Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben net terug van een vakantie Spanje. Met een volle auto. Heen en terug heb ik Luxemburg en Nancy overgeslagen (ik houd niet van omrijden). In NSG s'avonds laat geladen. Ik heb daar in de buurt geslapen Oree des Vignes Hotel Gilly Les Citeaux Hotel de Charme Bourgogne. Perfect hotel. Getipt door een ander forum-lid ( waarvoor alsnog dank).
Met 345 typical uit NSG vertrokken en met iets van 40 in Metz aangekomen. Je zult het in NSG zelf kunnen beoordelen.
 
Dank jullie wel voor de tips. Ik hou idd ook niet van omrijden en NSG en Metz zijn gegeven.
We vertrekken rond half tien hier. Heb t schema niet helemaal in mijn hoofd nu, maar rond 13.30 / 14.00 zouden we in NSG kunnen zijn, rond 17 / 17.30 in Metz. Alles met daglicht dus.

We gaan het zien. Vooral van belang wat de boeren gaan doen. Full charge in NSG vrees ik voor wat Back-up ivm detours en files. Ook dank voor de omrij tips dus.

Nu klaar met de dag. De auto laadt nog even door, aan de stekker in Bourdeaux. We gaan fully charged op pad.
 
Last edited:
Goed, inderdaad blokkades bij Metz. Aanvankelijk meldde ANWB nog verschillende blokkades, waarvan 1 met brand, maar daar zie ik nu niets meer van terug. Franse verkeerssite gaf diverse files en opstoppingen en verplichte afritten aan voor en na lader Metz. Misschien zou t nog wel te omzeilen zijn geweest door idd te laden bij Nancy en Lux en om de situatie heen te rijden (tip eerdere post), maar we hebben toch maar voor de andere route gekozen. Reims, Nivelles (Brussel), Oosterhout, Amsterdam. Extra tijd valt reuze mee. Kwaliteit laadplekken zal minder zijn dan Nancy en Metz. Het zij zo. De wegen zijn leeg. Duffe dinsdag, zoals we ook hadden gepland. Lekker, af en toe blazen we, maar te lang gaat niet, dan halen we Reims niet. Weer naar een keurige 128.
NSG is ook bij daglicht een erg treurige plek, weet ik nu.
 
image.jpg
Deze toestand hebben we dus letterlijk rechts laten liggen. En inmiddels zitten we rond de 138 km / u
 
Wij zijn ook terug van een trip in Frankrijk (Nivelles - Matougues - Auxerre - Tours - Le Mans - Senlis - Nivelles). Enkele bevindingen:

1. In Nivelles worden de 6 stalls uitgebreid met 2 extra.
20150727_203137.jpg


2. In Matougues worden de 2 tijdelijke stalls achter het hotel vervangen door 8 andere vaste stalls (ergens in de omgeving).
20150726_093852.jpg


3. In Auxerre is er een zee van plaats, niemand anders te bespeuren. Je moet wel goed zoeken naar de stalls.
20150726_113718.jpg


4. In Senlis is niet alleen de laadsnelheid bedroevend (150 - 250 km/u) maar ook het aantal Stalls. Het is de enige plaats waar we moesten wachten om te kunnen laden (2 stalls voor 5 voertuigen). Beetje jammer als belangrijkste laadpunt in de omgeving van Parijs.
 
Wij staan nu bij Matougues. Het hotel hier heeft vakantie - tot 10'aug. Toiletten wel bereikbaar en schoon. Er lijkt geen alternatief bar / restaurant op loopafstand.

We kwamen op een haar na 2e aan. Gestart met vrijwel lege accu en een laadtempo van 145 km/u.
estimated charging time was 2.20 uur. Al snel arriveerde een derde tesla, die hield t weer voor gezien. Vierde kort daarna, heeft gewacht tot Fransman 1 vertrok.
Inmiddels zitten wij op 223 km / uur. En 297 km bereik.
In de tussentijd wat laadsnelheden vergeleken, het lijkt er nogal op dat paal A sneller is dan paal B (in lijn met info chargemap.fr die t ook over verschillende snelheden heeft)
Ben benieuwd naar Nivelle.
 
Last edited:
Vandaag was het na 15 dageneindelijk zover; ik mocht de tweeling eindelijk weer wisselen.
Een waslijst aan werkzaamheden welke verricht. Uiteraard het relais van de airco.......waardoor de auto in de eerste plaatst naar Aix en Provence moest, daarnaast nieuwe Michelintjes, diverse moffen/ beschermkappen op diverse relais van airco en andere gevoelige relais, nieuwe bodemplaat beschermer, nieuwe protiergrepen en uiteraard de nieuwe frunk organizer waar de medewerkers keurig alle kabels en verloopstukken in geplaatst hadden.

Tot slot was de auto echt gepoetst. Zelfs onder kap van de frunk....kraak helder.
Chaupeau! voor alle medewerkers van Telsa.........rijd ik net 5 minuten weg uit Aix gaat de telefoon...Mitchel van SeC Den Haag...of alles naar wens was verlopen.......
Een volle ja!!! Perfecte service!!!

Overigens op mijn vraag of mijn problemen inderdaad bij de SuC Nuits Saint Georges door een spanning verschil waren ontstaan kreeg ik een bevestigend antwoord. Op mijn aangeven heeft men dat helemaal uitgezocht en inderdaad het euvel gevonden.

Ik kan niet zonder die SuC op de terugweg.......dus maar hopen dat het geen herhaling wordt.

