Dijon. Heeft iemand tips in die regio voor een leuk hotel. Liefst met laadmogelijkheid, maar hoeft niet perse.