Toch nog 1 keer voor de lol: zoek de verschillen tussen vanmiddag en vanavond :biggrin:
IMG_2065.jpg
IMG_2066.jpg
IMG_2067.jpg
IMG_2068.jpg


Kort, ben weer blij....:rolleyes:
 
Wij zijn ook terug van een trip in Frankrijk (Nivelles - Matougues - Auxerre - Tours - Le Mans - Senlis - Nivelles). Enkele bevindingen:

1. In Nivelles worden de 6 stalls uitgebreid met 2 extra.
View attachment 88766

Nijvel had al 8 stuks.
de twee onder zeil zijn stuk...
wat meteen ook wil zeggen dat de twee volgende al hersteld zijn, want vorige week zondag waren er 4 stuk.
 
Wij zijn er gelukkig net een week weg, hoop niet dat andere Tesla rijders nu halsoverkop moeten evacueren

we zijn daar gisteren moeten gaan laden, rook & vliegtuigen kwamen steeds over het dal gevlogen. Enorme file's; het heeft ons redelijk veel tijd gekost om tot aan de SuC te geraken. Er staan maar 2 stalls, maar dit is een wel een prachtige locatie om iets te drinken! Op de radio werd gemeld dat het vuur onder controle is, maar nog niet gedoofd.
 
Ik kan niet zonder die SuC op de terugweg.......dus maar hopen dat het geen herhaling wordt.

Kort, ben weer blij....:rolleyes:

Wij hebben in de SuC NSG geluk gehad (18/07) want na ons stonden er 8 te wachten voor slechts 2 tijdelijke (1 pallet), waarbij de wachttijd tot bijna 3 uur is opgelopen :scared: Een technieker is ter plaatse geweest, maar kon niets beginnen zonder EDF...
 
we zijn daar gisteren moeten gaan laden, rook & vliegtuigen kwamen steeds over het dal gevlogen. Enorme file's; het heeft ons redelijk veel tijd gekost om tot aan de SuC te geraken. Er staan maar 2 stalls, maar dit is een wel een prachtige locatie om iets te drinken! Op de radio werd gemeld dat het vuur onder controle is, maar nog niet gedoofd.

We hebben daar in Fréjus ook een keer heerlijk gegeten in het restaurant bij de SuC.
De overige dinerende Franse heren in het restaurant waren alleen wel wat chiquer gekleed dan ik in mijn korte broek.:redface:
 
Net weer terug uit Barcelona (en Frejus), overal leeg (1 nederlander welke naar het zuiden ging in Vienne), nergens files/nergens verkeer trouwens, overal snel laden zelfs NsG was redelijk snel [emoji3]. Al merk ik op dat de " "nieuwe" stalls (Metz, Vienne en Orange wel erg snel laden) Metz sterk verbeterd kwa veiligheid, mooie parkeerplaats en alles verlicht. (Winkelcentrum word stevig verbouwd zal de reden zijn) Vreemd dat ik Metz net haalde vanuit NsG, hele weg achter een vrachtauto gezeten met 90, de andere 5 keren niet, kan het niet verklaren zelfs wind mee. Lekker weer hier[emoji6]. Hoor de 3de motor weer en ook de inverter dus weer een klusje voor Tesla op 27 Augustus. Wat een heerlijke reisauto !
 
Ik ga dit weekend een dagje Nice doen. Heeft iemand nog tips voor het parkeren / laden. Met name het parkeren, ik zoek echt een plek waar ik ruim kan parkeren, heb geen zin in velgschade. Laden is mooi meegenomen, maar anders rijd ik wel langs de SuC in Frejus.
 
Ik ga dit weekend een dagje Nice doen. Heeft iemand nog tips voor het parkeren / laden. Met name het parkeren, ik zoek echt een plek waar ik ruim kan parkeren, heb geen zin in velgschade. Laden is mooi meegenomen, maar anders rijd ik wel langs de SuC in Frejus.

Wat je ook doet, vermijd de Marche au Fleur. Er zijn een aantal parkings waar je wel in kunt, maar het veelal gericht op kleine auto's.

De beste plek is bij de oude haven van Nice, daar is een vrij nieuwe, bovengrondse parking met plek voor een Tesla, Er is een laadpunt in het midden van de stad, zie chargemap. Mijn ervaring is dat die vol staat met Zoe's e.d. Kun je beter bij een Auchan langsgaan....
 
Ik ga dit weekend een dagje Nice doen. Heeft iemand nog tips voor het parkeren / laden. Met name het parkeren, ik zoek echt een plek waar ik ruim kan parkeren, heb geen zin in velgschade. Laden is mooi meegenomen, maar anders rijd ik wel langs de SuC in Frejus.

Ik ben twee weken geleden enkele keren in Nice geweest. Heb geparkeerd bij garage op de Rue de Congres. Vooral de poortjes bij binnen en buiten gaan zijn erg krap, maar rest is goed te doen.

De laadplaatsen die ik hen gezien waren allemaal ge-ICEd. Dus reken er niet op.
 
Net weer terug uit Barcelona (en Frejus), overal leeg (1 nederlander welke naar het zuiden ging in Vienne)
Dat was ik dus, leuk eens iemand van het forum te ontmoeten, wij zitten inmiddels in de Queras, de reis erg goed verlopen, via Gent, senlis, auxerre, macon (nog lekker even in het zwembad gelegen vlak achter de SuC) en Vienne.

Ik lees net dat in Tarragona de tweede Spaanse SuC is geopend.